Polderlandschap

Voor alle andere natuurfoto's die je in de andere categorieën niet kwijt kunt

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van (natuur)foto's.
BUTTON_POST_REPLY
coryvon
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 248
GeregistreerdCOLON 17 Aug 2007 21:00
CONTACTCOLON

Foto 1- 55.0mm, 1/500, f/13.0, ISO 400

Afbeelding

Foto 2 - 18.0mm, 1/800, f/8.0, ISO 200

Afbeelding

Ben zelf wel tevreden over de tweede foto. Geeft naar mijn inziens een goede scherptediepte. Wat vinden jullie ?
Boldy
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 478
GeregistreerdCOLON 09 Mei 2005 16:41

Foto 2 vind ik de beste.
De dode tak in het midden van de foto is er wel te veel aan in mijn ogen.
Deze trekt te veel de aandacht, voor de rest een prima foto.
Scherptediepte is ok, voor mij althans, ik heb het ook altijd moeilijk om een foto volledig scherp te krijgen.
Gebruikers-avatar
Kaylani
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 224
GeregistreerdCOLON 25 Jan 2005 22:50
WoonplaatsCOLON Hendrik Ido Ambacht
CONTACTCOLON

Hi coryvon,

Voor beide geldt wel dat er voldoende scherpte en scherptediepte inzit.
Heb toch wat aantekeningen bij de foto's :

Ik was in de veronderstelling dat ik polderlandschappen te zien zou krijgen. Het gewas op de voorgrond belemmert echter grootendeels de doorkijk naar het achterliggende polderland.
Bij foto 1 heb ik dat het meest. Foto 2 geeft wat meer gevoel, alleen de grassprieten nemen het zicht op waterpartij en grasland weg.

Door deze composities ligt het accent dan meer op de lucht respectievelijk op de boom.

Groet Kaylani
[size=75][b][color=blue]Camera:[/color][/b] Canon 30D [b][color=blue]Lenses:[/color][/b] Canon EFS 17-85 IS USM | Canon EF 50 f/1.8 II | Canon EF 75-300 1:4-5.6 III usm [b][color=blue]Flits:[/color][/b] Canon Speedlite 420 EX[/size]
Gebruikers-avatar
Erwin S
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1486
GeregistreerdCOLON 18 Aug 2006 21:22
WoonplaatsCOLON Waalwijk

Hoi Coryvon.
Je zegt zelf wel tevreden te zijn over e 2e foto , ben je dat ook over de 1e?
Ik ben het met mijn voorganger eens betreft het uitzicht in foto 1 .
Miss hier een hoger standpunt innemen.
ook denk ik dat foto1 iets teveel USM heeft .
Foto 2 ziet er naar mijn mening beter uit , ook hier denk ik wel dat je standpunt iets verder naar voren beter zou zijn .
Je kan hier wel iets op de voorgrond houden , maar mag minder denk ik .
Wat betreft de scherpte diepte , die zit zeker bij foto 2 goed.
Ik hoop dat je er wat aan hebt.

Groeten,
Erwin.
Zien zegt meer dan 1000 woorden.

Website : http://www.erwin-stevens.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Twitter : https://twitter.com/#!/Erwin_Stevens" onclick="window.open(this.href);return false;
Facebook : https://www.facebook.com/erwinstevens3" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikers-avatar
Bagtjuh
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 2333
GeregistreerdCOLON 18 Jan 2005 15:25
WoonplaatsCOLON Veenhuizen

Een hele bekende polder zie ik hier,de bieslandse bovenpolder.

#1: Te veel dingen die het gezicht op de polder wegnemen,scherpte is goed en de kleuren ook maar de polder zie je niet.
Beter had je naar links gegaan en dan aan het begin van de doodlopende weg gaan staan.
Dan heb je de gehele ruimte te zien.

#2:Hier eigenlijk het zelfde,de boom neemt te veel uitzicht weg.


Hoop dat je er wat aan hebt en gewoon terug gaan en een nieuwe poging wagen.
Ben daar zelf trouwens ook bijna dagelijks te vinden :lol:
Only after the last tree has been cut down.....only when the last river has been poisoned........only when the last fish has been caugth......only then you will find out that money can not be eaten......Lets all take care of mother earth!!
coryvon
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 248
GeregistreerdCOLON 17 Aug 2007 21:00
CONTACTCOLON

Het is idd de Bieslandse polder, was er zelf nog nooit geweest. Best een leuk gebied om eens te wandelen en te fotograferen natuurlijk.
Ja waarom vind ik foto 2 beter dan nummer 1 ?
Bij foto 1 staat er teveel op de voorgrond, rommelig ook. Ik vond het wel leuk om de halve molen erop te zetten met de molenstenen erbij.
Foto 2 vind ik beter, daar er minder op de voorgrond te zien is dan bij foto 1. De boom is wat overvloedig, dat ben ik met jullie eens. Maar voor het eerst stoei ik niet zo met het contrast. Vond de kleuren goed uitkomen bij deze foto's. Ook een plus punt voor mij persoonlijk.
Natuurfreak
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6953
GeregistreerdCOLON 22 Aug 2006 16:35

#1 op zich niks mis om iets op de voorgrond te zetten, maar vind dat mn uitzicht nu wel erg beperkt is..

#2 het idee is heel leuk, zeker met die boom links.. Je hebt een mooie lijn van het watertje, alleen jammer dat het bijna niet zichtbaar is door de beplanting..

al met al 2 goede pogingen.... zal de volgende keer alleen iets minder voorgrond nemen zodat je nog wel goed de verte in kan kijken..

is mijn mening... :wink:
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar