Canada Zomer 2007 [UPDATE]

Vakantiefoto's, verre oorden, attractieparken...

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Ferdy82
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 11
GeregistreerdCOLON 05 Mrt 2007 23:20
WoonplaatsCOLON Utrecht

Afgelopen zomer naar Canada geweest. Werkelijke een fantastische ervaring. nog nooit zo'n mooi en divers land gezien.

Hieronder een kleine selectie van de foto's die ik daar heb gemaakt.

De foto's gemaakt tijdens:
- Ons verblijf in Vancouver;
- Ons verblijf op Vancouver island;
- Een 5 daagse kano tocht op Murtle Lake;
- Een 5 daagse trektocht genaamd Brazeau Loop.

Ik hoop dat jullie de foto's kunnen waarderen.

Tips en opmerkingen zijn van harte welkom.

1. Vancouver
[img]http://old.eosdigitaal.nl/forum/album_p ... c_id=93685[/img]

2. Vancouver
[img]http://old.eosdigitaal.nl/forum/album_p ... c_id=93686[/img]

3. Vancouver
[img]http://old.eosdigitaal.nl/forum/album_p ... c_id=93687[/img]

4. Vancouver Island
[img]http://old.eosdigitaal.nl/forum/album_p ... c_id=93688[/img]

5. Vancouver Island
[img]http://old.eosdigitaal.nl/forum/album_p ... c_id=93689[/img]

6. Murtle Lake
[img]http://old.eosdigitaal.nl/forum/album_p ... c_id=93690[/img]

7. Murtle Lake
[img]http://old.eosdigitaal.nl/forum/album_p ... c_id=93691[/img]

8. Murtle Lake
[img]http://old.eosdigitaal.nl/forum/album_p ... c_id=93692[/img]

9. Brazeau Loop
[img]http://old.eosdigitaal.nl/forum/album_p ... c_id=93693[/img]

10. Brazeau Loop
[img]http://old.eosdigitaal.nl/forum/album_p ... c_id=93694[/img]

Foto 9 heb ik ook als HDR variant elders op het forum geplaats : http://www.eosdigitaal.nl/forum/viewtop ... 340#515340
Laatst gewijzigd door 1 op Ferdy82, in totaal 22 keer gewijzigd.
Gebruikers-avatar
Perry74
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 294
GeregistreerdCOLON 17 Nov 2007 15:24
WoonplaatsCOLON Wanroij
CONTACTCOLON

mooie foto's hoor!!
Canon 50D / 400D+kit lens 18-55 / Canon 50mm f1.8 II / Canon 70-200 f4L IS / Sigma 24-70 F2.8 EX DG Macro / Canon speedlite 380EX / Canon Ixus60 / Hama Defender 180 / Lowepro slingshot 200 AW / Velbon sherpha 600

www.perryvdleuvert.com
Jascha_400D
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1394
GeregistreerdCOLON 06 Jun 2007 19:58
WoonplaatsCOLON Groningen
CONTACTCOLON

Hele mooie foto's, lijkt me ook een heel mooi land om een keer heen te gaan.
Vind foto 2&3 het mooist maar ben dan ook een grote fan van avond/nacht foto's.
eos 5D mk2

http://www.lost-in-time-ue.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikers-avatar
Vanes
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 206
GeregistreerdCOLON 21 Nov 2007 18:31
WoonplaatsCOLON Arnhem

IK WIL TERUG!!!!!
Ja wat een prachtig land hè?!
Foto 3 vind ik het mooist, geweldig die strepen van de autolichten.
Wat heb je die orka mooi kunnen nemen. Weet uit ervaring hoe lastig dat is. Wij hadden vooral foto's van water en lucht i.p.v. orka :D
Mooie foto's.

Groetjes,
Vanes
Je moet niet steeds dezelfde fouten maken, er is keus genoeg!
Gebruikers-avatar
douwelwd
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 6
GeregistreerdCOLON 09 Okt 2007 12:14
WoonplaatsCOLON Leeuwarden
CONTACTCOLON

is helemaal niet jaloers.........
ben in 91 naar dezelfde regio geweest en deze foto's zorgen er voor dat ik weer terug wil!
me myself and (and my eos 350d)using either kitlens or Tamron 70-300mm /1:4-5,6 LD Tele-macro (1:2)
Gebruikers-avatar
aspers
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 181
GeregistreerdCOLON 04 Jul 2006 11:32
WoonplaatsCOLON Beesel

Prachtige foto's!

nr. 9 is mijn favoriet, schitterende kleuren. :shock:
Canon 50D | Canon 300D (rebel) | Canon 50mm 1.8 | Canon 18-55mm f3.5 5.6 IS | Canon 70-200mm 2.8 L IS | Sigma 55-200mm | Soligor tussenringen
Gebruikers-avatar
Vincent20666
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 276
GeregistreerdCOLON 05 Jun 2007 02:08
WoonplaatsCOLON Amsterdam

Ik ben al jaren van plan een keer naar Canada te gaan en bij het zien
van deze foto's snap ik ook weer waarom ik dat zo graag wil.

Erg mooie serie, prachtig land!

Slechts een enkele opmerking:

Foto 1: Geslaagde omzetting naar ZW, horizon staat wel ietsje scheef.
Foto 8: Misschien een beetje meer contrast, oogt wat flets

Foto 9 in de 'HDR' bewerking vond ik erg mooi maar deze spreekt
me meer aan. Superplaat!

GrtZ,
Vincent
*** The Future is where you will spend the rest of your life ***
Musicjohn
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 5315
GeregistreerdCOLON 11 Aug 2005 14:57
WoonplaatsCOLON Gouda
CONTACTCOLON

Erg mooie foto's... en wat een prachtig land. :D

De eerste foto hoort wat mij betreft niet in deze serie thuis. Deze had net zo goed ergens in een steeg in Amsterdam genomen kunnen zijn.

:wink:
DISCLAIMER: alles wat ik schrijf is mijn mening en beslist geen voldongen feit
-----------------------------------------------------------------------------------------------------
Everyone can take a picture, but only few can make a photograph
Gebruikers-avatar
Paap_Dude
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 553
GeregistreerdCOLON 30 Aug 2005 20:42
WoonplaatsCOLON Wijk bij Duurstede
CONTACTCOLON

Mooie serie. Foto 1 past er niet echt bij.
Je sluit af met een klapper. No.10 is werkelijk prachtig!
Trashy
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 29
GeregistreerdCOLON 31 Jul 2007 19:57
WoonplaatsCOLON Arnhem

Ik sluit mij geheel aan bij mijn voorgangers! Prachtige foto's.
Hoe heb je het voor elkaar gekregen om bij foto 4 met zo weinig licht toch zo'n foto te maken. (Er zit nog best veel kleur in) Of lijkt het donkerder dan dat het was?
Canon 300D | EF-S 18-55mm | The rest is yet to come!
ThaMasterr
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 45
GeregistreerdCOLON 26 Dec 2006 20:00
WoonplaatsCOLON Venlo

hele mooie foto's!
Canon EOS 400D --- Sigma 17-70 --- EF 55-200 II --- Speedlite 430EX --- BG-E3 battery pack --- Lowepro Nova 4
Gebruikers-avatar
Lampiew
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 272
GeregistreerdCOLON 21 Mei 2007 19:20
WoonplaatsCOLON Houten

Mooi is het op zeker daar. Wij zijn er in 2003 geweest. Echt schitterend. Heb je de bekende N.P's (Banff,Jasper) overgeslagen ?

Per foto:

#1. Ikzelf ben niet zo'n stads-mens. Vancouver is eigenlijk best een mooie stad. Ik snap wat je hier wilt doen. Maar ik denk dat je toch het doel gemist heb. Ik mis een echt sprekend onderwerp.
#2. Die is goed gedaan, zeg. De Loins gate bridge overgegaan en dan ergens naar rechts het haven gebied in?
#3. Yep die brug dus. Heel mooi deze. Centrale uitlijning doet het goed hier. Mooi die autolichten.
#4. Vancouver island is heel erg mooi. Wordt nog wel eens overgeslagen in de rondreizen. Niet doen dus. Dit bewijst het.
#5. En dit ook. Orka's vanuit Victoria, denk ik? Mooi scherp. Niet makkelijk. Klasse!
#6. Beetje saai. Maar wel heel maagdelijk. Goed de sfeer gepakt
#7. Lijkt mij niet helemaal scherp. Achtergrond wel mooi.
#8. Gaaf moment. Deze schuwe beestjes zijn niet makkelijk te vinden zo midden op de dag (toch?). Fototechnisch kan beter. Meer inzoomen, als dat mogelijk was.
#9. Mijn favoriet! Die is gaaf zeg. Mooie kleuren. Goede diepte. Misschien nog een lager standpunt, om voorgrond elementje te pakken.
#10. Alweer een goede plaat! Mooie diepte. Die boom links is ook goed gedaan. Jammer dat ie niet een beetje overhangt, maar dat doen naaldboom niet zo :wink: . Ook hier kan een lager standpunt je compo verbeteren.

grtz,
Lambert
50D, ef-s 17-55 F/2.8 IS, EF 70-200 F4/L IS, Tokina 12-24 f4, Speedlite 580EX, manfrotto 190cxprob, Gitzo G1278M. Sinds kort wat strobist spullen.
Gebruikers-avatar
marcelvdbos
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 65
GeregistreerdCOLON 23 Aug 2005 08:17
WoonplaatsCOLON Lisse

ik wilde al een keer naar Canada toe ... maar wil er nu sneller erheen. Geweldig platen!! De laatste 2 zijn mijn favoriet. En de nachtfoto van de brug vind ik ook erg mooi.
40D | 350D | 70-200mm L 2.8 | 50mm f1.8 | 17-85 | 16-35 | Lowepro trekker tassie en nog wat spul...
Ferdy82
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 11
GeregistreerdCOLON 05 Mrt 2007 23:20
WoonplaatsCOLON Utrecht

Lampiew schreefCOLONMooi is het op zeker daar. Wij zijn er in 2003 geweest. Echt schitterend. Heb je de bekende N.P's (Banff,Jasper) overgeslagen ?

Per foto:

#1. Ikzelf ben niet zo'n stads-mens. Vancouver is eigenlijk best een mooie stad. Ik snap wat je hier wilt doen. Maar ik denk dat je toch het doel gemist heb. Ik mis een echt sprekend onderwerp.
#2. Die is goed gedaan, zeg. De Loins gate bridge overgegaan en dan ergens naar rechts het haven gebied in?
#3. Yep die brug dus. Heel mooi deze. Centrale uitlijning doet het goed hier. Mooi die autolichten.
#4. Vancouver island is heel erg mooi. Wordt nog wel eens overgeslagen in de rondreizen. Niet doen dus. Dit bewijst het.
#5. En dit ook. Orka's vanuit Victoria, denk ik? Mooi scherp. Niet makkelijk. Klasse!
#6. Beetje saai. Maar wel heel maagdelijk. Goed de sfeer gepakt
#7. Lijkt mij niet helemaal scherp. Achtergrond wel mooi.
#8. Gaaf moment. Deze schuwe beestjes zijn niet makkelijk te vinden zo midden op de dag (toch?). Fototechnisch kan beter. Meer inzoomen, als dat mogelijk was.
#9. Mijn favoriet! Die is gaaf zeg. Mooie kleuren. Goede diepte. Misschien nog een lager standpunt, om voorgrond elementje te pakken.
#10. Alweer een goede plaat! Mooie diepte. Die boom links is ook goed gedaan. Jammer dat ie niet een beetje overhangt, maar dat doen naaldboom niet zo :wink: . Ook hier kan een lager standpunt je compo verbeteren.

grtz,
Lambert

Allen wederom bedankt voor de reacties.

Lambert, we hebben ook de bekendere nationale parken aangedaan maar hebben vooral ons best gedaan om op die plekken te komen waar de meeste toeristen niet zo snel komen. Daarom hebben we ook 5 dagen gekayaked en 5 dagen gewandeld en in deze 10 dagen zijn we hooguit 10 Canadezen en 6 toeristen tegengekomen. Wij vonden dit absoluut een toegevoegde waarde hebben. Maar ook Banff en jasper zijn natuurlijk wonderschoon.

Even over de reacties op de foto's:
#1 Ik denk dat ik hierin met je mee kan gaan. De foto blijft voor mij een soort van moordsfeer hebben in een verder opvallend schone stad hebben maar zeker ruimte voor verbetering.
#2 We zijn via Stanley park naar dit uitkijkpunt gereden ook in werkelijkheid een prachtig gezicht.
#3 Was vooral een manier om mijn nieuwe draadontspanner te testen maar ben zeer tevreden over het resultaat.
#4 Vancouver Island werkelijk een van de mooiste plekjes ter wereld. Helaas maar 4 dagen de tijd gehad maar binnen 5 minuten na aankomst op onze campsite een zwarte beer en een walvis voor de kust gezien.
#5 Absoluut onbeschrijflijke ervaring
#6 Saai was het daar zeker niet maar ik begrijp wat je bedoeld
#7 Het was een zenuwachtig baasje :)
#8 Helaas zat ik aan mijn maximale 300mm. Het was s'ochtends rond een uur of zeven daarom was het water ook nog zo mooi glad. We hebben er nog aangedacht om snel de kajak in te stappen en te kijken of we ze voorzichtig zouden kunnen benaderen maar hebben besloten om van het moment te genieten.
#9 en 10 Lager standpunt was idd misschien nog beter geweest helaas ging dat niet zo makkelijke met een tas van 18 kilo op mijn rug. Volgende keer toch maar even de tas af doen en door de knietjes :wink:

@Trashy Ik denk dat je een beetje op het verkeerde been wordt gezet door de maan. Als je goed kijkt zie dat vanaf achter nog zonlicht op de houten piramide valt.

misschien een beetje een lang bericht geworden maar ik ben nog altijd vol van de ervaringen in het prachtige Canada.
Gebruikers-avatar
Lampiew
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 272
GeregistreerdCOLON 21 Mei 2007 19:20
WoonplaatsCOLON Houten

Ferdy82 schreefCOLON #8 Helaas zat ik aan mijn maximale 300mm. Het was s'ochtends rond een uur of zeven daarom was het water ook nog zo mooi glad. We hebben er nog aangedacht om snel de kajak in te stappen en te kijken of we ze voorzichtig zouden kunnen benaderen maar hebben besloten om van het moment te genieten.
:D respect. Ik denk dat je helemaal goed gehandeld hebt. Uiteindelijk wordt je toch beloond. Ik heb het ook verschillende malen meegemaakt dat als je maar geduld hebt, het moment vele malen mooier en intenser is.
Ferdy82 schreefCOLON misschien een beetje een lang bericht geworden maar ik ben nog altijd vol van de ervaringen in het prachtige Canada.


Ik ben er na ruim 3j nog vol van :D
grtz,
Lambert
50D, ef-s 17-55 F/2.8 IS, EF 70-200 F4/L IS, Tokina 12-24 f4, Speedlite 580EX, manfrotto 190cxprob, Gitzo G1278M. Sinds kort wat strobist spullen.
Gebruikers-avatar
FM05
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 56
GeregistreerdCOLON 22 Feb 2006 17:42

Hele mooie serie! Bijzonder land zo te zien...
Voor mij is nr.9 zeker favoriet. Hele mooie plaat.
Canon 300D en de rest... Schiet maar raak ...
Gebruikers-avatar
Hansvanos
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 167
GeregistreerdCOLON 27 Apr 2007 08:33
WoonplaatsCOLON Hoorn

Mooie foto's Ferdy. Wij zijn afgelopen zomer (september) ook naar Canada geweest. Daar Vancouver island en de bekende nationale parken aangedaan.
Helaas slechts 4 zwarte beren gezien (waarvan maar 1 kunnen fotograferen) terwijl overal de waarschuwingsborden stonden en ze zelfs op de lokale radio het over de beren hadden. Verder was een van onze doelen om de orka's te fotograferen in Telegraph Cove. daar hebben we 2 boottochten gemaakt. De eerste dag waren er overal orka's maar was het zwaar bewolkt met soms motregen. De volgende dag hadden we zon maar slechta 4 orka's die alleen maar vanaf een afstandje te zien waren. Waar heb jij die orka's gezien. En ging je met een zodiac het water op? Je hebt een mooi laag standpunt bij die orkafoto.
Ook gezocht naar elanden maar niet gezien helaas. Je hebt in ieder geval meer geluk gehad.
Doet me er aan denken om ook maar eens wat foto's te plaats op het forum.
Ferdy82
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 11
GeregistreerdCOLON 05 Mrt 2007 23:20
WoonplaatsCOLON Utrecht

Hans,

Wij kwamen qua beren ook niet verder dan 6 zwarte beren, helaas (of moet je zeggen gelukkig) geen Grizzly beren. Laten we maar zeggen dat dit een goede reden is om nog eens terug te keren. Vooral tijdens de tochten door de wildernis ver van de bewoonde wereld is er een raar soort (on)balans tussen het graag willen zien van de beren en de angst om er een tegen te komen die daar op dat moment even geen zin in heeft.

Voor de orca's zijn we met een Zodiac vanuit Victoria vertrokken. Uiteindelijk kwamen we de "Pod" al jagend, vlak voor de kust van de VS, tegen. Onbeschijflijk om zo'n fontijn uit een ademgat twee meter naast de boot te horen/ zien.

Ik heb nog even twee foto's van wildlife toegevoegd. het blijft toch erg lastig om over een vaak grote afstand wilde dieren mooi scherp vast te leggen. Maar het zijn dan ook meestal onverwachte ontmoetingen en geen foto's naar aanleiding van enkele uren wachten met toestel en statief bij de hand.

Ik ben benieuwd naar je foto's.

11. Zwarte beer
[img]http://old.eosdigitaal.nl/forum/album_p ... c_id=94795[/img]

12. Elk
[img]http://old.eosdigitaal.nl/forum/album_p ... c_id=94796[/img]
Gebruikers-avatar
Hansvanos
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 167
GeregistreerdCOLON 27 Apr 2007 08:33
WoonplaatsCOLON Hoorn

Mooie foto van de elk Ferdy.

Ik zal nog eens een paar foto 's op het forum plaatsen ter beoordeling. Voor de quick & dirty oplossing verwijs ik je naar deze website voor mijn Canada foto's.

http://www.hansvanos.fotopic.net/c1413283.html
Gebruikers-avatar
JoEPla
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 8
GeregistreerdCOLON 28 Jan 2008 16:25
WoonplaatsCOLON Vlaardingen

Wauwie!! Wat een mooi land en wat een mooie foto's!
Ik ga deze zomer naar Canada op vakantie. Ik heb er hard voor gespaard. En als ik al deze foto's zie, kan het niet anders dan geweldig worden!
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar