Battle of the stokstaartjes

Voor alle andere natuurfoto's die je in de andere categorieën niet kwijt kunt

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van (natuur)foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
pinkie and some brain
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 458
GeregistreerdCOLON 04 Okt 2006 21:50
WoonplaatsCOLON Amsterdam

Was in de dierentuin en zag daar knokkende stokstaartjes. Ik heb er volgens een serie van gemaakt. Wat vinden jullie er van?

#1
Afbeelding
#2
Afbeelding
#3
Afbeelding
#4
Afbeelding
#5
Afbeelding
#6
Afbeelding
#7
Afbeelding

Simon
Ik rust mijn koffer :wink:
Geen Canon meer, maar Fuji...
X-M1, XF18-55mm F2.8-4 R LM OIS, XF27mm F2.8
Gebruikers-avatar
boels069
Redacteur
Redacteur
BerichtenCOLON 20267
GeregistreerdCOLON 04 Dec 2005 09:52
WoonplaatsCOLON Almere

Op mijn montor komen de kleuren vreemd over, nogal uitgebeten of zo.
(Ik gebruik de Huey om mijn monitoren in te stellen).
Heb je ergens een origineel staan (liefst in RAW)?
Dan wil ik wel proberen om de kleuren op te halen.
Mijn fiets spoort beter dan ik.
Gebruikers-avatar
Digilike
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6325
GeregistreerdCOLON 26 Nov 2006 21:35

Eens met Jan. Ook de verscherping is net iets té vind ik. Het was hard licht daar in Ouwehand, dat wel. Ik zou minder contrast en verscherping toevoegen. Van de stokstaartjes heb ik ook een foto en daar heb ik zelfs ruisonderdrukking toegepast (luminance).

Wat betreft de kleuren staat er op het dslr forum een tutorial van maced waarin hij uitlegt hoe hij een digitale grijskaart maakt, dat de gemiddelde kleuren van de foto berekent in Photoshop. En op basis van die berekening maakt PS zelf een neutrale grijze kleur. Maced maakte er een action van die hier is te downloaden.

http://members.chello.nl/e.vanderlinden ... ayCard.zip
[size=67]Canon 1D MKIII |Canon EF 50 mm 1.8| Canon EF 70-200 f4 [color=#FF0000][b]L[/b][/color] IS USM|Canon EF 24-105 f4 [color=#FF0000][b]L[/b][/color] IS USM|Canon EF 300 f4 [color=#FF0000][b]L[/b][/color] IS USM |Sigma 12-24m|Sigma 70mm macro| [/size]
Gebruikers-avatar
VFRood
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3567
GeregistreerdCOLON 30 Okt 2006 16:02
WoonplaatsCOLON Prov. Groningen

Kan het met bovenstaande conclusies wel eens zijn. Vind overigens 1 een tikkeltje onscherp.

Wat ik minder mooi vind is de stand van de fotocamera. Het kan mij niet bekoren, als ik een stijve nek riskeer of mijn laptop moet kantelen om een foto te bekijken.

Verder de strijd heel mooi vastgelegd!
Foto's niet zichtbaar. Heb mijn photobucket account opgeheven ivm chantage door photobucket. Ik zal beginnen met een nieuwe provider.
Gebruikers-avatar
Digilike
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6325
GeregistreerdCOLON 26 Nov 2006 21:35

Aan de hand van foto 4 kom ik op zoiets uit:

KLIK


Ik heb die action van de digital greycard gebruikt. En daarna wat ruisonderdrukking toegepast + de saturatie iets verhoogd :)
[size=67]Canon 1D MKIII |Canon EF 50 mm 1.8| Canon EF 70-200 f4 [color=#FF0000][b]L[/b][/color] IS USM|Canon EF 24-105 f4 [color=#FF0000][b]L[/b][/color] IS USM|Canon EF 300 f4 [color=#FF0000][b]L[/b][/color] IS USM |Sigma 12-24m|Sigma 70mm macro| [/size]
eepeep
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 209
GeregistreerdCOLON 20 Jul 2007 22:59

Digilike schreefCOLONAan de hand van foto 4 kom ik op zoiets uit:

KLIK


Ik heb die action van de digital greycard gebruikt. En daarna wat ruisonderdrukking toegepast + de saturatie iets verhoogd :)

Die is op mijn gecal scherm (spyder pro) te blauw/cyaan
Gebruikers-avatar
Digilike
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6325
GeregistreerdCOLON 26 Nov 2006 21:35

Hij is bij mij ook blauwig idd. De mindere verscherping vind ik wel beter :)
[size=67]Canon 1D MKIII |Canon EF 50 mm 1.8| Canon EF 70-200 f4 [color=#FF0000][b]L[/b][/color] IS USM|Canon EF 24-105 f4 [color=#FF0000][b]L[/b][/color] IS USM|Canon EF 300 f4 [color=#FF0000][b]L[/b][/color] IS USM |Sigma 12-24m|Sigma 70mm macro| [/size]
Gebruikers-avatar
maartenw
Memoriam
Memoriam
BerichtenCOLON 1719
GeregistreerdCOLON 04 Jun 2004 00:14
WoonplaatsCOLON Eindhoven
CONTACTCOLON

Inderdaad beetje te fanatiek witbalans. Liijkt mij meer winterschema als zomerschema.
www.studio111.nl
Gebruikers-avatar
Kaylani
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 224
GeregistreerdCOLON 25 Jan 2005 22:50
WoonplaatsCOLON Hendrik Ido Ambacht
CONTACTCOLON

Jammer de serie zou heel mooi geweest zijn in de "goede" kleuren en af en toe wel wat onscherpte (acceptabel bij dergelijke reportage's).

Weet je al wat er mis is gegaan?
Als ik de foto's zo bekijk denk ik aan de witbalans.

Groet K
[size=75][b][color=blue]Camera:[/color][/b] Canon 30D [b][color=blue]Lenses:[/color][/b] Canon EFS 17-85 IS USM | Canon EF 50 f/1.8 II | Canon EF 75-300 1:4-5.6 III usm [b][color=blue]Flits:[/color][/b] Canon Speedlite 420 EX[/size]
Gebruikers-avatar
meindertvd
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 182
GeregistreerdCOLON 09 Apr 2007 14:48
WoonplaatsCOLON Amsterdam

Volgens mij is deze kleurstelling bewust zo gedaan, of niet? Ik vind het wel mooi in ieder geval. Leuke serie. Vooral #6 is erg gaaf, die schreeuw van pijn van dat linkerbeest... Ook het scheve standpunt dat je vanaf 3 hebt gekozen komt erg mooi uit, geeft van dynamiek mee.
Gebruikers-avatar
pinkie and some brain
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 458
GeregistreerdCOLON 04 Okt 2006 21:50
WoonplaatsCOLON Amsterdam

Het scheve standpunt was meer noodzaak dan keuze. Ik kon niet anders fotograferen dan zo, had ik recht willen schieten, dan had ik of 50 man aan de kant moeten boksen of ik had in het verblijf moeten gaan staan. Niet echt aan te raden.

Qua kleuren: deze kleuren zijn bewust zo gekozen. Ik heb niets veranderd aan mijn witbalansinstellingen, het is echt een bewuste keuze. Anders werden de platen veel te blauw of te groen.

De verscherping en het contrast is een persoonlijke keuze. Ik hou van platen met veel(!) contrast. In de verscherping wil ik wel eens wat doorschieten, maar ik heb zo'n vermoeden dat mijn trouwe monitortje niet meer zo goed is :(

Simon
Ik rust mijn koffer :wink:
Geen Canon meer, maar Fuji...
X-M1, XF18-55mm F2.8-4 R LM OIS, XF27mm F2.8
Gebruikers-avatar
Jen
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 674
GeregistreerdCOLON 23 Feb 2007 20:01
CONTACTCOLON

Het onderwerp is leuk.
De compositie gaat op den duur storen, misschien toch teveel in deze serie?
Ook het contrast vind ik niet mooi, het komt onnatuurlijk over.
Teveel USM toegepast ook.
[size=75]<i>Since january 2007 Eos 400D shooter...</i><b>
Check ook eens mijn website <a href="http://www.jenneferhessels.nl">jenneferhessels.nl!</a></b>

[/size]
CaNonTruDy
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1164
GeregistreerdCOLON 19 Jan 2006 18:48
WoonplaatsCOLON Waar het huis staat

Typische Nomis-foto's!
Ik begin er langzamerhand aan te wennen en bewonder je in het feit dat jij ze zo naar je hand zet. Je hebt echt een eigen stijl!

Groet, Trudy :wink:

jammer dat ze dat kusjessymbooltje niet hebben ;-{x}
[size=75]Lach naar het vogeltje.[/size]
Gebruikers-avatar
Hanz
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 183
GeregistreerdCOLON 20 Okt 2005 13:16
WoonplaatsCOLON Houten

Door de bewerking komen ze lekker rauw en geweldadig over
Vind de bewerking goed bij deze foto's passen; deze bewerking zou volgens mij ook goed passen bij een reportage van een oorlogsgebied.
Vooral 2 en 6 vind ik mooi.

Ben zelf nog in stadium om foto's zo natuurlijk mogelijk te laten overkomen maar dit soort bewerkingen vind ik erg leuk.
[size=75]Normaal is het gemiddelde van alle afwijkingen[/size]
Gebruikers-avatar
Marfique
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3784
GeregistreerdCOLON 07 Mei 2006 16:29
WoonplaatsCOLON Wijchen
CONTACTCOLON

De eerste twee foto's vind ik juist wat minder, omdat ze die wat harde uitstraling missen van de rest van de serie. Ik vind het zeker wel bij het onderwerp passen op deze manier!!! Fijn van kleur!!! Hier en daar wat onscherpte, maar dat blijft lastig met dit soort onderwerpen denk ik....

Het schuine vind ik persoonlijk ook wat minder mooi, had je niet gewoon je hoofd en camera naar rechts kunnen kantelen? (Zoals wij nu achter de pc allemaal doen om toch te bekijken hoe de opname eruit ziet als ie rechtop geweest zou zijn?)
Gebruikers-avatar
pinkie and some brain
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 458
GeregistreerdCOLON 04 Okt 2006 21:50
WoonplaatsCOLON Amsterdam

ik hing al half in het verblijf van die beesten :?
dus nee, ik had echt geen ruimte om nog iets anders te verzinnen. Het was ook niet zo dat het gevecht naast me plaats vond, maar soort van schuin achter me, ik stond op een stukje dat naar binnen liep. Dus ik stond al een halve hernia op te lopen. Trust me, meer zat er niet in.
Ik had dus zoiets van ik zie wel wat het wordt. Ik kwam thuis en vond ze wel gaaf zo schuin en heb dus besloten ze niet recht te zetten. Eigen keus uiteindelijk zeg maar.

Simon
Ik rust mijn koffer :wink:
Geen Canon meer, maar Fuji...
X-M1, XF18-55mm F2.8-4 R LM OIS, XF27mm F2.8
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar