flitsset bij praxis?

Datastorage, flitsers, filters, macro, tassen, statieven en alle overige accessoires

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
Gebruikers-avatar
Ina
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3090
GeregistreerdCOLON 13 Jan 2006 22:46
CONTACTCOLON

Eigenlijk is het te gek voor woorden, een bouwmarkt die nu ook fotocamera's e.d., ski's, scootmobielen, rollators en rolstoelen gaat verkopen...... :roll:
Maar toch....Bij Praxis hebben ze vanaf a.s. woensdag t.e.m. zaterdag 3 nov. een QIHE flitsset te koop. Ik vroeg me eigenlijk af of dat iets is om mee te beginnen.
2 flitsers 150 watt, traploos instelbaar, Instellamp75 watt halogeen met slave unit, Softbox 40 x 40 cm, 1 witte plu 77 cm, 2 statieven 220 cm.
Prijs €247,50

Iedereen heeft wel het krantje van deze bouwmarkt in huis, kijk er maar eens is. Ik hoor het graag van jullie.

Mijn volgende vraag is dan natuurlijk:
waar/bij wie kan ik workshops studioverlichting/portret volgen? Het liefst een heel klein beetje in het noorden van het land. Ben niet te beroerd om te rijden, maar als het 'dicht bij huis is' heb ik dat natuurlijk liever, dan met mijn 'smartje' door het hele land te crossen :D
Groet, Ina
Gespannen?? Gebruik eens wat vaker de ontspanknop........
Gebruikers-avatar
fotojeroen
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 22137
GeregistreerdCOLON 13 Jan 2005 11:57
WoonplaatsCOLON Wolluk

Voor een workshop zou je bij Cor van Dijk in Leeuwarden terecht kunnen, zijn gebruikersnaam hier is Cvdijk, en eventueel kun je hier klikken.
Ik ben Commandeur in de orde van de Gulden Snede :D :D
jivecar
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 616
GeregistreerdCOLON 21 Nov 2006 11:28
WoonplaatsCOLON Etten-Leur

Ik zag de aanbieding ook al staan, ik ken het merk niet: en ben dus benieuwd wat mensen vinden van deze set.

Even snel vergeleken kwam ik bij Cameranu.nl hun eigen merk tegen: 239 voor een gelijkwaardige set qua specs.

Ook falcon eyes heeft in dit segment al gelijkwaardige sets qua prijzen (maar dan met 2 grotere softboxen ipv plu).

Wat ik me aansluitend afvraag: stel je bent beginnend: is het dan verstandig om zo'n dergelijke set aan te schaffen of te beginnen met goede verlichting (bv bouwlampen: aanzienlijk goedkoper!).
[size=75]|| Canon EOS 400D ||[/size]
Gebruikers-avatar
digicanon
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 854
GeregistreerdCOLON 05 Okt 2006 19:44
WoonplaatsCOLON Hooghalen

Ik zou voor hetzelfde geld maar een flitsset halen bij een zaak waar ze er ook verstand van hebben en je eventueel losse onderdelen bij kunt krijgen, laten ze bij de praxis nou maar gewoon bouwmaterialen verkopen.
M.vr.gr Bert
Gebruikers-avatar
leovee
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 497
GeregistreerdCOLON 05 Okt 2007 09:21
WoonplaatsCOLON Amsterdam
CONTACTCOLON

Voor de specs kun je terecht bij Cameraland (www.cameraland.nl). Die verkopen de Qihe sets onder de naam CML (CaMeraLand).
Doosjes, buisjes, glaasjes, pootjes, lichtjes, tank voor mijn image, website en 2 ogen
"It is all in the eye of the beholder...."
Whitebalance kills 'couleur locale'!
Gebruikers-avatar
Ina
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3090
GeregistreerdCOLON 13 Jan 2006 22:46
CONTACTCOLON

Mensen allemaal bedankt!
Eigenlijk zeggen jullie allemaal hetzelfde als wat ikzelf ook al zo voelde.
Laten ze bij de praxis maar mooi gereedschappen en bouwmaterialen verkopen, daar hebben ze verstand van....tóch???? :roll: :wink:

@dejong1racing: goeie tip, ik ga het allemaal eens even bekijken: BEDANKT :D
Groet, Ina
Gespannen?? Gebruik eens wat vaker de ontspanknop........
Gebruikers-avatar
veldje63
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1761
GeregistreerdCOLON 23 Feb 2005 19:59
WoonplaatsCOLON Kaag en Braassem
CONTACTCOLON

Ik heb de set thuis. Via Europafoto (winkel).
Het is inderdaad hetzelfde als van Cameraland.
Leuk setje, kan je leuke portretten mee maken.
Na een workshop werd me wel duidelijk dat je een goed hoofdlicht nodig hebt. Dus die er uiteindelijk bij gekocht (aanbieding Cameraland) met een grote softbox.
Deze set werkt nu als haarlicht..enz..
groetjes,
Rob
Gebruikers-avatar
Mon
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 634
GeregistreerdCOLON 17 Jan 2006 21:39
WoonplaatsCOLON NB Veghel
CONTACTCOLON

Volgens mij een leuk setje voor er bij, of voor product fotografie of zo..
Voor haar licht, achter grond uit witten enz.
Maar idd als hoofdlicht...hmmmm..volgens mij schiet je dan te kort..
Gebruikers-avatar
japper
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 279
GeregistreerdCOLON 11 Jul 2007 20:27
WoonplaatsCOLON Tilburg

Ik heb het setje in een flits voorbij zien komen bij eigen huis en tuin zeg maar de reclame spot van uur voor de praxis. Ik dacht toen ook verkopen ze dit ook al. Als ze dat dan doen laat ze dit dan voor een echte weggeef prijs doen (als lokkertje natuurlijk) zodat je er later geen spijt van kan hebben. Bij 250 euro denk ik nog even terug (wat misschien fout is) aan de gulden, voor 550 gulden zou je dan ook z'n impuls aankoop doen?

Ik denk dat je dit soort spullen beter bij een bedrijf kan kopen waar ze wat meer met fotografie hebben

Gr Jasper
Canon EOS 30D + Sigma 24-60mm f/2.8 EX DG , Canon EF 70-200mm f/4.0 L USM en een I-MAC
Gebruikers-avatar
digicanon
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 854
GeregistreerdCOLON 05 Okt 2006 19:44
WoonplaatsCOLON Hooghalen

Inderdaad, Japper laten ze dan ook een praxis prijs hanteren (of is dit het :D ) gezien het prijsverschil is het verstandig om via een goede fotozaak dit te kopen of hier via het forum wellicht.
M.vr.gr Bert
Gebruikers-avatar
Closeshooter
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 8318
GeregistreerdCOLON 19 Jun 2006 09:05

Het is gewoon een reactie van de Praxis op dit topic :

http://www.eosdigitaal.nl/forum/viewtopic.php?t=43844
Fotograferen is kijken niet klikken.
Gebruikers-avatar
appie51
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 84
GeregistreerdCOLON 17 Nov 2006 00:35
WoonplaatsCOLON Leeuwarden
CONTACTCOLON

Ina schreefCOLONMijn volgende vraag is dan natuurlijk:
waar/bij wie kan ik workshops studioverlichting/portret volgen? Het liefst een heel klein beetje in het noorden van het land. Ben niet te beroerd om te rijden, maar als het 'dicht bij huis is' heb ik dat natuurlijk liever, dan met mijn 'smartje' door het hele land te crossen :D

Hallo Ina

Bij jou in de buurt in Jubbega is gevestigd www.fotografie-rolandbouma.nl en die geeft verschillende workshops en geeft ook curcussen. Volg zelf de basis-cursus bij hem en zojuist een workshop gedaan.Bevalt mij tot nu toe erg goed .
Voor meer vragen kun je mij eventueel even een pb-tje sturen
of op deze plaats.
[size=75]Canon 30D, Sigma 17-70 2.8/4.5 DC Macro inm. vervangen door Sigma 24-70 2.8, Speedlite 430EX, Lowepro Fastpack 350 , Elinchrom Lite 4[/size]
ijsje
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 583
GeregistreerdCOLON 26 Feb 2006 18:13

ik blijf wel even van elinchrom rx600's verder dromen ipv zoiets te gaan halen
|| Canon || Elinchrom ||
Gebruikers-avatar
appie51
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 84
GeregistreerdCOLON 17 Nov 2006 00:35
WoonplaatsCOLON Leeuwarden
CONTACTCOLON

Dan praat je wel ff over een andere priijsklasse.
Denk niet dat TS dat bedoelt.

Albert
[size=75]Canon 30D, Sigma 17-70 2.8/4.5 DC Macro inm. vervangen door Sigma 24-70 2.8, Speedlite 430EX, Lowepro Fastpack 350 , Elinchrom Lite 4[/size]
Gebruikers-avatar
A3-D
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 483
GeregistreerdCOLON 22 Sep 2007 20:19
WoonplaatsCOLON Barendrecht

Ze hebben ook een leuk statief in de aanbieding zag ik...en de bouwlampen op statief ook :roll:
jivecar
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 616
GeregistreerdCOLON 21 Nov 2006 11:28
WoonplaatsCOLON Etten-Leur

A3-D schreefCOLONZe hebben ook een leuk statief in de aanbieding zag ik...en de bouwlampen op statief ook :roll:
Tja over het statief:
Voor 70 euro heb je ook de Velbon Sherpa 600R...
Is deze beter?
[size=75]|| Canon EOS 400D ||[/size]
Gebruikers-avatar
jeveos
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3411
GeregistreerdCOLON 29 Sep 2006 11:18

Aangezien ik direct vanuit kantoor zo bovenop de Praxis kijk ben ik er maar eens gaan kijken (handig, had toch nog wat spullen nodig voor een kleine reparatie aan de auto...). De flitsers... ik zou het niet doen.

De statieven zijn vrij wankel en de koppen zien er nogal iel uit. Alles voelt alsof het niet gemaakt is om lang mee te gaan. Goedkope schakelaars (waarvan er eentje al vonken trok).

De koppen kun je terugregelen tot maximaal 1/8 van het vermogen, maar de instellampen gaan zo op het eerste gezicht niet mee (de boel stond hoog waardoor ik het effect niet kon zien). Ze flitsen niet automatisch af als je het vermogen terugschroeft.

De softbox van 40x40 is klein; de paraplu daarentegen is qua afmetingen beter - het is alleen geen witte zoals vermeld in de folder maar een zilveren. Zet je die op de blocks, dan wordt het geheel een heel wankel zaakje (lees: er flikkerde er een om toen ik er met mijn tengels aan zat :oops: ).

Last but not least zijn de ontspankabels voorzien van 3.5mm stekers met vrij dun draad. Een keer er op staan en je trekt ze kapot vrees ik.

Samengevat: laten staan, voor ietsje meer kun je beter een setje kopen van een meer gekend merk als Falcon Eyes of LinkStar. Dan heb je meer kwaliteit voor minder geld.
Laatst gewijzigd door 1 op jeveos, in totaal 1 keer gewijzigd.
De aarde is rond... zo rond als een pannenkoek!
labby
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 326
GeregistreerdCOLON 01 Dec 2004 08:44
WoonplaatsCOLON brabant

Nou ik heb dit setje dus gisteren gekocht .. jawel bij de Praxis .. :D :D :D
Ik heb totaal nog geen ervaring met studiofotografie en ik wil het eens gaan proberen zonder er meteen klauwen met geld aan uit te geven. Dat geef ik liever uit aan betere objectieven bv.

Dus vanmorgen heb ik het in elkaar gezet en ik moet zeggen; als iemand die geen ideeeee heeft nog, dat ging allemaal heel makkelijk en soepel. De flitsers zijn regelbaar, de halogeenlampen niet. Ik vind het in mijn kamertje allemaal ook heel fijntjes staan, tis niet zo log, makkelijk te verplaatsen en ik vind de statiefjes best aardig.
Ik mis alleen de mogelijkheid om de flitskabel aan te sluiten op mijn camera dus daarvoor moet ik nog even apart een koppeling aanschaffen.
Da's dan weer minder maar ik heb begrepen dat dit vaker voorkomt, op school kon ik toen ook niet mijn camera aansluiten op de flitsers.
Moest ook met een koppelstuk.

Maar ik ben dus best enthousiast. Misschien als ik straks ermee aan de gang ga dat ik ook meer en beter wil, maar om te beginnen .. ja, best een leuk setje denk ik. Ik wil het vooral gaan gebruiken voor portretjes en baby's/kleintjes.
Eos 350D; 18-55 kitlens; canon EF 50 F1.8 II; canon 38-76 F4.5; canon 80-200 F4.5; sigma 17-70 F2.8-4.5; canon speedlite 430EX;Batterygrip canon.
Gebruikers-avatar
Closeshooter
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 8318
GeregistreerdCOLON 19 Jun 2006 09:05

wat je ook kunt doen is de interne flitser van de 350 gebruiken, je kunt de flitser met een zwart stukje film (als je dit nog hebt liggen) afdekken, dcamera op M, 160 ste diafragma 6-8 en hupsakee, je kunt voorlopig aan de slag.
Fotograferen is kijken niet klikken.
Gebruikers-avatar
jeveos
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3411
GeregistreerdCOLON 29 Sep 2006 11:18

Closeshooter schreefCOLONwat je ook kunt doen is de interne flitser van de 350 gebruiken
Voor-flits anyone? :)

Ergo, houdt er wel rekening mee dat, als je dit doet, je studio flitsers al afgaan op het moment dat het toestel flitst om de juiste instelling te bepalen. Ergo: eerst met * de voorflits laten afgaan, even wachten totdat de studioflitsers weer opgeladen zijn (duur een seconde of 2) dan pas de foto maken.

Koop maar gewoon zo'n hama blokje... dat gaat je een hoop ergernis sparen. Of, als je "op de groei" gaat: doe jezelf een lol en koop een radiotrigger.
De aarde is rond... zo rond als een pannenkoek!
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar