Op scramble is een zeer interessant topic hierover te lezen.
hier klikken
Spottersplek Kaagbaan....zou dicht gaan !!!!
ModeratorCOLON Global Moderators
Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
- Etienne Jong
- Donateur
- BerichtenCOLON 385
- GeregistreerdCOLON 02 Mei 2006 10:14
- WoonplaatsCOLON 't Zand (NH)
- CONTACTCOLON
Jammer dat ie weggaat... het is toch een markante spottersplek met de toren rechts en de Mac links
Ook voor de dagjesmensen was het natuurlijk een geweldige plaats...
Ik sta meestal bij de Polderbaan. Het zal daar wel drukker gaan worden.
Ik heb trouwens gehoord dat de EU heeft bepaald dat om ieder luchthaventerrein in Europa een hek moet. Ik weet niet in hoeverre dit een gerucht is?
Ook voor de dagjesmensen was het natuurlijk een geweldige plaats...
Ik sta meestal bij de Polderbaan. Het zal daar wel drukker gaan worden.
Ik heb trouwens gehoord dat de EU heeft bepaald dat om ieder luchthaventerrein in Europa een hek moet. Ik weet niet in hoeverre dit een gerucht is?
Tja het is een prachtige plek maar ik snap Schiphol wel.
Maar goed ik zou het dan ook wel zo sociaal vinden dat ze dan ook een alternatief maken voor de spotters, we zullen zien.
Groetjes,
Mathijs
Maar goed ik zou het dan ook wel zo sociaal vinden dat ze dan ook een alternatief maken voor de spotters, we zullen zien.
Groetjes,
Mathijs
Het is inderdaad een prachtige plek. Langs de Polderbaan hou je toch die vervelende struikjes die zo mooi op de foto er gratis en voor niets bij komen Zou het erg jammer vinden als de Kaagbaanplek er niet meer is.
Om ieder terrein een hek? Als je het moet vergelijken met vliegvelden in andere landen dan moet toch geconstateerd worden dat die veel beter 'bereikbaar' zijn (lees: in te komen / minder beveiligd) dan Schiphol. Dus om zo vooruitstrevend te zijn in het plaatsen van hekken om alle landingsbanen, buiten de al bestaande slootjes, is wel weer erg Hollandsch...
Om ieder terrein een hek? Als je het moet vergelijken met vliegvelden in andere landen dan moet toch geconstateerd worden dat die veel beter 'bereikbaar' zijn (lees: in te komen / minder beveiligd) dan Schiphol. Dus om zo vooruitstrevend te zijn in het plaatsen van hekken om alle landingsbanen, buiten de al bestaande slootjes, is wel weer erg Hollandsch...
Mij maakt het niet zoveel uit , al die troep op de achtergrond vind ik niet zo mooi uitzien op de foto .
Geef mij maar een baan midden in een weiland ( polderbaan) waar je tot in de verste verte geen baggage karretjes ziet
Geef mij maar een baan midden in een weiland ( polderbaan) waar je tot in de verste verte geen baggage karretjes ziet
[url=http://www.airliners.net/search/photo.search?photographersearch=Roy%20Loyson&distinct_entry=true]Airliners foto's[/url]
-
- Canon shooter
- BerichtenCOLON 50
- GeregistreerdCOLON 09 Mei 2005 18:36
- CONTACTCOLON
Nee inderdaad, de kaagbaan is fototechnish niet bepaald mooi. Teveel rotzooi op de achtergrond. Dus zal er niet van wakker liggen. Sta ook liever lekker op de polder, temiste geen zooi op de achtergrond.
Mvg,
Bjorn
De laaste nieuwe foto`s op MAA Airport en meer; www.mst-aviation.nl
[url=http://www.airliners.net/search/photo.search?photographersearch=Bjorn%20van%20der%20Velpen&distinct_entry=true]Mijn foto`s op airliners.net[/url]
Bjorn
De laaste nieuwe foto`s op MAA Airport en meer; www.mst-aviation.nl
[url=http://www.airliners.net/search/photo.search?photographersearch=Bjorn%20van%20der%20Velpen&distinct_entry=true]Mijn foto`s op airliners.net[/url]
-
- Shooter+
- BerichtenCOLON 31
- GeregistreerdCOLON 26 Mei 2005 17:11
- WoonplaatsCOLON Beek (LB)
- CONTACTCOLON
Tja het blijft jammer, ook al was het iets minder omdat je gebouwen erachter hebt, het bleef een handige plek, vooral als je met de OV genoodzaakt bent om te komen. Vanaf dan hoef je niet meer met de OV naar schiphol te gaan.
En ja weer een plekje minder, stel er gaat een geweldige kist van de kaagbaan weg, of er komt er een binnen, die mis je dan ook weer, naast het vele wat je zowiezo al mist op schiphol...
achja live goes on
En ja weer een plekje minder, stel er gaat een geweldige kist van de kaagbaan weg, of er komt er een binnen, die mis je dan ook weer, naast het vele wat je zowiezo al mist op schiphol...
achja live goes on
- Aad1
- Canon shooter pro
- BerichtenCOLON 1810
- GeregistreerdCOLON 26 Mrt 2006 11:43
- WoonplaatsCOLON Hillegom
- CONTACTCOLON
Ik vind het best wel jammer als de kaagbaan weggaat.
En inderdaad fototechnish niet bepaald super ook al vanwege de borden die er staan.
Maar volgens de patatboer die daar staat ( al 30 jaar ) gaat de kaagbaan idd naar de Polderbaan verhuizen.
Ook ik sta regelmatig aan de polderbaan en dan ook richting het eind van het weggetje, en dat is echt een eind lopen
Maar daar in tegen sta je daar lekker rustig.
Maar laten we hopen dat het een gerucht blijft dat de kaagbaan gaat verdwijnen.
Tot ziens spotters op welke plek dan ook
En inderdaad fototechnish niet bepaald super ook al vanwege de borden die er staan.
Maar volgens de patatboer die daar staat ( al 30 jaar ) gaat de kaagbaan idd naar de Polderbaan verhuizen.
Ook ik sta regelmatig aan de polderbaan en dan ook richting het eind van het weggetje, en dat is echt een eind lopen
Maar daar in tegen sta je daar lekker rustig.
Maar laten we hopen dat het een gerucht blijft dat de kaagbaan gaat verdwijnen.
Tot ziens spotters op welke plek dan ook
Volgens mij is het geen gerucht, en gaat Schiphol de plek echt weg halen, ze zouden het S Apron verlengen richting het zuid-westen. Ik vind wel dat Schiphol dan ergens anders nog een 'echte' spottersplek moet creëren. Ook mogen ze het panorama terras nog verder uitstrekken, zodat je tot de west kant van de F-pier kan komen, dat zou pas té gek zijn!
Vergeet niet dat Schiphol erg commercieel is, dus ik vrees dat we een nieuwe 'echte' spottersplek wel kunnen vergeten
Ok... er is dus nog hoop, ben erg benieuwd.
Als ouwe l*l kan ik me nog herinneren dat je langs 06/24 tot bijna 01R/19L (ja, dat was TOEN, wat NU 18L/36R is) kon doorrijden.
TOEN kon je kisten platen die net aan de t/o roll op 24 begonnen. Je had zelfs de tijd om even een registratie op te zoeken voordat je er 36 mm film aan verkwistte (omdat je 'm al had....) en Kodachrome 25 was een dure film (TOEN).
Schiphol NU zal blijven groeien, spottersplaatsen zullen blijven verdwijnen, maar spotters zullen altijd winnen. Spotters zijn inventief en zullen steeds weer nieuwe "spots" vinden. TOEN en NU en LATER....
Cheers,
Peter
TOEN kon je kisten platen die net aan de t/o roll op 24 begonnen. Je had zelfs de tijd om even een registratie op te zoeken voordat je er 36 mm film aan verkwistte (omdat je 'm al had....) en Kodachrome 25 was een dure film (TOEN).
Schiphol NU zal blijven groeien, spottersplaatsen zullen blijven verdwijnen, maar spotters zullen altijd winnen. Spotters zijn inventief en zullen steeds weer nieuwe "spots" vinden. TOEN en NU en LATER....
Cheers,
Peter
- Tiergarten
- Canon shooter+
- BerichtenCOLON 270
- GeregistreerdCOLON 26 Mrt 2005 17:12
- WoonplaatsCOLON Aalsmeer
- CONTACTCOLON
Ja, inderdaad, ik kan me herrineren dat ik vroeger een patatje ging eten met mijn ouders bij de kaagbaan en dat ik bij het hek ontzettend ver kon kijken richting zeg maar de T/O plaats van 06/24. Dat was rond `85, ook kan ik me herrineren dat er maar 1 weg was richting de dijk, en verder niks Als je dan beseft wat er nu allemaal is, dan word het wel vol zeg! Ik heb trouwens nooit foto`s kunnen vinden op airliners.net van die leegte toen bij de kaagbaan, heeft iemand daar nog een foto(s) van?!BusDriver schreefCOLONAls ouwe l*l kan ik me nog herinneren dat je langs 06/24 tot bijna 01R/19L (ja, dat was TOEN, wat NU 18L/36R is) kon doorrijden.
TOEN kon je kisten platen die net aan de t/o roll op 24 begonnen. Je had zelfs de tijd om even een registratie op te zoeken voordat je er 36 mm film aan verkwistte (omdat je 'm al had....) en Kodachrome 25 was een dure film (TOEN).
Schiphol NU zal blijven groeien, spottersplaatsen zullen blijven verdwijnen, maar spotters zullen altijd winnen. Spotters zijn inventief en zullen steeds weer nieuwe "spots" vinden. TOEN en NU en LATER....
Cheers,
Peter
Gr Arthur
Canon Eos 20D * 18-55mm IS 3.5-5.6 * 50mm 1.8 * 70-200 F4L USM * Kenko Teleplus Pro 300 DG 1.4x * Tamrac Expedition 3
-
- Canon shooter
- BerichtenCOLON 136
- GeregistreerdCOLON 30 Okt 2006 09:19
- WoonplaatsCOLON Zutphen
- CONTACTCOLON
Ik stond gisteren (25/2)bij de Kaagbaan toen er door iemand werd gevraagd om mijn handtekening tegen het sluiten van de Kaagbaan.
Vandaag heeft een klein commite tegenstanders een gesprek met de voorlichter van Schiphol en zullen ze de verzamelde handtekeningen aanbieden.
Vandaag heeft een klein commite tegenstanders een gesprek met de voorlichter van Schiphol en zullen ze de verzamelde handtekeningen aanbieden.
[size=75]Canon 40D + Grip BG-E2 | EF 17-40[color=red]L[/color] | EF70-200 2.8[color=red]L[/color] IS USM | EF 24-105[color=red]L[/color] | EF 50 1.8 | EF100-400 4.5/5.6[color=red]L[/color] IS USM | Tamron 1.4 teleconverter | 580EX + Omnibouce [/size]
Ik heb zelf een kleine website waar er nog een paar opstaan, vooral bij de DC-8/9-30/10 en 707/727Tiergarten schreefCOLON Ik heb trouwens nooit foto`s kunnen vinden op airliners.net van die leegte toen bij de kaagbaan, heeft iemand daar nog een foto(s) van?!
Gr Arthur
Cheers,
Peter
- Tiergarten
- Canon shooter+
- BerichtenCOLON 270
- GeregistreerdCOLON 26 Mrt 2005 17:12
- WoonplaatsCOLON Aalsmeer
- CONTACTCOLON
Hey Peter,BusDriver schreefCOLONIk heb zelf een kleine website waar er nog een paar opstaan, vooral bij de DC-8/9-30/10 en 707/727Tiergarten schreefCOLON Ik heb trouwens nooit foto`s kunnen vinden op airliners.net van die leegte toen bij de kaagbaan, heeft iemand daar nog een foto(s) van?!
Gr Arthur
Cheers,
Peter
Ik heb ff op je site rondgeneusd, maar wat ik bedoel is zeg maar een shot vanaf het hek naar rechts, richting t/o plaats. Dus zodanig dat je het weggetje nog ziet die er niet meer is. Er hoeft geen vliegtuig op te staan, maar het ging/gaat me meer om hoe het er toen uitzag.
Gr Arthur
Canon Eos 20D * 18-55mm IS 3.5-5.6 * 50mm 1.8 * 70-200 F4L USM * Kenko Teleplus Pro 300 DG 1.4x * Tamrac Expedition 3
Hoi Arthur,
dan moet ik eens een aantal diadozen doorspitten of daar nog iets tussenzit. Ik had in die tijd maar een beperkt budget, dus ik heb nooit echt veel K25 gebruikt voor iets anders dan vliegtuigen
Cheers,
Peter
dan moet ik eens een aantal diadozen doorspitten of daar nog iets tussenzit. Ik had in die tijd maar een beperkt budget, dus ik heb nooit echt veel K25 gebruikt voor iets anders dan vliegtuigen
Cheers,
Peter