schoffie's dierentopic... laatste update!

Voor alle andere natuurfoto's die je in de andere categorieën niet kwijt kunt

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van (natuur)foto's.
Natuurfreak
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6953
GeregistreerdCOLON 22 Aug 2006 16:35

Vind de update mooi en sfeervol...

#41...
Mooi sfeervol plaatje..... en die mooie groene waas achter die reebok vind ik een mooi extra element.. weet niet wat dat is..

#42
Ook een hele fraaie... kan er weinig anders van maken...

#43
Ik vind de 2 bomen hier zeker een extra element toevoegen.... Wat mij betreft hoeven het niet allemaal van die 'mooie' 1 dimensionale plaatjes te zijn waarbij alleen het dier volledig en mooi in beeld wordt gebracht, de natuur zit zo niet in elkaar en dat heb je in deze foto mooi vastgelegd.. Kortom: zeker een mooie aanvulling van deze update..
schoffie
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 10370
GeregistreerdCOLON 26 Aug 2005 08:15
CONTACTCOLON

deel 11.

Tijd voor weer een updatetje (was alweer naar blz. 6 verdwenen :mrgreen:)

Deze keer wat kikkers... een wat oudere serie maar ik had hem nog staan

Afbeelding
44.

Afbeelding
45.

Afbeelding
46.

Afbeelding
47.
www.johanvanderwielen.nl
Gebruikers-avatar
Kaylani
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 224
GeregistreerdCOLON 25 Jan 2005 22:50
WoonplaatsCOLON Hendrik Ido Ambacht
CONTACTCOLON

Hooi Schoffie,

Ik vind het waanzinnige foto's.
Mijn complimenten.

Ben benioeuwd hoe je die kleurendiepte zo mooi krijgt in je foto's.
Licht eens een tipje van de sluier op over hoe je de foto's bewerkt.

Groet K.
[size=75][b][color=blue]Camera:[/color][/b] Canon 30D [b][color=blue]Lenses:[/color][/b] Canon EFS 17-85 IS USM | Canon EF 50 f/1.8 II | Canon EF 75-300 1:4-5.6 III usm [b][color=blue]Flits:[/color][/b] Canon Speedlite 420 EX[/size]
schoffie
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 10370
GeregistreerdCOLON 26 Aug 2005 08:15
CONTACTCOLON

och eigenlijk vrij simpel hoor (staat volgens mij ook al her en der hier op het forum beschreven)

in de PS RAW convertor:
- exposure (nooit te veel, dat betekent dat ik het in het veld niet goed heb gedaan :mrgreen:)
- witbalans (zet ik graag iets té warm)
- shadow (ik zet het zwartpunt ook graag wat té donker)

daarna saven als 16bits PSD en openen in PS zelf
- levels aanpassen (of curves als het nog specialer moet)
- klein beetje saturatie erbij
- evt. wat achtergrondruis verwijderen
- saven als 8bits JPG Q12

Pas USM als ik er een doel mee heb, bijv. voor web doe ik het gewoon met BorderMaker...

that's all..
www.johanvanderwielen.nl
Gebruikers-avatar
SanderL
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3617
GeregistreerdCOLON 07 Mrt 2005 19:48

Mooie update weer, jouw foto`s vind ik altijd een bepaalde (prettige) sfeer uitstralen.
schoffie
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 10370
GeregistreerdCOLON 26 Aug 2005 08:15
CONTACTCOLON

Beste allemaal,

Ik krijg het steeds drukker met alle fotografische activiteiten waardoor er uiteindelijk het moment komt dat je echte keuzes moet maken. Op het moment ben ik bezig met een heleboel initiatieven, loop ik nog ver achter met foto processing, loop ik erg achter met mijn website, probeer ik de weblog bij te houden, etc. etc. etc.

Natuurlijk komen er nog wel eens foto's maar ik vind dat je ook altijd op andere commentaar moet leveren als je zelf wilt plaatsen, en het commentaar leveren kom ik al helemaal niet toe. Daarom heb ik besloten om (voorlopig?) een punt te zetten achter mijn activiteiten op EOSdigitaal. Na het stoppen als actief mod ben ik in later stadium ook gestopt als lid van het EOS expo team. Jullie zullen echter nu ook wel gemerkt hebben dat ik de laatste tijden überhaubt nog maar heel weinig op EOS te vinden ben en ik verwacht dat dat in de nabije toekomst ook niet echt gaat veranderen. Mensen die mij zoeken weten mij altijd te vinden, via mijn website, op de workshops of op andere plekken.

voor vragen kun je mij altijd nog bereiken op info@schoffie.eu maar helaas zal ik hier niet zoveel meer te vinden zijn. Of dat in de toekomst nog gaat veranderen weet ik nu nog niet, tijd zal het leren. Maar je kunt beter duidelijk zijn dan langzaam afvloeien en in de vergetelheid raken... toch?

Aan allen ontzettend bedankt voor de afgelopen jaren, de vele inbreng, de nuttige commentaren, de levendige discussies en de vele contacten. Ik hoop menigeen van jullie nog tegen te komen... aarzel niet contact op te nemen!!!

Mijn workshops zullen gewoon blijvend worden aangekondigd, die topics zal ik ook up2date houden en vragen zal ik snel blijven beantwoorden.

groetjes en tot ziens

schoffie - Johan van der Wielen

http://www.schoffie.eu
workshop@schoffie.eu
www.johanvanderwielen.nl
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar