Eerste foto

Plaats hier je foto's waar je graag gerichte kritieken en op- of aanmerkingen op wilt krijgen

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van (natuur)foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
Leif Erikson
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 19
GeregistreerdCOLON 30 Okt 2007 15:30
WoonplaatsCOLON Amersfoort

Hallo,

Eindelijk heb ik wat tijd gevonden om vanmiddag op pad te gaan met mijn nieuwe Eos400d. Erg leuk, maar elk begin is lastig.
Waar ik vooral tegenaan liep, was dat ik bij het fotograferen van een landschap niet het gehele beeld scherp kreeg. logisch, als je beseft dat het focuspunt in het midden ligt. Hoe lossen jullie dit op?
Graag hoor ik jullie reacties op onderstaande foto, zodat ik mijn technieken kan verbeteren. Alvast bedankt!

In Photoshop heb ik de brightness / contrast iets verhoogd, en de donkere bospartij in de achtergrond iets opgelicht.

[img]http://old.eosdigitaal.nl/forum/album_p ... c_id=93971[/img]

edit: Aad1 bedankt, vroeg me al af waarom hij niet werkte..
Laatst gewijzigd door 2 op Leif Erikson, in totaal 9 keer gewijzigd.
Gebruikers-avatar
Aad1
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1810
GeregistreerdCOLON 26 Mrt 2006 11:43
WoonplaatsCOLON Hillegom
CONTACTCOLON

Plaats allen het nummer 93971 tussen [PHOTOID]nummer[/PHOTOID] in. :wink:
Gebruikers-avatar
Tafkar
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 129
GeregistreerdCOLON 31 Aug 2005 10:36
WoonplaatsCOLON Hilversum

Mooie foto. Mis alleen zoals je zelf al zegt de echte scherpte.
Heb je wel USM gedaan in Photoshop?
Canon EOS 5D + EF 50mm 1.8 II + EF 70-300 4-5.6 IS USM + EF 28-105 3.5-4.5
Gebruikers-avatar
Leif Erikson
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 19
GeregistreerdCOLON 30 Okt 2007 15:30
WoonplaatsCOLON Amersfoort

Tafkar schreefCOLONMooie foto. Mis alleen zoals je zelf al zegt de echte scherpte.
Heb je wel USM gedaan in Photoshop?
Ja, Usm toegepast. Hoe stellen anderen de AF in bij landschapsfotografie? En het diafragma? Ik neem aan dat er wel enkele basis regels zijn voor landschapsfotografie. Alvast bedankt oor de tips.
Gebruikers-avatar
VFRood
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3567
GeregistreerdCOLON 30 Okt 2006 16:02
WoonplaatsCOLON Prov. Groningen

Algemene regels zijn: diafragma zo tussen 10 en 16. In dit gebied heb je de grootste scherptediepte.
Aangezien je op groothoek fotografeert, heb je (zeker op 16) al snel van voor tot achter scherpte. Kijk hierover anders op www.dofmaster.com
Die van voor tot achter geldt niet als je gelijk voor je voeten scherpstelt. Kun je daar ook opzoeken.
In het algemeen geldt wel, dat als je op zo'n 20 meter scherpstelt, je vaak wel van voor tot achter scherpte in je foto hebt.
Foto's niet zichtbaar. Heb mijn photobucket account opgeheven ivm chantage door photobucket. Ik zal beginnen met een nieuwe provider.
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar