Help!! Beide (standaard + externe) flitsers kapot!?!?

Datastorage, flitsers, filters, macro, tassen, statieven en alle overige accessoires

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
BUTTON_POST_REPLY
luc193
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 17
GeregistreerdCOLON 26 Okt 2006 11:15

Hallo,

Ik heb laatst de Sigma ef 500 dg super gekocht, gewoon nieuw in de doos maar wel in het buitenland. (dus goedkoop zal wel duurkoop worden :cry: :oops: )Nu heb ik zo'n 35 foto's gemaakt geen probleem.

Maar bij de 36ste:flitser doet helemaal niks meer. En tot slot kom ik er ook nog achter dat de ingebouwde flitser van mijn eos 20d ook niks meer doet. Als ik deze open is het alsof hij zich twee keer probeerd te laden en dan geeft hij me code error 05.

Heeft iemand een idee wat ergebeurd kan zijn.

Alvast bedankt,

Luc
canon eos 20d 17-85 IS usm Tamron 2.8 300mm
Gebruikers-avatar
Manny
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 1540
GeregistreerdCOLON 25 Feb 2005 20:24
WoonplaatsCOLON West-Brabant

Zijn de batterijen in je flitser (Sigma) niet gewoon leeg. Heb het ook vaak dat alles nog werkt qua instellingen, maar de batterijen niet meer genoeg spanning leveren om te flitsen. Ik heb dus dezelfde flitser, en ook al een paar keer gedacht dat ie stuk was :)
[color=silver]18-55[/color]
ctrlsteef
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 281
GeregistreerdCOLON 15 Dec 2005 16:24
WoonplaatsCOLON Hattem

Maar aangezien de interne flitser het ook niet meer doet lijkt me dat niet het probleem. :wink:

Heb je niet toevallig iets op de camera anders ingesteld ondertussen?
luc193
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 17
GeregistreerdCOLON 26 Okt 2006 11:15

Ik weet idd niet of het aan de batterijen zal liggen. Ik kan eens proberen met nieuwe duracel batterijen. Want de oplaadbare die ik nu heb zijn ook hagel nieuw.

Het vreemde is dat de flitser helemaal niets meer doet, net alsof er geen batt in zitten. (hij maakt ook geen testflits meer) Het is alsof er mss ergens een te hoge spanning is ontstaan waardoor zowel de Sigma als ook de interne flitser kapot zijn gegaan. maar daar zou je toch iets van moeten merken wanneer zoiets gebeud. :?:
De eos 20d geeft error 05 aan. (er is dan iets met de pop-up ofzoiets) Volgens het boekje moet je dan in de "< on" modus gaan en dan zal het zich moeten oplossen. (dat doet ie dus niet)
canon eos 20d 17-85 IS usm Tamron 2.8 300mm
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar