[Verzameltopic] Result. workshop detailfotografie Schoffie

Voor alle macro en close-up foto's van bloemen, dieren en natuur

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van (natuur)foto's.
Gebruikers-avatar
Promise
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 159
GeregistreerdCOLON 23 Feb 2007 22:41
WoonplaatsCOLON Bergentheim
CONTACTCOLON

Hoi Petra,

Ja die serie van jou is helemaal top, stuk voor stuk geweldige foto's!!!!
EOS 70D en 700D - Canon 24-105mm L 1:4 - Canon EF 28-80mm L 1:2.8 - Canon 40mm 1:2.8 Canon EF 70-300mm f/4-5.6 IS USM -Tamron 90mm macro - LowePro Slingshot 300AW
schoffie
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 10370
GeregistreerdCOLON 26 Aug 2005 08:15
CONTACTCOLON

fireblade schreefCOLON :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: En wie gaat dan wie lesgeven?
thnX voor het vertrouwen... :lol:
www.johanvanderwielen.nl
Gebruikers-avatar
Closeshooter
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 8318
GeregistreerdCOLON 19 Jun 2006 09:05

mischien assistent workshop ? :wink:
Fotograferen is kijken niet klikken.
schoffie
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 10370
GeregistreerdCOLON 26 Aug 2005 08:15
CONTACTCOLON

zo, ff tied om goed te reageren....

@madelon: de macro details zijn allemaal erg fraai met kleine scherptediepte, wel wat uitgebeten hooglichten maar met goede composities. minimaal minpuntje vind ik het onscherpe takje op #4.
de macro landschappen zijn meer landschappen... probeer nog veel dichter op je onderwerp te kruipen met groothoek en het onderwerp nog veel prominenter in beeld te brengen... denk extreem.

@QuaySo: ik had ze al even mogen aanschouwen en mijn comment was dat de achtergrond af en toe nog wat onrustig zijn. #1 is natuurlijk een geweldig moment maar #3 heeft voor mij de meeste fotografische waarde... mooie verdeling en dat geel maakt het af!

@Promise: heel strak, super scherp en hele mooie momenten (met dat eten). Wel veel ruis, erg veel gecropt?

@petra66: #4 is echt ontzettend mooi... kan ik heel lang naar kijken, wat een schitterende scherpte en kleuren!! probeer nog even de ruis weg te halen. De eerste drie vind ik wat achtergrond betreft nog erg onrustig, probeer de afstand onderwerp <-> achtergrond te vergroten. #5 getuigt wat mij betreft ook van grote fotografische waarde... samen met #4 een topper!!

Ikzelf heb deze dag, als gewoonlijk, erg weinig geschoten... en zo hoort het ook (zou niet goed zijn als ik betaald een beetje kan fotograferen :mrgreen:) en heb het eigenlijk beperkt tot deze 6 plaatjes... meer is er niet (oh ja... wat foto's van jullie :wink:)

1. LHB komt uit de cocon...
Afbeelding

2. b'tje standaard maar blijft mooi...
Afbeelding

3. werd van grote hoogte bekeken...
Afbeelding

4. macrolandschap van een orchidee...
Afbeelding

5. kattestaart langs de rijn
Afbeelding

6. klein zielig vlindertje...
Afbeelding

that's it...
www.johanvanderwielen.nl
Gebruikers-avatar
QuaySo
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 67
GeregistreerdCOLON 13 Dec 2006 11:07
WoonplaatsCOLON Assen
CONTACTCOLON

schoffie schreefCOLONzo, ff tied om goed te reageren....

@QuaySo: ik had ze al even mogen aanschouwen en mijn comment was dat de achtergrond af en toe nog wat onrustig zijn. #1 is natuurlijk een geweldig moment maar #3 heeft voor mij de meeste fotografische waarde... mooie verdeling en dat geel maakt het af!
Dank je voor je opmerkingen. De 3e vind ik ook een van de beteren, maar helaas mis ik daar nog wat scherpte. Had gehoopt dat het LBH er wat sterker uit zou komen.

Ondanks de beperkte tijd die je had :P heb je nog een paar mooie platen weten te maken. De eerste 3 zijn super! 4 en 5 kunnen me niet zo boeien. Misschien ben ik wel niet zo'n liefhebber van dit soort foto's. Weet niet wat het is....
6 zou ik ook graag zo gemaakt willen hebben. Zelfs met die mooie EF 100 van je ben ik niet in staat geweest er een hele fraaie plaat van te maken. Moet toch nog even flink oefenen. Dit is het beste wat ik er van heb weten te maken. Had misschien toch een burst moeten schieten.

[img]http://old.eosdigitaal.nl/forum/album_p ... c_id=81398[/img]
Sylvia
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 12
GeregistreerdCOLON 02 Dec 2005 23:20

Beetje laat maar zie het nu pas (of kom nu pas weer langs)

De bovenste is mijn favoriet.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Beetje veel paddestoeltjes, maarja vind het leuke foto's.

Heb veel mooie foto's gezien in dit topic! Om er echt iets over te zeggen vind ik moeilijk hoor.
Was een leuke dag!
Snojmo
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 284
GeregistreerdCOLON 09 Apr 2005 17:22
WoonplaatsCOLON Monnickendam

Ben ook een beetje laat, maar had nog weinig tijd gehad.
Heb veel geleerd, maar ben zelf nog niet zo tevreden. Vooral de macro's zijn nogal onscherp, ik moet erg wennen aan het manueel scherpstellen :|

Afbeelding#1

Afbeelding#2

Afbeelding#3

Afbeelding#4

Afbeelding#5

Afbeelding#6

Afbeelding#7
Gebruikers-avatar
meindertvd
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 182
GeregistreerdCOLON 09 Apr 2007 14:48
WoonplaatsCOLON Amsterdam

Wauw :shock: , ik zie hier bijna alleen maar mooie foto's voorbij komen! Misschien ook maar eens inschrijven voor een workshop...

Te veel om op allemaal te reageren, dus ik beperk me tot een lijstje van foto's die ik best aan de muur zou willen hangen:

Madelon 4, straalt een heerlijke rust uit.
QuaySo: 3, mooie compositie en mooi dat precies dat beetje licht op de LHB valt
Promise: 2, wat doen die beestjes eigenlijk met elkaar?
Petra66: 5, echt heel bijzonder door die scherptediepte.
Schoffie: 3, geweldige belichting (is dit nu high-key natuurdetails? :) ).
Sylvia: Mooi die paddestoelen, de 3e is de beste, gave achtergrond met die bokeh.
Snojmo: 6, prachtige combinatie van die veer met zijn schaduw en de achtergrond. (edit: close call met nr. 7, die ik misschien zelfs wel beter vind).

Gelukkig zijn ze allemaal maar 900 pixels, anders zou ik moeten verhuizen wegens tekort aan muur :)
Gebruikers-avatar
Promise
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 159
GeregistreerdCOLON 23 Feb 2007 22:41
WoonplaatsCOLON Bergentheim
CONTACTCOLON

@ Johan,

Erg mooie serie Johan, zeker de laatste vind ik helemaal geweldig!
Jij nog bedankt voor de complimentjes, en ja ik heb sommige foto’s enorm moeten cropen, wilde ik ieder geval een beetje beeld hebben van de beestjes.
Ik heb enorm mijn iso omhoog gezet om alles nog een beetje scherp neer te kunnen zetten!

@ Quarso, deze is ook erg mooi, mooie compo!

@ Ja Sylvia, je paddenstoelen serie vind ik schitterend, zeker foto 1 helemaal top!

@ Snojmo

Ook erg mooie serie, zeker foto 5 spreekt mij erg aan, mooi van kleur, heerlijk rustig en mooi scherp.
EOS 70D en 700D - Canon 24-105mm L 1:4 - Canon EF 28-80mm L 1:2.8 - Canon 40mm 1:2.8 Canon EF 70-300mm f/4-5.6 IS USM -Tamron 90mm macro - LowePro Slingshot 300AW
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar