Eerste post in Utrecht

Voor alle andere vormen van mensen en portretten, straatfotografie, reportages, etc.

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
Rijk
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3205
GeregistreerdCOLON 22 Jul 2007 22:10
WoonplaatsCOLON Vleuten
CONTACTCOLON

Hierbij mijn eerste post van een shoot gisteren in Utrecht centrum nabij de dom. Lekker gespeeld met alle instellingen en deze later bekenen op de compu. De beste heb ik bewerkt in Photoshop Ligthtroom en CS3. Zie hier het resultaat ben benieuwd naar de reacties.

Wees mild voor deze beginner :D

Richard

1.
[img]http://old.eosdigitaal.nl/forum/album_p ... c_id=85168[/img]

2.
[img]http://old.eosdigitaal.nl/forum/album_p ... c_id=85169[/img]

3.
[img]http://old.eosdigitaal.nl/forum/album_p ... c_id=85170[/img]
één plaatje zegt meer dan duizend woorden
kijk ook eens op flickr
Hennie Jansen
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 21
GeregistreerdCOLON 24 Jan 2007 13:40
WoonplaatsCOLON Utrecht

Utreg me statsie woar!

Foto 1 vind ik wel leuk gevonden, bakstenen zijn een mooi rustig contrast
Foto 2 minder, het model steekt wat vlak af, mag van mij dynamischer
Foto 3 Mooi! Ik zou hem nog iets cropen aan de rechterkant dan heb je nog meer het knal effect van het silhouet en tegenlicht.

Ik ga daar ook maar eens schieten, leuke inspirerende foto's

Groet,

Hennie
[size=67] Canon EOS 400D - grip BG-E3 - EF 17-40 f/4.0 [color=red]L[/color] - EF 70-200 f/4.0 [color=red]L[/color] - Tamron 90mm f/2.8 1:1 - B+W UV-filters - Speedlite 580 EX + Omni - Gitzo monopod 3550[/size]
Gebruikers-avatar
Ytos
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 5514
GeregistreerdCOLON 04 Jun 2004 16:23
CONTACTCOLON

Voor een beginner zet je leuke platen neer. Om daar maar mee te beginnen. Ik weet alleen niet of ik gecharmeerd ben van het rode randje...

De bespreking per foto.

#1. Leuk gevonden. Model tegen de linkerkant en dan toch naar rechts de foto inkijken.
#2. Minste van het stel. Model staat verticaal in het midden; horizontaal niet. Maar ook niet als regel van derden. Als je begrijpt wat ik bedoel. Ik vind 'm daarom compositietechnisch gezien niet sterk.
#3. Vind ik op zich erg mooi. Enig is dat ik het model wellicht iets naar links had laten kijken, zodat het licht iets meer op haar gezicht zou vallen. Of eigenlijk, dat je het gezicht beter zou zien. Wel knap belicht. Zou een perfecte foto zijn voor HDR.
marcel van ginkel
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 8
GeregistreerdCOLON 20 Jul 2007 13:40
WoonplaatsCOLON utrecht

leuk eens wat uit utrecht te zien,soms zien anderen wat je zelf niet ziet en das altijd intressant..
ziet er goed uit hoor voor een beginner..
eigenlijk zijn we elke dag opnieuw beginners toch,elke situatie is anders..
3 is idd een perfecte plaat voor HDR
groeten marcel Utrecht
wierdeau
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1198
GeregistreerdCOLON 05 Okt 2004 19:12
WoonplaatsCOLON Badhoevedorp
CONTACTCOLON

Locatie is leuk. Zeker bij dat hofje is het erg fraai.
Foto's ben ik minder te spreken over.

De 1e 2 is meer van komop ga daar even inzitten en dan neem ik een foto. Je model zit helemaal opgevouwen met een tas ertussen. Aardig als kiekje maar niet als verhaal. Laat die tas weg, laat haar iets rustiger zitten desnoods een beetje dagdromend en dan heb je een beter plaatje.

Lichtgebruik in 3 is mooi. Maar weer een beetje zelfde verhaal. Weinig spannend plaatje. Had haar laten lopen door de gangen, leunen tegen een pilaar, zittend een boek laten lezen.

En HDR op mensen heb ik nog nooit mooi gezien.....
nieuwe website!
Gebruikers-avatar
Ytos
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 5514
GeregistreerdCOLON 04 Jun 2004 16:23
CONTACTCOLON

Ik bedoel dat je met HDR een wat beter doorkijkje krijgt bij #3. Nu is het doorkijkje tamelijk overbelicht. En omdat de persoon in de schaduw staat, dénk ik dat HDR hier wel kan.

Ik ben het totaal met je eens dat HDR op portretten e.d. niet mooi is (beter gezegd: dat we dat niet mooi vinden).
Gebruikers-avatar
gerben_cadee
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 575
GeregistreerdCOLON 11 Apr 2006 12:32
CONTACTCOLON

Ytos schreefCOLONIk bedoel dat je met HDR een wat beter doorkijkje krijgt bij #3. Nu is het doorkijkje tamelijk overbelicht. En omdat de persoon in de schaduw staat, dénk ik dat HDR hier wel kan.

Ik ben het totaal met je eens dat HDR op portretten e.d. niet mooi is (beter gezegd: dat we dat niet mooi vinden).
omgeving hdrren en het model 'puur' houden (er weer in terugzetten zegmaar).. kan absoluut...

mbt de foto's: 1 is leuk gezien, maar wat doet dat #&*$&*# tasje op haar schoot?
2: nee.. sorry
3: de mooiste van het stel, en gezien de lichtomstandigheden m.i. heel netjes uitgevoerd!
Ofcourse my 40D is a point and shoot camera! If I don't point I get the strangest results, and if I don't shoot I don't get anything at all!
www.gerbencadee.nl
wierdeau
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1198
GeregistreerdCOLON 05 Okt 2004 19:12
WoonplaatsCOLON Badhoevedorp
CONTACTCOLON

Als je HDR toepast op het uitgebetene van de achtergrond klopt naar mijn mening het licht niet meer wat zo mooi naar binnen valt.
nieuwe website!
Gebruikers-avatar
Ytos
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 5514
GeregistreerdCOLON 04 Jun 2004 16:23
CONTACTCOLON

Is ook wel weer waar.
Gebruikers-avatar
Rijk
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3205
GeregistreerdCOLON 22 Jul 2007 22:10
WoonplaatsCOLON Vleuten
CONTACTCOLON

Bedankt voor jullie leuke en leerzame reacties.

Deze foto's zijn inderdaad genomen onder het mom van ga daar eens zitten. (vandaar het tasje) Wel een goed punt om hier dus ook aandacht aan te besteden.

Zelf vind ik foto 2 ook duidelijk de minste en qua compositie is hier de volgende keer zeker meer van te maken. Is nu te recht van voren en dus weinig diepte. (en natuurlijk de regel van derden toepassen)

Ik heb al wel het e.e.a. gezien over HDR en ga me hier maar eens in verdiepen als de tijd daar rijp voor is. (eerst de basis maar eens leren kennen lijkt mij.)

Hebben jullie nog tips voor betere instellingen qua licht. Met name foto 3 is op sommige punten (bovenin het raam) wel wat overbelicht denk ik.

Groetjes

Richard
één plaatje zegt meer dan duizend woorden
kijk ook eens op flickr
Christa Dix
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 124
GeregistreerdCOLON 17 Jul 2007 09:05
WoonplaatsCOLON Odijk

Heeeeeeee hallo

Dat is mijn colega Ingrid.
Rijk, wil je Ingrid de groeten doen van Christa Dix, van Bartiméus !
Mooie foto's. Hoop dat jullie trouwfoto's ook mooi worden in september.

gr. Christa Dix, van de bruidsduifjes.
't valt nog niet mee om mijn canon powershot S5 IS onder de knie te krijgen !!!!!
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar