Oneerlijke handelswijze

Ervaringen met fotozaken, winkels en leveranciers, zoals serviceverlening, afhandeling van problemen, printkwaliteit en verzendtijd.

ModeratorCOLON Global Moderators

Gebruikers-avatar
-darkness-
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 56
GeregistreerdCOLON 23 Feb 2007 16:24
WoonplaatsCOLON Antwerpen

Ik dit weekend naar foto konijnenberg op zoek naar een nieuwe tas voor mijn fotomateriaal ... Tas gevonden en hop naar de kassa ... wat bleek, de geprijsde tas van 89euro bleek in werkelijkheid 220euro te kosten ... de verkoper trok onmiddellijk de foutieve prijs van het artikel ( m.a.w. geen bewijs meer ). Ik een andere tas gaan kiezen ... wat bleek ... ook verkeerd geprijsd ( 75 ipv 169 euro ). Hoe dan ook begon de verkoper onmiddellijk de foutieve prijzen te verwijderen.

Ik weet dat een artikel welk verkeerd geprijsd is, maar wel aannemelijk ( geen nieuwe fiets voor bv 5euro ), tegen die prijs verkocht dient te worden. Ik heb de verkoper hier ook op attent gemaakt en hij zei ... tja zoiets moet je kunnen bewijzen.

Ik weet niet wat jullie zouden doen ... maar ik vind het erg laag van een grote zaak zoals "Foto Konijnenberg" ... ik weet dat gelijk welke andere goed aangeschreven zaak hun fout zou toegeven en het artikel zou verkopen aan de prijs die op het ticket vermeld staat.
Gebruikers-avatar
digicanon
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 854
GeregistreerdCOLON 05 Okt 2006 19:44
WoonplaatsCOLON Hooghalen

Ik werk zelf ook in een winkel, en wanneer er een aritkel verkeerd is geprijst is het de normaalste zaak dat je deze krijgt voor dat geld wat er op staat. Wel moet het natuurlijk in verhouding liggen, net zoals jij zegt geen fiets voor 5euro.
M.vr.gr Bert
Gebruikers-avatar
niels tacoma
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 387
GeregistreerdCOLON 03 Okt 2006 18:30
WoonplaatsCOLON breda
CONTACTCOLON

een fout toegeven is een ding maar een tas verkopen voor bijna de helft van de nieuwprijs lijkt me niet echt een rieële eis. ook moet ik zeggen dat je hier als je een beetje bekend met de prijzen van die tassen, je hw. wel van te voren de fout had gezien... :oops: :lol:
MVG
Niels tacoma
canon 350 D, canon 17-40 L, canon 50mm 1.4, canon 60mm macro, sigma 70-200 2.8...
en een pracht van een bronica !
Daniel|leinaD
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 496
GeregistreerdCOLON 11 Mrt 2007 19:22

~
Laatst gewijzigd door 1 op Daniel|leinaD, in totaal 22 keer gewijzigd.
Gebruikers-avatar
-darkness-
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 56
GeregistreerdCOLON 23 Feb 2007 16:24
WoonplaatsCOLON Antwerpen

niels tacoma schreefCOLONeen fout toegeven is een ding maar een tas verkopen voor bijna de helft van de nieuwprijs lijkt me niet echt een rieële eis. ook moet ik zeggen dat je hier als je een beetje bekend met de prijzen van die tassen, je hw. wel van te voren de fout had gezien... :oops: :lol:
MVG
Niels tacoma

Ik ben leek als het op tassen aankomt ... je hebt tenslotte tassen in alle prijsklassen en 89euro lijkt me toch een aannemelijke prijs ... je schrijft " als je een beetje bekend bent met de prijzen" ... Nou als de verkoper een beetje bekend had geweest met de prijzen, had hij de tas niet verkeerd geprijsd. hij heeft de fout zelfs niet gezien na het bekijken van de prijs maar na het inscannen van de barcode ... als zelfs de verkoper het niet ziet ... wat verwacht je dan van een leek :D

.
Gebruikers-avatar
Hans Reurings
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 80
GeregistreerdCOLON 09 Mrt 2007 09:54
WoonplaatsCOLON Heiloo
CONTACTCOLON

Ik vind het erg magertjes van zo'n erkende zaak als foto K.... om toch de volle pond voor een verkeerd geprijsde tas te vragen.
Zij verkopen een tas voor bedrag X. Dat dit niet de 'adviesprijs' is, maar een lagere kunnen maar weinig mensen weten en is geheel het probleem van de verkopende partij.
Misschien doen ze het wel bewust.

Dat zij de tas niet met verlies willen verkopen kan ik mij voorstellen.
Maar op zijn minst kun je het verschil delen of de tas verkopen voor de inkoop prijs.
Je 2 maal schofferen door de prijs eraf te rukken en er dik 150 Euro bovenop te gooien is absoluut niet netjes.
Mvgr, Hans.
Gebruikers-avatar
boels069
Redacteur
Redacteur
BerichtenCOLON 20267
GeregistreerdCOLON 04 Dec 2005 09:52
WoonplaatsCOLON Almere

't Gaat te goed met die zaak, arrogantie ten top.
Mijn fiets spoort beter dan ik.
Frodo
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 402
GeregistreerdCOLON 09 Jan 2005 11:37
WoonplaatsCOLON Schagen
CONTACTCOLON

Ja je kunt er over discusseren maar dit soort bedrijven leven wel met kleine marges, zie ook hun verkoopvoorwaarden:

Maar enige coulance zou wel op zijn plaats zijn.

Artikel 3. Offertes en aanbiedingen.

3.1 Vermeldingen van gegevens van welke aard ook in catalogi, brochures, offertes, prijslijsten, opdrachtbevestigingen of andere drukwerken, dan wel via het internet, via de website, elektronische post of andere methoden, geschieden zo nauwkeurig mogelijk, echter zij zijn niet bindend. Konijnenberg is dan ook niet aansprakelijk voor druk-, schrijf-, telfouten en onduidelijkheden, noch voor de gevolgen daarvan.
Groetjes Ed
Gebruikers-avatar
fotojeroen
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 22137
GeregistreerdCOLON 13 Jan 2005 11:57
WoonplaatsCOLON Wolluk

Ed,

dat zijn dezelfde verhaaltjes als bij een betaalde garderobe een bordje hangen dat de directie niet aansprakelijk is bij vermissing en/of diestal.

Iedere winkelier roept het, maar de vlieger gaat niet altijd op.
Ik ben Commandeur in de orde van de Gulden Snede :D :D
two-tone
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 732
GeregistreerdCOLON 09 Jan 2005 00:39
WoonplaatsCOLON Vlaardingen
CONTACTCOLON

boels069 schreefCOLON't Gaat te goed met die zaak, arrogantie ten top.
ik vind dit wel erg kort door de bocht van jou hoor, meteen iemand arrogant noemen.

In winkels waar mensen werken worden gewoon fouten gemaakt, punt.
Die verkoper staat goed in zijn recht om een foutief geprijsde tas om te prijzen oid. Je moet goed weten, die verkoper HOEFT jou niets te verkopen. Hij wil het wel maar hij is het niet verplicht.

In het geval van de tas, als een klant een prijs te hoog vind, dan HOEFT hij deze tas ook niet te kopen. Meestal kun je samen met de verkoper een mooie prijs maken. Dan maar iets minder marge en een beetje service..
[size=75]EOS 40d || Canon EF 50 f1.8 mkII || Canon EF 70-200/2.8 [color=red]L[/color] USM + zonnekap || Canon Speedlite 430EX || Manfrotto 055DB+029 3weg hex qr. + 679B+Proball 308 ballhead[/size]
Gebruikers-avatar
boels069
Redacteur
Redacteur
BerichtenCOLON 20267
GeregistreerdCOLON 04 Dec 2005 09:52
WoonplaatsCOLON Almere

two-tone schreefCOLON
boels069 schreefCOLON't Gaat te goed met die zaak, arrogantie ten top.
ik vind dit wel erg kort door de bocht van jou hoor, meteen iemand arrogant noemen.
Dat mag natuurlijk, je hebt bochten in alle maten :lol:
Ik ga uit van het principe: de klant is redelijk, heeft altijd gelijk en een ontevreden klant is anti-reclame.
Mijn fiets spoort beter dan ik.
Daniel|leinaD
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 496
GeregistreerdCOLON 11 Mrt 2007 19:22

~
Laatst gewijzigd door 1 op Daniel|leinaD, in totaal 22 keer gewijzigd.
Gebruikers-avatar
bobvanduin
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3650
GeregistreerdCOLON 30 Dec 2004 21:47
WoonplaatsCOLON Eyrarbakki (IJsland)
CONTACTCOLON

boels069 schreefCOLONIk ga uit van het principe: de klant is redelijk, heeft altijd gelijk en een ontevreden klant is anti-reclame.
Ik heb altijd geleerd:"Een klant heeft altijd gelijk, tenzij het om geld gaat"
Daarmee bedoeld het gezegde niet dat de klant nooit gelijk heeft, maar de klant zomaar gelijk geven....nee!

In een winkel waar ze gewone prijsstikkertjes hebben (weet niet of dit het geval is) kun je natuurlijk makkelijk zelf zo een stikkertje plakken, zo een prijs-stikker-dinges-pistool koop je overal. (let op, ik beschuldig niemand!) Ik vind het dan ook normaal dat een tas niet voor die prijs weggaat. Wel zou ik het normaal vinden dat de verkoper zoiets zegt als:
"Het spijt me meneer maar er is iets fout gegaan waardoor er een verkeerde prijs op de tas staat, de tas kost geen €... maar €...".
Niet zomaar de prijs eraf rukken en doen of er niets aan de hand is.

Bob
"Light is the Language of Photography" | Joe McNally
Sarpa
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 2469
GeregistreerdCOLON 07 Nov 2005 20:25

dubbele post...
Laatst gewijzigd door 1 op Sarpa, in totaal 17 keer gewijzigd.
Sarpa
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 2469
GeregistreerdCOLON 07 Nov 2005 20:25

dejong1racing schreefCOLONEd,
dat zijn dezelfde verhaaltjes als bij een betaalde garderobe een bordje hangen dat de directie niet aansprakelijk is bij vermissing en/of diestal.
Iedere winkelier roept het, maar de vlieger gaat niet altijd op.
Evenzo zijn die bordjes "de kassa geeft de juiste prijs aan" niet rechtsgeldig.
De vermelde prijs bij het product is waar de klant voor kiest (uiteraard met inachtneming van redelijke prijs, zoals in het fietsvoorbeeld) is de bindende prijs voor de winkel. Het is aan de winkel te zorgen dat de prijzen correct vermeld zijn.
>>>>consuwijzer.nl:
Het prijskaartje
U mag ervan uitgaan dat de prijs die het prijskaartje aangeeft de juiste is, tenzij het evident is dat de prijs niet klopt.
Type- of schrijffout
Het is evident dat de prijs niet klopt in het geval dat de prijs dermate afwijkt van wat redelijk is en u dus reden hebt om te twijfelen aan de juistheid van de prijs op de prijssticker. Het kan zijn dat een komma verkeerd staat of er sprake is van een kennelijke type- of schrijffout.

Indien u twijfelt is het aan te raden te vragen of de prijs wel klopt.

>>>>>
Aangezien je bij de keuze bijgestaan werd door een verkoper hoef je niet te twijfelen aan de prijs, want je mag er van uitgaan dat de verkoper in ieder geval op de hoogte is van de prijscategorie. Konijnenberg had je derhalve de tas voor de geprijsde prijs moeten verkopen en is dus in de fout gegaan.

Slechte reclame voor ze!

groeten Sarpa
Gebruikers-avatar
-darkness-
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 56
GeregistreerdCOLON 23 Feb 2007 16:24
WoonplaatsCOLON Antwerpen

Frodo schreefCOLONJa je kunt er over discusseren maar dit soort bedrijven leven wel met kleine marges, zie ook hun verkoopvoorwaarden:

Maar enige coulance zou wel op zijn plaats zijn.

Artikel 3. Offertes en aanbiedingen.

3.1 Vermeldingen van gegevens van welke aard ook in catalogi, brochures, offertes, prijslijsten, opdrachtbevestigingen of andere drukwerken, dan wel via het internet, via de website, elektronische post of andere methoden, geschieden zo nauwkeurig mogelijk, echter zij zijn niet bindend. Konijnenberg is dan ook niet aansprakelijk voor druk-, schrijf-, telfouten en onduidelijkheden, noch voor de gevolgen daarvan.

m.a.w. Foto Konijnenberg kan gelijk welke prijs hanteren en zich achteraf beroepen op dit art. Ze hebben dus de mogelijkheid om doelbewust een artikel te laag te prijzen om op die wijze klanten te lokken .... DIT LIJKT ME TOCH NIET ZUIVER !!!!! Volgens mij strookt dit niet met de wetgeving



Spreekt voor zich dat ik zonder tas vertrokken ben ... Ik ben gelukkig bij de concurentie binnen gestapt en daar ben ik op vriendelijke wijze geholpen ( uiteraard heb ik daar ook mijn verhaal gedaan ) ... perfecte uitleg gekregen over de verschillende soorten tassen en hun mogelijkheden. De tas die ik toen gekocht heb stond 99euro geprijsd

Leuk detail : Toen ik de tas wou betalen zei de verkoper lachend dat hij verkeerd geprijsd was en ik kreeg een korting van 19euro

Ik weet waar ik in't vervolg eerst ga kijken .... En ik weet ook waar ik NOOIT meer ga kijken :evil:


.
Daniel|leinaD
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 496
GeregistreerdCOLON 11 Mrt 2007 19:22

En welke concurrent hebben we het dan over? Goede reclame mag ook in dit topic. 8)
paulvandijk
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 77
GeregistreerdCOLON 14 Mei 2007 17:28
WoonplaatsCOLON Nijmegen
CONTACTCOLON

pfff...met zulke verschillen mogen ze van mij gerust de prijskaartjes er af halen, dan kan je er toch vanuit gaan dat je de tas niet voor dat bedrag krijgt (als ze dus inderdaad verkeerd geprijsd waren)

en euhm, konijnenberg zit nooit bepaald (extreem) hoog met hun prijzen - dat ze bij een andere zaak lachend nog 19 euro korting kunnen geven ligt waarschijnlijk vooral aan hun prijsbeleid. (ben dus benieuwd voor welke prijs konijnenberg diezelfde tas in de winkel heeft staan)

"m.a.w. Foto Konijnenberg kan gelijk welke prijs hanteren en zich achteraf beroepen op dit art."

nee natuurlijk niet, dat zou misleidend zijn, maar het spreekt voor zich dat er wel eens fouten gemaakt worden. vooral daar ze ook een (vrij enorme) online catalogus moeten bijhouden kan ik me voorstellen dat daar best wel eens wat fout gaat, dat je je daar wil van wil vrijwaren

"de klant is redelijk, heeft altijd gelijk"

een leuk motto, maar elke bedrijf die dit tot in het uiterste als z'n principe zou aanhouden, komt bedrogen uit.
Gebruikers-avatar
G. Heeres
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 342
GeregistreerdCOLON 02 Jul 2006 02:28
WoonplaatsCOLON Eindhoven
CONTACTCOLON

De Jumbo-bordjes "Wanneer de kassa een andere prijs aangeeft dan het schap, is het product gratis" hangen helaas niet bij de firma Konijnenberg ;).
Volle glasbak met liefst 9 lenzen in de range van 8 tot 400 millimeter....
Gebruikers-avatar
-darkness-
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 56
GeregistreerdCOLON 23 Feb 2007 16:24
WoonplaatsCOLON Antwerpen

Volgend privebericht heb ik vandaag ontvangen van foto Konijnenberg.


Geachte heer/mevrouw,

Ik zag zowel op www.eosdigitaal.nl en op www.belgiumdigital.com een topic staan welke door u is gestart, “oneerlijke handelswijze”

Het verhaal wat ik daar heb gelezen komt overeen met het geen wat ik van onze verkoper heb vernomen, welke u in de winkel heeft geholpen. Ik vind het spijtig om te lezen dat u uw onvrede op een openbaarforum van u afschrijft, als winkel kunnen wij ons niet verdedigen. Een verhaal gaat zo zijn eigen leven leiden en wordt uit zijn verband getrokken. Ik had liever gezien dat u de discussie met mij/ of de betreffende verkoper in de winkel was aangegaan, ik had u dan kunnen uitleggen hoe de fout heeft kunnen ontstaan en u een eventuele prijscompensatie kunnen aanbieden.

In België ben je verplicht om alle artikelen te prijzen, dit is ook wat wij trachten te doen. Alleen nu onze situatie. Alle tassen aan onze tassenwand, welke +- 40m2 verstrekt, zijn geprijsd. Aangezien het op vrijdag en zaterdag behoorlijk druk bij ons kan zijn gaan klanten zelf opzoek naar een geschikte tas. Men probeert en vergelijkt, maar hierdoor is de kans zeer groot dat de tas welke van het rek is gehaald niet meer op de oorspronkelijk plaats terug wordt gehangen. Klanten lopen met diverse tassen door de winkel om te proberen en vergeten deze op de juiste plek terug te hangen, geen enkel probleem. Wij zijn ervoor om de tassen weer op hun oorspronkelijke plek terug te hangen, alleen op drukke dagen is dit haast onmogelijk. We kunnen moeilijk als politieagent bij de tassenwand blijven staan. Alleen hierdoor komt het dus regelmatig voor dat een tas voorzien is van een verkeerde prijs. Alleen als men verder kijkt op het prijsetiket, naar de omschrijving van de prijssticker, dan zullen we tot de conclusie komen dat deze vaak niet overeenkomt met de tas welke daarbij hangt. Er zit dus een prijssticker op het rek geplakt welke voorzien is van de volgende informatie: prijs en artikelomschrijving, in de meeste gevallen kijken de klanten alleen naar de prijs en naar de tas welke daar hangt. Dus niet naar de omschrijving of deze overeenstemt met de desbetreffende tas. Wat ik van onze verkoper heb vernomen schijnt dit dus bij u ook het geval te zijn geweest. Echter een verdere discussie bleek niet mogelijk en u verliet aangeslagen de winkel.

De verkoper door wie u bent geholpen was slechts enkele dagen bij ons in dienst, hierdoor nog niet volledig op de hoogte van ons systeem. Hij kan u dus niet 100% voorzien van de juiste informatie, ik hoop niet dat u hem dit kwalijk neemt.

Wij zijn er dus echt niet op uit om de wet in België te overtreden, zoals wordt gesuggereerd op het forum. En zeker proberen wij de klant niet onterecht voor te lichten. Dit is ook onmogelijk omdat u als klant als onze actuele prijzen live kunt volgen via onze site. Wij controleren alle prijzen in de winkel voor de zekerheid in ons systeem (middels barcode) of de daarvoor bestemde terminals in de winkel (welke ook toegankelijk zijn voor de klant). Alleen door de drukte strookt de theorie (wetgeving) niet altijd met de praktijk, wij proberen zo transparant mogelijk te werken.

Ik hoop dat dit verhaal met meer begrip opwekt en u dit misschien ook kunt melden aan uw andere forumleden.

Met vriendelijke groet,





Ik vind het sportief dat ze toegeven dat mijn verhaal strookt met de waarheid ... en ook al ben ik niet akkoord met een aantal zaken die ze schrijven toch vind ik dat iedereen zijn versie van de feiten mag geven ... dus ook foto konijnenberg.
Laatst gewijzigd door 2 op -darkness-, in totaal 19 keer gewijzigd.
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar