Stokstaartje

Voor alle andere natuurfoto's die je in de andere categorieën niet kwijt kunt

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van (natuur)foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
_desiree_
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 13
GeregistreerdCOLON 31 Aug 2007 13:12

De eerste foto die ik hier post, ben benieuwd wat jullie er van vinden :roll:

Afbeelding

Groetjes Desiree
Gebruikers-avatar
petuut
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4837
GeregistreerdCOLON 03 Feb 2007 23:11
WoonplaatsCOLON Ergens in Limburg

Hee Desiree.
Spannend he, zo'n eerste foto plaatsen.
Nou qua scherpe zit je aardig goed.
Qua compositie nog niet helemaal. Probeer het onderwerp (in dit geval het stokstaartje) niet precies in het midden te plaatsen. Links of rechts maakt de foto veel spannender. Verder zou ik van deze foto een portret-stand maken, dus een staande foto. En dan zou ik het beestje links neerzetten. Dus rechts wat ruimte houden, want het gezicht kijkt naar rechtsboven de foto in.
Ik hoop dat ik je wat op weg geholpen heb, ben zelf ook nog volop aan het leren.

Groet, Ruud
De mooiste shoots maak je in Limburg
zebra
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 597
GeregistreerdCOLON 10 Apr 2006 20:09
WoonplaatsCOLON B Limburg-Maaskant
CONTACTCOLON

Mooie eerste poging, redelijk goed qua scherpte (mss. iets verscherpen : USM of slim verscherpen), de kleur is ook netjes alsook de DOF. Voor het overige volg ik Petuut : portret en iets naar links plaatsen (dan lijkt het ook dat ie een beetje naar rechts kijkt).

mvg Zebra
[url]http://www.dannybeuten.net[/url]
Gebruikers-avatar
_desiree_
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 13
GeregistreerdCOLON 31 Aug 2007 13:12

Bedankt voor jullie reacties!

Petuut: ik snap wat je bedoeld, ik zal dat bij m'n volgende dierentuin bezoek eens proberen :wink:
Gebruikers-avatar
petuut
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4837
GeregistreerdCOLON 03 Feb 2007 23:11
WoonplaatsCOLON Ergens in Limburg

_desiree_ schreefCOLONBedankt voor jullie reacties!

Petuut: ik snap wat je bedoeld, ik zal dat bij m'n volgende dierentuin bezoek eens proberen :wink:
De dierentuin is een zeer goede oefenplaats, omdat hier de dieren gewend zijn aan mensen. Ga er zelf ook vaak naar toe om te oefenen.

Succes de volgende keer !

Groet, Ruud
De mooiste shoots maak je in Limburg
Gebruikers-avatar
Kaylani
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 224
GeregistreerdCOLON 25 Jan 2005 22:50
WoonplaatsCOLON Hendrik Ido Ambacht
CONTACTCOLON

Hooi desiree,

Welkom met je 1e fotopost.
Join the club en veel plezier hier.

Voor wat betreft je foto.

De scherpte en scherptediepte zitten goed.
Welke instellingen heb je gebruikt en heb je nog meer foto's uit deze serie?

Enkele opmerkingen over de compositie zijn al gemaakt.
Probeer er een volgende keer op te letten op het moment dat je je foto maakt. Later croppen van de foto vermindert de kwatileit van het bestand.

Ten tweede vind ik dat het "model" er niet goed opstaat.
Zijn kop, wat een belangrijk onderdeel is van zijn uitstraling, komt niet goed uit de verf vind ik.

Als ik naar de belichting van het beestje kijk zie ik dat het witte deel van zijn vacht overbelicht is. Heb je de foto nog bewerkt, in welke format heb je gefotografeerd?
Bij RAW-format is er nog wel wat mogelijk met curves.

Gewoon lekker veel oefenen, foto's schieten en uitproberen.
Als je naar dierentuin gaat zijn dit zeker de dieren die zich er wel voor lenen. In Blijdorp Rotterdam kan je er lekker dicht bijkomen.

Succes met het vervolg.
Ik ben benieuwd naar je volgende post.

Groet K
[size=75][b][color=blue]Camera:[/color][/b] Canon 30D [b][color=blue]Lenses:[/color][/b] Canon EFS 17-85 IS USM | Canon EF 50 f/1.8 II | Canon EF 75-300 1:4-5.6 III usm [b][color=blue]Flits:[/color][/b] Canon Speedlite 420 EX[/size]
Gebruikers-avatar
_desiree_
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 13
GeregistreerdCOLON 31 Aug 2007 13:12

Hoi Kalani
Bedankt voor het welkom en de reactie.
Ik zal hieronder nog 2 foto's plaatsen, en heb deze ook inderdaad in Blijdorp geschoten. Ze staan op deze foto dus ook alleen weer in het midden ;)
Heb niks aan de foto's bewerkt, daar moet ik me ook nog maar eens mee bezig gaan houden.
Heb het formaat op medium staan.
Nou, hier even de foto's:

1.
Afbeelding

2.
Afbeelding

Groetjes Desiree
Gebruikers-avatar
_desiree_
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 13
GeregistreerdCOLON 31 Aug 2007 13:12

Misschien dat iemand nog even wil reageren op mijn 'ge-update' foto's? :roll:
Gebruikers-avatar
geert h
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 9477
GeregistreerdCOLON 21 Jul 2007 15:02
WoonplaatsCOLON ergens midden in Noord-Brabant
CONTACTCOLON

Ja hoor, dat wil ik wel :wink:

Eigenlijk hier hetzelfde verhaal als de eerste foto. Voor mij persoonlijk al belangrijk dat de eerste dus geen toevallige uitschieter was, maar dat je de scherpte goed hebt zitten. Wat usm zou deze foto's, zeker de laatste, ten goede komen. Je kunt ze eventueel vierkant maken, dat komt de compositie zeker ten goede. Niet iedereen is echter voorstander van vierkant, reken dus wel op mogelijk commentaar maar bedenk dat dat persoonlijk zal zijn. Als je ze vierkant maakt, zorg er dan wel voor dat ze echt vierkant zijn, net niet zou ik niet mooi vinden. Dit kun je makkelijk controleren, de foto dient even pixels hoog als breed te zijn in dat geval.
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar