[VERZAMELTOPIC] EGCC/MAN 2007

Show hier je spotters foto's. Let op... alleen foto's van vliegtuigen, helicopters, etc

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
maartenw
Memoriam
Memoriam
BerichtenCOLON 1719
GeregistreerdCOLON 04 Jun 2004 00:14
WoonplaatsCOLON Eindhoven
CONTACTCOLON

Dit jaar weer eens Manchster bezocht voor een 9 daagse shoot. Resultaat niet veel aanwezig door het slechte weer, je weet het nog UK stond blank. Gelukkig nog wat poosjes goed weer gehad en volle bak, alle kamers waren vol en het dakterras was te klein voor ons allen. We hebben met ieders lenzen en cam's gespeeld. Dankzij de aanslagen op Glasgow airport kwam er extra vliegverkeer binnen op MAN. Een paar updatjes zullen nog wel komen, niet echt veel meer. Dit was het een beetje voor zover.

Ieder geval gaan we dit jaar nog een keer terug voor lang weekendje en volgend jaar uiteraard weer.

Hier een korte serie van 6, photos taken from the roof of The Airporthotel (Robinsons)

1)
Afbeelding

2)
Afbeelding

3) Ryanair in Dreamliner livery
Afbeelding

4)
Afbeelding

5)
Afbeelding

6)
Afbeelding

gerelateerde items:
-Manchester 2005
-Manchester 2006
Laatst gewijzigd door 2 op maartenw, in totaal 12 keer gewijzigd.
www.studio111.nl
Gebruikers-avatar
Kleintje Pils
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1626
GeregistreerdCOLON 24 Jan 2005 11:54
WoonplaatsCOLON Leusden
CONTACTCOLON

Erg mooie, heldere en scherpe foto's! Gelukkig geen standaardplaatjes oftewel, de vleugels er lekker af :!:
Mzzls Remco

[url=http://www.touchdown-aviation.com][img]http://img718.imageshack.us/img718/8660/tda.jpg[/img][/url] [url=http://www.twitter.com/tda_tweet][img]http://img20.imageshack.us/img20/1516/twitterlogoheadern.png[/img][/url]
Gebruikers-avatar
Etienne Jong
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 385
GeregistreerdCOLON 02 Mei 2006 10:14
WoonplaatsCOLON 't Zand (NH)
CONTACTCOLON

mooi mooi 8)
http://www.airliners.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
jwkempeneers
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1458
GeregistreerdCOLON 11 Mei 2006 15:29
WoonplaatsCOLON Sint-Annaland
CONTACTCOLON

Mooie platen hoor!!

JW
[size=75]Canon EOS 50D + BG-E2N | Canon EOS 40D + BG-E2N | Canon EF 24-105mm f/4 [color=red]L[/color] IS USM | EF 70-200mm f/2.8 [color=red]L[/color] USM | Canon Speedlite 580EX

www.kempeneersfotografie.nl / www.kempeneersmultimedia.nl [/size]
Gebruikers-avatar
maartenw
Memoriam
Memoriam
BerichtenCOLON 1719
GeregistreerdCOLON 04 Jun 2004 00:14
WoonplaatsCOLON Eindhoven
CONTACTCOLON

Kleintje Pils schreefCOLONErg mooie, heldere en scherpe foto's! Gelukkig geen standaardplaatjes oftewel, de vleugels er lekker af :!:
Inderdaad ja, -Xip is net als mij die defaultpix ook helemaal beu, we hadden een 300mm prime 2,8 gescoord met IS erop en uiteraard een x2 ertussen geschroefd. Waren toch blij dat maat van me statief in zijn koffer gestopt had. Het spelen met twee x2 extenders erop daar moest je echt nuchter voor zijn, sluitertijd gaat aanzienlijk omhoog met al die stops die je kado krijgt. Ik verwacht eerdaags van Xip ook wel een post hier. In september gaan we het nog een keer overdoen, maar dan als het donker is.

-update-
Ook deze zijn zeer sweet, maak er alleen geen kans mee op a.net en jp. Op EOS zijn ze wel accepted ;)

86820 86821
www.studio111.nl
Niels Bennink
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 87
GeregistreerdCOLON 22 Mei 2007 17:38

Mooie scherpe platen hoor.
En dat rook tijdens de landing is ook zo mooi 8)

Gr. Niels
kaaskop
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 403
GeregistreerdCOLON 12 Mei 2005 09:50
WoonplaatsCOLON alkmaar

Hey Maat!!!!!

Hier ook even een serie van mij ... enkele staan inmiddels op Anet of staan in screening,Alleen voor hier natuurlijk even verder verkleind .

Tight cropping
Afbeelding

Toutch-down
Afbeelding

Afbeelding

Klein beetje lucky shot..... vogel in de staart.
Afbeelding

Afbeelding

Nachtfoto met 30 seconden exposure iso 100 f-13 75mm full-frame op mn statief.. na 20 seconden begon het stilstaande vliegtuig te taxien op de achtergrond een landend vliegtuig
Afbeelding

Beroemd spottersplaats, bovenop de parkeergarage
Afbeelding

En hier zien we hoe je de bovenstaande foto moest maken.... alleen heb ik de bovenstaande wel zelf gemaakt....
Afbeelding

Maarten in de bodywarmer en geel t-shirt en Xiphias in het groene NFL-shirt
Afbeelding

5minuten na een heftig buitje...
Afbeelding

Wie weet volgen er meer maar in ieder geval een impressie van de mijne.

Groet Ton de Haan
Airliners Jetphotos
Quote: "What is the purpose of your visit to the USA? I like to shoot airliners with my Canon." Somehow the immigration officer was not amused...
Canon 50D Canon 300D 18-55 75-300is/usm (nu sparen voor glas)
Gebruikers-avatar
maartenw
Memoriam
Memoriam
BerichtenCOLON 1719
GeregistreerdCOLON 04 Jun 2004 00:14
WoonplaatsCOLON Eindhoven
CONTACTCOLON

kaaskop schreefCOLONHey Maat!!!!!
Hier ook even een serie van mij ... enkele staan inmiddels op Anet of staan in screening,Alleen voor hier natuurlijk even verder verkleind .
Goed gedaan Sjaakie!! September ff terug, overdag Pints scoren en na sluitingstijd nightpics maken ja. Parkeergarage ook altijd open trouwens :idea: Nu de serie van -Xip nog.
www.studio111.nl
Niels Bennink
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 87
GeregistreerdCOLON 22 Mei 2007 17:38

Ik vind de laatste serie ook zeker geslaagd!
CanonRob
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1432
GeregistreerdCOLON 15 Jan 2006 12:44

absoluut mooi en scherpe foto's

alleen jammer dat de tuigies er niet helemaal (incl vleugels) opstaan

grtz

CanonRob
Gebruikers-avatar
maartenw
Memoriam
Memoriam
BerichtenCOLON 1719
GeregistreerdCOLON 04 Jun 2004 00:14
WoonplaatsCOLON Eindhoven
CONTACTCOLON

CanonRob schreefCOLONabsoluut mooi en scherpe foto's
alleen jammer dat de tuigies er niet helemaal (incl vleugels) opstaan
grtz
CanonRob
Vleugeltjes hebben in deze gevallen geen meerwaarde voor de foto. Wij proberen vandaag de dag zoveel mogelijk % vliegtuig op de foto te hebben en geen lucht of zo, dat is onze achterliggende gedachte. Ik heb één foto in mijn hele collectie waar het wel meerwaarde heeft en dat is http://www.airliners.net/open.file/0972170/L/ om te zien hoe breed dat kreng wel is
www.studio111.nl
Rene Br.

Jij praat en "plaat" dus geen gebakken lucht..........

..........hahahaaaaaa :lol:

Fotos zijn prachtig, ik moet nog veel van je leren.

mzzl
Rene
Gebruikers-avatar
xiphias
Veteraan
Veteraan
BerichtenCOLON 1348
GeregistreerdCOLON 04 Jun 2004 07:03
WoonplaatsCOLON EHHW
CONTACTCOLON

Kleintje Pils schreefCOLONErg mooie, heldere en scherpe foto's! Gelukkig geen standaardplaatjes oftewel, de vleugels er lekker af :!:
Zoals je hieronder kan zien doe ik dus ook niet aan vleugels, die hebben geen bmeerwaarde en zorgen alleen maar voor minder vligtuig in beeld dan met de vleugels er af. Ik ga voor een hoog vliegtuig percentage en zo min mogenlijk achtergrond (Zie die emirates 777 :)).
maartenw schreefCOLONHet spelen met twee x2 extenders erop daar moest je echt nuchter voor zijn, sluitertijd gaat aanzienlijk omhoog met al die stops die je kado krijgt. Ik verwacht eerdaags van Xip ook wel een post hier.
Helaas is daar weinig van gelukt al komt m'n Virgin 747 die met zware regen in tegengestelde richting opstijgt wel een een Virgin boek te staan. En dat met 300mm + 2.0x + 2.0x @ 1200mm (* 1.6 crop, 1920mm dus) Manual Focus.

Zo, hierbij ook even mijn bijdrage. Alle foto's zijn genomen vanaf het terras van The Airport Pub Hotel langs de kop van runwya 24L. Ze zijn genomen van het terras boven wat alleen beschikbaar is voor mensen die in het hotel verblijven. Er zijn dus ook eigenlijk geen foto's van te vinden genomen door de lokale spotters aangezien die thuis slapen en niet in het hotel.

Alles is geschoten met een Canon EOS 20D en de lens informatie staat onder de foto inclusief de settings. De @ ???mm is de lens mm, hier moet dus nog 1.6x copfactor bij voor 35mm equivilent.
(Klik op de foto voor meer info en ook mogenlijkheid om op groter formaat te kijken.)

1. Scandinavian Airlines MD-81
Afbeelding
Canon EF 300mm f/2.8 L IS USM + Canon EF 2.0x Extender II @ 600mm, ISO100, f/9.5, 1/500, -1/2EV

2. Scandinavian Airlines Boeing 737
Afbeelding
Canon EF 300mm f/2.8 L IS USM + Canon EF 2.0x Extender II @ 600mm, ISO100, f/9.5, 1/350, -1/2EV

3. Emirates Boeing 777
Afbeelding
Canon EF 300mm f/2.8 L IS USM + Canon EF 2.0x Extender II @ 600mm, ISO200, f/10, 1/500

4. Thomas Cook Boeing 757
Afbeelding
Canon EF 300mm f/2.8 L IS USM + Canon EF 2.0x Extender II @ 600mm, ISO200, f/9, 1/320

5. US Airways Airbus A330
Afbeelding
Canon EF 300mm f/2.8 L IS USM + Canon EF 2.0x Extender II @ 600mm, ISO200, f/7.1, 1/640

6. Aer Arann ATR-42
Afbeelding
Canon EF 300mm f/2.8 L IS USM + Canon EF 2.0x Extender II @ 600mm, ISO200, f/8, 1/1000, -1/3EV

7. Air Berlin Boeing 737
Afbeelding
Canon EF 300mm f/2.8 L IS USM + Canon EF 2.0x Extender II @ 600mm, ISO200, f/8, 1/1000, -1/3EV

8. Emirates Boeing 777
Afbeelding
Canon EF 300mm f/2.8 L IS USM + Canon EF 2.0x Extender II @ 600mm, ISO200, f/8, 1/640, -1/3EV

9. XL Airways Boeing 757
Afbeelding
Canon EF 300mm f/2.8 L IS USM + Canon EF 2.0x Extender II @ 600mm, ISO200, f/8, 1/1250, -1/3EV

10. Hapag-Lloyd Express Boeing 737
Afbeelding
Canon EF 70-200mm f/2.8 L IS USM + Canon EF 1.4x Extender II @ 280mm, ISO200, f/8, 1/800, -1/3EV

11. Monarch Airbus A321
Afbeelding
Tamron SP AF 28-75mm f/2.8 XR Di @ 45mm, ISO200, f/6.7, 20 sec, -1/2EV

Aangezien je eigenlijk pas vanaf laat in de middag op deze locatie foto's kan maken werdt de rest van de dag voornamlijk doorgebracht met veel drank. 11:00 bar open en dan gingen de eerste Strongbow en Carling naar binnen. Volgend jaar maar eens een pol-filter meenemen, even het "tegenlicht" eruit draaien voor een leuk effect.

Vragen? Vraag!
XiPHiAS Photography | GoPro Blog | Blog | USA Sport Fotografie

Sportfotograaf, levensgevaarlijk!
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar