Begraven en groeien....

Voor alle andere vormen van mensen en portretten, straatfotografie, reportages, etc.

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
marian
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 3614
GeregistreerdCOLON 27 Nov 2004 11:47
WoonplaatsCOLON Maarssenbroek

Weer even aan de slag geweest met Esmee...
Thema dit keer" sneller groeien", en ter plekke kwam het thema begraven :wink:
Zoals altijd natuurlijk weer benieuwd wat jullie er van vinden. Heb voor groeien bewust een andere kleurtoon gebruikt. Een blauwtint (kwam ik op door de kleur van de preibladeren) zit hier extra in...mooi of niet?
Groetjes Marian

Groeien.....
1.
[img]http://old.eosdigitaal.nl/forum/album_p ... c_id=90296[/img]

Begraven.....
Het visje werd tijdens de shoot steeds echter voor haar merkt ik ;), een kind kan zich meteen inleven.
En zwemt nu bij haar thuis in een glas water !!
2.
[img]http://old.eosdigitaal.nl/forum/album_p ... c_id=90294[/img]
3.
[img]http://old.eosdigitaal.nl/forum/album_p ... c_id=90295[/img]

4. of vinden jullie deze kleurtoon sterker?
[img]http://old.eosdigitaal.nl/forum/album_p ... c_id=90297[/img]
Laatst gewijzigd door 1 op marian, in totaal 3 keer gewijzigd.
Life is beautiful... and so is my 40D!

01-01-2007 mijn website www.mariankorte.nl is online!!!!!
Gebruikers-avatar
Closeshooter
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 8318
GeregistreerdCOLON 19 Jun 2006 09:05

is ze de doodgemepte barbie an het begraven :wink:

Chapeau wederom, nooit geweten dat onscherp zo mooi kon zijn.

Vind de iets krachtige versie ietsje mooier, blijft persoonlijk natuurlijk
Fotograferen is kijken niet klikken.
Gebruikers-avatar
Joyce
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 658
GeregistreerdCOLON 12 Feb 2006 16:11
WoonplaatsCOLON Spijkenisse
CONTACTCOLON

Hoi ,
1 vind ik niet helemaal overkomen. Ik kan er niet uithalen dat jullie groeien uit proberen te beelden.
2 en 3 vind ik super en horen wat mij betreft ook bij elkaar! Vooral 3 doet me echt wat.
Groetjes Joyce

Mooi he, alles....

Kijkdoos, lampjes ernaast, lampje erop, glas in verschillende vormen en maten ervoor en een tasje waar alles in moet.
Gebruikers-avatar
marian
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 3614
GeregistreerdCOLON 27 Nov 2004 11:47
WoonplaatsCOLON Maarssenbroek

Joyce schreefCOLON 1 vind ik niet helemaal overkomen. Ik kan er niet uithalen dat jullie groeien uit proberen te beelden.
Ik heb haar voetjes ingegraven.... :wink:
Life is beautiful... and so is my 40D!

01-01-2007 mijn website www.mariankorte.nl is online!!!!!
Gebruikers-avatar
almanbrother
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 2465
GeregistreerdCOLON 06 Dec 2006 13:45
WoonplaatsCOLON Heuvelrug
CONTACTCOLON

Mooie foto's van Esmee! Nr 2 en 3 vind ik ook de mooiste van de serie. De kleurtoon van 3 spreekt me meer aan dan van 4, vooral ook omdat het thema met begraven te maken heeft. Daar heeft # 4 een iets te warme kleur voor (voor mijn gevoel dan). Ook ik vind de onscherpte in foto 3 echt prachtig. Zeer krachtige foto/expressie.

Groet,
Aldert
Groet,
Aldert
Ik zou toch eens HIER kijken!!
Voor een account op zenfolio.com: code QHS-2X7-66B
wierdeau
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1198
GeregistreerdCOLON 05 Okt 2004 19:12
WoonplaatsCOLON Badhoevedorp
CONTACTCOLON

Ik vind dat groeien niet lekker overkomen. Op een of andere manier is je styling niet lekker en je standpunt in deze. Wat ik bedoel is dat de preien (?) in de lengte richting groeien en haar kleding is allemaal dwarsgestreept.

Daarnaast kan je met variatie in srandpunt hoogte haar juiste laten groeien op fictieve wijze zonder de poespas met ingegraven voetjes.
nieuwe website!
Gebruikers-avatar
PP
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2682
GeregistreerdCOLON 26 Mei 2005 20:15
CONTACTCOLON

Bij nr 1 vind ik idd het groeien niet goed overkomen (hoewel het best wat raadselachtig mag zijn). Misschien had ze wat meer ruimte rondom tussen de groente mogen hebben.
Verder vind ik de toning van 2 en 3 het mooiste (ook voor nr 1)
De laatste heeft m.i. iets te veel verzading, waardoor de aandacht vnl naar de laarsjes gaat.
Mijn website: http://www.ppphoto.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikers-avatar
Joyce
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 658
GeregistreerdCOLON 12 Feb 2006 16:11
WoonplaatsCOLON Spijkenisse
CONTACTCOLON

marian schreefCOLON
Joyce schreefCOLON 1 vind ik niet helemaal overkomen. Ik kan er niet uithalen dat jullie groeien uit proberen te beelden.
Ik heb haar voetjes ingegraven.... :wink:
Dat zag ik wel, maar het zijn gewoon ingegraven voetjes (wat ieder kind weleens doet tijdens het spelen ) en beeld niet uit wat je bedoelde denk ik... Maar ik kan er ook helemaal naast zitten natuurlijk...
Weer hele mooie kleuren!
Groetjes Joyce

Mooi he, alles....

Kijkdoos, lampjes ernaast, lampje erop, glas in verschillende vormen en maten ervoor en een tasje waar alles in moet.
Gebruikers-avatar
gerben_cadee
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 575
GeregistreerdCOLON 11 Apr 2006 12:32
CONTACTCOLON

Hmm.. ik had bij de groeifoto's dat ik haar bijna hoorde denken 'grrrroooeeeeiii!' zoals kinderen dat kunnen..

vind het weer prachtige foto's, zie wel dat je een iets andere weg ingeslagen bent, en niet zonder succes! mooi hoor!
Ofcourse my 40D is a point and shoot camera! If I don't point I get the strangest results, and if I don't shoot I don't get anything at all!
www.gerbencadee.nl
fokkedeboer
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 7378
GeregistreerdCOLON 23 Feb 2005 11:57
WoonplaatsCOLON De Bilt
CONTACTCOLON

De eerste werkt voor mij ook niet zo, en ik denk dat dat komt door de dingen die Edwin al aanhaalt.
De andere serie vind ik van een onwaarschijnlijke kracht, echt GE-WEL-DIG!! En ook enorme complimenten aan Esmee, wat een ontzettend goed modelletje is dat zeg!
De eerste versie van de laatste 2 foto's (nr 3 dus) vind ik veel mooier dan de laatste, maar dat doet er eigenlijk niet toe: wat jij het mooiste vind, is het mooiste (voor jou), en omdat je zelf de kunstenaar bent, heb jij het voor het zeggen!!

Eén klein puntje: het is bijna niet te zien dat het om een visje gaat...
[size=75]Mijn foto's zijn niet perfect. Maar ik heb er wel lol aan om te proberen dat te bereiken![/size] http://www.fotofokke.nl
Gebruikers-avatar
Van Put
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 194
GeregistreerdCOLON 21 Feb 2007 21:11
WoonplaatsCOLON Deurne - Antwerpen
CONTACTCOLON

Goh Marian,

Hier word ik gewoon *Gek* van en *Wild* tegelijk...!!!
Vind het gewoon Schitterendefotografie...
met een ijzersterk concept !!!

Voor mij mag je gerust de kijker een beetje in het ongewisse laten...
vind ik persoonlijk... er steekt zovéél verhaal in....
En wat een modelletje heb je hier toch!!! Gewoon ONgeloofelijk sterk !!!

Persoonlijk kies ik ook voor beeldverwerking 3, de 4de geeft inderdaad iets te warm... Zelf zou ik nog iets meer durven gaan, en nog iets de saturatie verminderen (een weinig)

Maar Wie Ben ik...!!?

En ik maak hier een grote buiging, met tonnen respedt en waardering.

grts. luc,
Kijk, Kijk, en blijf je Verbazen...
Gebruikers-avatar
Allette
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1110
GeregistreerdCOLON 19 Mrt 2006 21:43
WoonplaatsCOLON Borger
CONTACTCOLON

2 en 4 :shock: :shock: \

Echte marians :wink: LOVE them!!!!!!!
Who cares|als je|er maar mooie|foto's mee maakt|toch?|
Gebruikers-avatar
marian
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 3614
GeregistreerdCOLON 27 Nov 2004 11:47
WoonplaatsCOLON Maarssenbroek

DANK je wel voor jullie reacties!
Ik snap wat jullie bedoelen bij de groeifoto's, had ook zeker nog meer dingen willen uitproberen. Maar zag dat het visje veel meer haar aandacht trok en ben toen snel daarmee verder gegaan. Vandaar dat ze ook op de foto's dezelfde kleding aanheeft. Het thema groeien ga ik zeker toch nog een keertje proberen, persoonlijk ben ik zelf toch erg blij met deze foto. Maar idd Edwin ik snap wat je bedoelt!

Ik heb ook foto's waar het visje scherp op is, maar vond wat ze ging begraven niet het belangrijkste zeg maar. Het gevoel, haar blikken haar lichaamstaal vond ik belangrijker.
De laatste wazige foto heb ik ook scherp, maar vond zelf het onscherpe spannender. De tweede foto van groeien is ook bewust onscherp gemaakt. Snap wel dat dit door veel mensen niet mooi gevonden wordt hoor.
Mijn favoriet zelf is van foto 3 de linkerfoto. Ik zag dat ze helemaal opging en het visje voor haar steeds echter werd.

En Esmee die kan al weer niet wachten tot 13 oktober dan gaan we voor een ander thema weer samen op pad :wink:
Life is beautiful... and so is my 40D!

01-01-2007 mijn website www.mariankorte.nl is online!!!!!
Gebruikers-avatar
c0okie
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 245
GeregistreerdCOLON 17 Jul 2005 10:07
WoonplaatsCOLON Spijkenisse

Ben je die arme kindertjes nu ook al aan het begraven? :P maar ik vind het wel mooie foto's, het idee met de ingegraven voeten vind ik wel heel leuk al had de kleur hier wel wat minder somber mogen zijn. Ik zit bij groeien eerder aan levendige kleuren te denken en iets van een gietertje had ook leuk geweest denk ik dat ze dr zelf zeg maar water geeft om sneller te groeien.
Schilderen doe je niet met verf, maar met licht.
Gebruikers-avatar
JohnnyT
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 402
GeregistreerdCOLON 22 Mei 2006 09:46
WoonplaatsCOLON Beuningen
CONTACTCOLON

he Marian weer een ijzersterke serie zeg, vooral de rechtse van 2 en 4 zijn heel erg goed. Je hebt je ding wel gevonden met dit soort onderwerpen, krijgt al echt een eigen gezicht. Voor mij is het niet zo van belang of het een visje is of prei want deze serie vraagt om een eigen verhaal van de kijker denk ik en O ja de crops zijn prima trouwens :lol:

gr johnny
verslaafd aan modelfotografie, een medicijn is nog niet gevonden.
Gebruikers-avatar
marian
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 3614
GeregistreerdCOLON 27 Nov 2004 11:47
WoonplaatsCOLON Maarssenbroek

c0okie schreefCOLON. Ik zit bij groeien eerder aan levendige kleuren te denken en iets van een gietertje had ook leuk geweest denk ik dat ze dr zelf zeg maar water geeft om sneller te groeien.
Heb ik ook :wink: ben nog bezig met "achter de schermen" voor op mijn site en daar zit deze ook bij met gieter.
JohnnyT schreefCOLON en O ja de crops zijn prima trouwens :lol:

gr johnny
:shock: dat meen je niet, waar is het "maar ik zou... :lol: : zitten we nu echt een keer op een lijn hi hi
Life is beautiful... and so is my 40D!

01-01-2007 mijn website www.mariankorte.nl is online!!!!!
Gebruikers-avatar
JohnnyT
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 402
GeregistreerdCOLON 22 Mei 2006 09:46
WoonplaatsCOLON Beuningen
CONTACTCOLON

marian schreefCOLON:shock: dat meen je niet, waar is het "maar ik zou... :lol: : zitten we nu echt een keer op een lijn hi hi
Ja het is echt waar :D :D :D
verslaafd aan modelfotografie, een medicijn is nog niet gevonden.
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar