Setubal (ten zuiden van Lissabon/Portugal) 2002

Vakantiefoto's, verre oorden, attractieparken...

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
Guida Morais
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 46
GeregistreerdCOLON 28 Dec 2007 11:30
WoonplaatsCOLON Hilversum

Analoge fotos, daarvoor mijn excuses voor het ontbreken van exif.
Een kleine indruk van een (toen) zeer verlaten stad in Portugal.
Graag jullie bevindingen, kritiek, sugesties....

1.naar de kerk?Afbeelding

2. rendez-vous
Afbeelding

3. siesta
Afbeelding

4. zwaiende erotiek
Afbeelding
Fotografie is een passie
Leren is mijn doel
Gebruikers-avatar
Manny
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 1540
GeregistreerdCOLON 25 Feb 2005 20:24
WoonplaatsCOLON West-Brabant

Foto 2 vind ik echt een heerlijk tijdloos beeld, de rest doet me na het zien van deze foto weinig.
[color=silver]18-55[/color]
Gebruikers-avatar
mmk
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2937
GeregistreerdCOLON 03 Jun 2007 15:24
WoonplaatsCOLON Eindhoven
CONTACTCOLON

Ik blijf terug komen op foto 1, die heeft wel iets desolaats, triestigs over zich. Bij foto 2 mis ik iets, maar weet niet goed wat: Een lijn? Iets dat mij de foto inleidt? Toch vind ik hem niet slecht!
Foto 3 is me iets te druk, wat is nu het onderwwerp, de honden of de auto? Bij het onderwerp van de seire vind ik het dan wel weer erg toepasselijk (kan zo een scene uit een boek zijn (ik denk aan over de bergen van Komrij of zo). De laatste foto is op zich een plaatje dat ook prima in de sfeer past.

Ik zou wel eens willen weten hoe foto 1 er in kleur zou hebben uitgezien, kun je de triestigheid ook in kleur pakken?

Marc
“It's always good in photography to remember who has the brain and what is the tool” (Alister Benn in 'Seeing the Unseen')
Gebruikers-avatar
Guida Morais
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 46
GeregistreerdCOLON 28 Dec 2007 11:30
WoonplaatsCOLON Hilversum

Dank jullie wel voor de reacties.
@nmk, het gevoel dat je beschrijft bij foto1 had ik ook. Het origineel is z/w, en het was bijna zo in het echt vanwege het weer (winter), mistig en grijs. Het was ook vroeg in de ochtend en de zon scheen gelukkig later.
Foto2. ik begrijp jammer genoeg niet zo goed wat je bedoelt met een lijn, sorry. In dit deel van de stad waren bijna alle gebouw zo, verpauperd, en vol versierd met electriciteits draden.
Foto3. Het onderwerp is auto en zwerfhonden. (deze honden trokken dagelijks met elkaar samen en zochten zoals andere de warmte van een net geparkeerde auto om uitrusten) Er waren honderden, en katten. Ik was er maar 4 dagen en net uit het "rijker", industrieler noord en verbijsterd over de verwardeloosde toestand van deze stad. Toch heb ik gemerkt dat ondanks dat, zowel onder de mensen als dier (en onderling), overheersd er een vredezame bestaan waar vriendschap, liefde, samenhorigheid en zelfs tijd voor erotiek... aanwezig was.
Fotografie is een passie
Leren is mijn doel
Gebruikers-avatar
mmk
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2937
GeregistreerdCOLON 03 Jun 2007 15:24
WoonplaatsCOLON Eindhoven
CONTACTCOLON

Guida Morais schreefCOLONFoto2. ik begrijp jammer genoeg niet zo goed wat je bedoelt met een lijn, sorry. In dit deel van de stad waren bijna alle gebouw zo, verpauperd, en vol versierd met electriciteits draden.
Wat ik bedoel is dat mijn ogen over het beeld heen en weer geslingerd worden. Ik vind het altijd prettig als er een lijn in de foto zit waarlangs ik kan kijken, zodat ik als het ware naar het onderwerp gezogen/geleid wordt. Op foto 2 heb je het raam, de lamp en de katten om uit te kiezen.
Let wel: dit is misschien allemaal geraaskal ontstaan uit een gevoel, meer moet je er niet achter zoeken.

Marc
“It's always good in photography to remember who has the brain and what is the tool” (Alister Benn in 'Seeing the Unseen')
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar