07-09-07 bruiloft

Voor alle andere vormen van mensen en portretten, straatfotografie, reportages, etc.

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
Ina
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3090
GeregistreerdCOLON 13 Jan 2006 22:46
CONTACTCOLON

Vandaag een huwelijksreportage gehad. Lief bruidspaar, maar erg nerveus voor alles wat ging komen. De fotosessie was hun grootste zorg.
Om 12 uur 's middags foto's genomen, niet de beste omstandigheden.


#1
Afbeelding

#2
Afbeelding

#3
Afbeelding

#4
Afbeelding

#5
Afbeelding

#6
Afbeelding

#7
Afbeelding

Graag jullie tips, adviezen en commentaren.
En nu ben ik (net als het bruidspaar vandaag) nerveus :wink: , maar ik wil graag weten waar ik sta.
Groet, Ina
Gespannen?? Gebruik eens wat vaker de ontspanknop........
Gebruikers-avatar
Vincent20666
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 276
GeregistreerdCOLON 05 Jun 2007 02:08
WoonplaatsCOLON Amsterdam

Stond die pilaar nou zo scheef of heb ik wat teveel op vanavond ;-)
*** The Future is where you will spend the rest of your life ***
Gebruikers-avatar
Ina
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3090
GeregistreerdCOLON 13 Jan 2006 22:46
CONTACTCOLON

Vincent20666 schreefCOLONStond die pilaar nou zo scheef of heb ik wat teveel op vanavond ;-)
Of je teveel op had gisteravond, kan ik natuurlijk niet beoordelen... :wink: :wink: , maar die pilaren staan daar inderdaad scheef :roll:
Alle andere foto's had ik al iets rechter gezet, maar bij deze heb ik maar zo weinig speelruimte over, omdat ik anders teveel van de bruid af moet snijden.
Hieronder staat de boel toch iets rechter :wink:

Afbeelding
Groet, Ina
Gespannen?? Gebruik eens wat vaker de ontspanknop........
Gebruikers-avatar
Jen
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 674
GeregistreerdCOLON 23 Feb 2007 20:01
CONTACTCOLON

Leuke serie Ina!
Lekker frisse kleuren en een stralend bruidspaar.
Er zullen ongetwijfeld dingetjes zijn die technisch beter kunnen, maar het is toch het belangrijkste dat t bruidspaar tevreden is, denk dat ze dat met deze foto's zeker kunnen zijn!!
De belangrijkste dingen vind ik goed, scherpte en kleuren, uitstraling!
[size=75]<i>Since january 2007 Eos 400D shooter...</i><b>
Check ook eens mijn website <a href="http://www.jenneferhessels.nl">jenneferhessels.nl!</a></b>

[/size]
wierdeau
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1198
GeregistreerdCOLON 05 Okt 2004 19:12
WoonplaatsCOLON Badhoevedorp
CONTACTCOLON

Eerste wat mij opvalt is dat dit alleen de poseersessie is en waar is dan de rest van de echte bruiloft? :lol:

Leuke serie, zie alleen dat je soms inflitst en dat niet mooi word en soms niet waar je het wel had kunnen doen.

Bijvoorbeeld bij 5 zit er nu een lelijke schaduwrand om de bruid heen. En bij 7 als je daar wel had geflitst was het paar iets meer uitgekomen en had je ook nog wat detail kunnen terugkrijgen in de lucht.
nieuwe website!
Nicodejong
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 144
GeregistreerdCOLON 02 Mrt 2007 13:26
WoonplaatsCOLON Friesland
CONTACTCOLON

leuke foto's en de locatie komt mij bekend voor is dit De Overtuin in oranjewoud?? nabij Heerenveen
http://www.flickr.com/photos/nicodejong/
Gebruikers-avatar
Ina
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3090
GeregistreerdCOLON 13 Jan 2006 22:46
CONTACTCOLON

@wierdeau: bedankt voor je uitleg, daar kan ik wel wat mee. Zelf heb ik ook de slagschaduw gezien op #5. Misschien kan ik deze nog iets laten verdwijnen mbv 'tegenhouden'???
Foto's van de plechtigheid zelf heb ik nog niet 'klaar'. Zal ik na het week-end een paar van plaatsen.
Maar ik was ook erg benieuwd of ik er in geslaagd was, om de nerveuze uitdrukking van bruid en bruidegom te 'elimineren'. Met name de bruid had het erg moeilijk, omdat ze duidelijk een 'maatje meer' trouwjapon droeg.

@nicodejong: Is inderdaad 'de Overtuin' in Oranjewoud. Grappig dat je het kent. Het prieeltje is een leuk ding daar, maar alles loopt er een beetje schots en scheef.

@jen: dank je wel voor je opbouwende kritiek. Kun je me uitleggen waar je het technisch beter zou willen hebben? Of zijn dat misschien dezelfde adviezen als van wierdeau?
Groet, Ina
Gespannen?? Gebruik eens wat vaker de ontspanknop........
Gebruikers-avatar
Jen
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 674
GeregistreerdCOLON 23 Feb 2007 20:01
CONTACTCOLON

Af en toe is de horizon wat scheef en zie ik wat overbelichte plekjes...ook vind ik bij sommige foto's dat ze wel erg krap gekadert zijn.
Vooral bij 3 en 5 stoort me dat een beetje.
Maar ik vind het knappe foto's hoor!
[size=75]<i>Since january 2007 Eos 400D shooter...</i><b>
Check ook eens mijn website <a href="http://www.jenneferhessels.nl">jenneferhessels.nl!</a></b>

[/size]
Gebruikers-avatar
sugarman
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 5360
GeregistreerdCOLON 09 Dec 2004 00:25
WoonplaatsCOLON Een Hagenees in Hoek van Holland
CONTACTCOLON

Idd een leuke serie maar heb wel wat kleine puntjes die mij opvielen.

1 is heel leuk en spontaan.

2 heb je hier ook een van dat de bruid in de camera kijkt?

3 hier had ze zeker wel in de camera mogen kijken vind ik.

4 was volgens mij niet nodig geweest om te flitsen?
Dit tafereel maar dan zonder pilaar lijkt mij beter.

5 hier mis ik een stukje herkenbaar iets van het gezicht.

6 zo staat een vrouw niet en het boeket weegt te zwaar.

7 leuk.
Een camera, een lichtsetje en nog wat gebroken glazen.
Let op!! Men zegt vaak "belichting" terwijl er "verlichting" wordt bedoeld.
Gebruikers-avatar
arsarlat
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2450
GeregistreerdCOLON 04 Aug 2005 22:27

Zeker een leuke serie om te zien Ina.
Bij alle puntjes die al genoemd zijn wil ik nog een kleine toevoegen. Je hebt een stevig vuiltje op je sensor. Heel goed te zien op de staande foto's 1, 3, 4 en de landscape 6. Kijk maar in #3 in het witte vlak links van het gezicht. Verder zie ik nog wel meer vegen en vuiltjes; misschien toch nog even weg werken.
We live together in a photograph of time.
----------------
[size=75]Canon: 40D & 50D / MP-E65mm /EF-S 17-55 f2.8 IS USM / 430EX - Sigma: 105mm Macro f2.8 / 70-200 f2.8 / EM-140DG - Tokina AT-X Pro 12-24 f4.0 - Tamron SP AF 200-500 f5.0-6.3[/size]
Gebruikers-avatar
Kaylani
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 224
GeregistreerdCOLON 25 Jan 2005 22:50
WoonplaatsCOLON Hendrik Ido Ambacht
CONTACTCOLON

Leuke repotage Ina en blijf gewoon met 2 benen op de grond staan he :lol: Want wat gezegd wort is waar "als het bruidspaar maar tevreden is". Ik zou in iedergeval tevreden zijn met deze shoot.
Denk dat met bewerken de onderstaande kleine aantekeningen nog wel grotendeel goed kan maken.

Heb je de serie in RAW geschoten, geeft wat meer mogelijkheden.

Mijn aanvullende (misschien uiteindelijke overbodige) aantekeningen :
Compo's zijn gewoon lekker dus is

1 : Alleen witte (overbelichtte) wolken trekken aandacht :(
2 : Foto recht zetten (zie pilaar) en schaduw / reflex op pilaar wegwerken
3 4, 5, 6 : Ik zie een vlekjes (links ter hoogte van hoofd en hoed) schoonmaken dus
7 : Het scheve doet het hem hier goed, Alleen weer die overbelichte achtergrond is jammer, de witten vlakken he :?

Groet en succes met de afronding,
K
[size=75][b][color=blue]Camera:[/color][/b] Canon 30D [b][color=blue]Lenses:[/color][/b] Canon EFS 17-85 IS USM | Canon EF 50 f/1.8 II | Canon EF 75-300 1:4-5.6 III usm [b][color=blue]Flits:[/color][/b] Canon Speedlite 420 EX[/size]
Gebruikers-avatar
Ina
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3090
GeregistreerdCOLON 13 Jan 2006 22:46
CONTACTCOLON

Nogmaals allemaal erg bedankt voor de opbouwende kritieken. Leuk dat jullie op die manier reageren, daardoor kan ik weer veel leren. (en daar is het toch om te doen)

* de vlekjes: ja, helaas heb ik stof op de sensor, dus dat wordt een ritje naar Konijn. (5 kwartier heen en 5 kwartier terug :? , maar ja, je moet er wat voor over hebben)

* wel of niet gefitst: ik ben altijd erg bang om te flitsen, omdat dit een foto kan maken, maar ook heel snel kan breken. Bij dit bruidspaar had ik ook nog eens te maken met de hoed van de bruid......het stond haar leuk, maar ik vond het een heel naar geval omdat de ogen wel altijd te zien moeten zijn. In het prieel viel weinig licht naar binnen, vandaar dat ik daar in ieder geval wel geflitst heb. Maar vermoedelijk had ik de kop anders moeten draaien i.v.m. de slagschaduw of het opvallende licht met een losse lichtmeter op het gezicht meten? Moet het dan altijd goed komen??

* houding boeket: is niet natuurlijk, maar zij heeft het bijna voortdurend op die manier gedragen......om te camoufleren, zeg maar... :wink:

* met beide benen op de grond blijven staan: geen probleem hoor, want eigenlijk voel ik zo-ie-zo nog geen eens benen om uberhaupt op te staan :)
Groet, Ina
Gespannen?? Gebruik eens wat vaker de ontspanknop........
Gebruikers-avatar
Kaylani
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 224
GeregistreerdCOLON 25 Jan 2005 22:50
WoonplaatsCOLON Hendrik Ido Ambacht
CONTACTCOLON

Ina schreefCOLON* wel of niet gefitst: ik ben altijd erg bang om te flitsen, omdat dit een foto kan maken, maar ook heel snel kan breken.
Hier een link naar tutorial van deze site.
Misschien helpt het je op weg.
http://www.eosdigitaal.nl/index.php?opt ... &Itemid=36

Gewoon lekker proberen dan zie je de resultaten van het flitsen wel.
Oefening baart kunst ......

Groet K
[size=75][b][color=blue]Camera:[/color][/b] Canon 30D [b][color=blue]Lenses:[/color][/b] Canon EFS 17-85 IS USM | Canon EF 50 f/1.8 II | Canon EF 75-300 1:4-5.6 III usm [b][color=blue]Flits:[/color][/b] Canon Speedlite 420 EX[/size]
Gebruikers-avatar
Ina
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3090
GeregistreerdCOLON 13 Jan 2006 22:46
CONTACTCOLON

Zoals beloofd: nog een paar foto's van de plechtigheid zelf

#8
Afbeelding

#9
Afbeelding

#10
Afbeelding

#11
Afbeelding
Groet, Ina
Gespannen?? Gebruik eens wat vaker de ontspanknop........
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar