Lichtbox + lampen

Datastorage, flitsers, filters, macro, tassen, statieven en alle overige accessoires

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
BUTTON_POST_REPLY
Topkokleon
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 56
GeregistreerdCOLON 11 Mei 2006 10:46
WoonplaatsCOLON Hoogmade

Hallo allemaal,

Ik ben opzoek naar een lichtbox voor het maken van culinaire foto's, er is veel te vinden op internet, maar weet echt niet wat ik het beste kan kopen. Verder zal ik ook 2 lampen nodig hebben (denk ik). Ik heb al wel een 580EX flister.

Hebben jullie enig idee wat ik kan kopen voor ongeveer 200 euro in totaal?
Het hoeft niet super profesioneel, maar moet wel mooi plaatjes op kunnen leveren.

Groeten Leon
Canon Jack
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2459
GeregistreerdCOLON 26 Apr 2005 19:37
WoonplaatsCOLON Beek (LB)
CONTACTCOLON

Je kunt zelf een box maken voor een paar tientjes en op de markt wat kreukvrije stof halen. Voor nog geen 100 eurie ben je het mannetje.

Kijk hier voor foto's met deze simpele lightbox.

Als je een handleiding wilt hebben hoe je deze moet maken pb me even.

Gr
Jack
[url=http://www.one-eyephoto.nl]Mijn website[/url] [b][color=red]UPDATED!![/b][/color]
Verkoop je foto's op [b][url=http://submit.shutterstock.com/?ref=54595]Shutterstock[/url][/b].
CanongLas
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 418
GeregistreerdCOLON 22 Jan 2007 23:22

Ik zou food nooit in een lichttent fotograferen. Misschien is het persoonlijk maar in een lichttent slaat alles meestal dood.
Met food wil ik juist sprankeling, spel van kleur/licht/donker en vooral diepte zien. Het moet bijna een 3D foto lijken.
Dat krijg je het best voor elkaar in een verduisterde ruimte en veel lampen, schermen (wit en zwart) en een heleboel truukjes. Truukjes om alles er zo vers, sappig en smeuïg mogelijk uit te laten zien. Je moet het, bji wijze van spreken, kunnen ruiken en proeven.

De investering hoeft niet groot te zijn. Het gaat vooral om de technische kennis. Je onderwerp is klein dus je hebt geen grote dure verlichting nodig. Een ruimte verduisteren zal ook niet veel kosten. Met karton en piepschuim kun je reflecteren en afschermen.
Dan is het nog slechts een kwestie van goed je ogen gebruiken.
En snel zijn natuurlijk. Anders verlept de boel.
Met vriendelijke groet.
CanongLas
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar