350D met externe flitser

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
BUTTON_POST_REPLY
fotomuts
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 135
GeregistreerdCOLON 23 Sep 2005 20:35

Ik heb sinds kort een externe fliters en ben deze redelijk aan het uit proberen.
Alleen ik heb elke keer het probleem, in ieder geval vaak, dat de sluitertijd veel te lang is.
Ik fotografeer altijd in de Av stand. En als ik de flitser wel of niet aan heb, de sluitertijd blijft hetzelfde.
Hoe kan ik dit veranderen, zodat ik de flitser aan heb, dat de sluitertijd sneller word?
Of kan ik dit met de instelling van de camera veranderen?

Alvast bedankt!
Sarpa
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 2469
GeregistreerdCOLON 07 Nov 2005 20:25

Fotomuts schreefCOLONIk heb sinds kort een externe fliters en ben deze redelijk aan het uit proberen.
Alleen ik heb elke keer het probleem, in ieder geval vaak, dat de sluitertijd veel te lang is.
Ik fotografeer altijd in de Av stand. En als ik de flitser wel of niet aan heb, de sluitertijd blijft hetzelfde.
Hoe kan ik dit veranderen, zodat ik de flitser aan heb, dat de sluitertijd sneller word?
Of kan ik dit met de instelling van de camera veranderen?

Alvast bedankt!
1: het boekje lezen
2: daarin zul je zien dat je alleen in de M stand sluitertijd en diafragma aan kunt passen met een externe flitser.

succes!
groeten Sarpa
marcelkoedijk
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 206
GeregistreerdCOLON 26 Okt 2006 22:30
WoonplaatsCOLON heemskerk
CONTACTCOLON

inderdaad in de M stand. Maar niet hogere sluitertijd dan 1/200 anders dan knip je sneller dan de flitser kan flitsen. MAX 1/200 dus!!!!! rest met diafragma regelen en hardheid van de flitser op de flitser instellen.
Canon 350D + Kitlens 18-55mm + Canon 50mm F1.8 II + Canon 70-300mm IS USM + Canon 17-85 IS USM + 1gB extremeIII + Lowepro EX180 + Manfrotto 055DB/804RC2

http://duiken.ath.cx
fotomuts
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 135
GeregistreerdCOLON 23 Sep 2005 20:35

:oops:

Maar dank je wel!! Ik ga nu goed ( :oops: ) het boekje lezen en in de M stand veel proberen!
:D
Thanks!
daxxon
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 17
GeregistreerdCOLON 05 Nov 2006 16:06

Even aanvullend vraagje dan: Ik dacht dat het zo was dat wanneer je een Canon flitser op een Canon camera aansluit, de camera en flitser met elkaar communiceren over de sluitertijd en het dan wel automatisch kan in de Av of TV stand. Dat juist dat ook een van de voordelen is van het nemen van een Canon flitser op een Canon body. Kan iemand misschien uitleggen hoe dat dan zit?
[size=75]Canon EOS 350D | EF-S 18-55mm f/3.5-5.6 | EF 28-105 f/3.5-4.5 II USM | EF 50mm f/1.8 II | Sigma AF 70-300mm f/4-5.6 APO DG[/size]
Gebruikers-avatar
ThomasW
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 140
GeregistreerdCOLON 03 Jan 2007 23:35
CONTACTCOLON

Dat heb je dan verkeerd gedacht :wink:. In Av stand zal de flits dienen als invulflits...

Je kan overigens je sluitertijd wel korter dan 1/200 zetten, je moet dan alleen op je flitser de highspeed sync inschakelen...
[b][url=http://www.ThomasvanderWillik.com]www.ThomasvanderWillik.com[/url][/b]
5D2 | 14 | 35 | 85
Gebruikers-avatar
jeveos
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3411
GeregistreerdCOLON 29 Sep 2006 11:18

daxxon schreefCOLONKan iemand misschien uitleggen hoe dat dan zit?
In Av en Tv gaat de camera er van uit dat je globale belichting al goed ingesteld is maar dat je alleen wat schaduwen weg wilt werken. Invulflits dus. In M heb je uiteraard volledige controle, maar in P krijg je nog wat anders cadeau van Canon. In P mode namelijk fungeert de flitser als hoofdlicht als er minder licht is dan 10 Ev (*). Het systeem zal er dan voor zorgen dat je onderwerp goed belicht is, maar de achtergrond wordt geen rekening mee gehouden. Als dat zwart wordt, so be it.

Boven de 13 Ev wordt de flitser als invullicht gebruikt en wordt het flitsvermogen met 1,5 stop teruggeschroefd.

Tussen 10 Ev en 13 Ev wordt met een half stopje per Ev het vermogen teruggeregeld (bij 11 Ev dus 1 stop onder gemeten Ev, bij 12 Ev dus 1/2 stop onder Ev).

(*): Ev = Exposure Value. Ev 0 = sluitertijd van 1 seconde bij diafragma f/1 op 100 ISO. 10 Ev is 1/64 seconde bij f/4, 13 Ev is 1/512 seconde bij f/4.
De aarde is rond... zo rond als een pannenkoek!
fotomuts
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 135
GeregistreerdCOLON 23 Sep 2005 20:35

Wat een duidelijke info!! :D
Helemaal goed!

Ik ben s 'avonds redelijk aan het proberen, wat zullende de buren wel niet denken! :lol:
Sarpa
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 2469
GeregistreerdCOLON 07 Nov 2005 20:25

Fotomuts schreefCOLONIk ben s 'avonds redelijk aan het proberen, wat zullende de buren wel niet denken! :lol:
Flitsend type?
fotomuts
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 135
GeregistreerdCOLON 23 Sep 2005 20:35

Sarpa schreefCOLON
Fotomuts schreefCOLONIk ben s 'avonds redelijk aan het proberen, wat zullende de buren wel niet denken! :lol:
Flitsend type?
Hahaha!!
Had ik nog niet aan gedacht! :D
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar