iemand ervaring met...

Algemene vragen over vliegtuigspotten

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
BUTTON_POST_REPLY
mariska
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 51
GeregistreerdCOLON 11 Feb 2007 19:23
WoonplaatsCOLON oud-bijerland
CONTACTCOLON

hallo,,

binnen kort moet ik gaan kiezen welke opleiding ik wil gaan doen.
ik ben nog maar 15 maar ik maak mooie foto's. :D
dit is de grootste hobby die ik ooit heb gehad. misschien wordt er meteen gedacht van, dat valt nou ook wel weer mee. :?
maar dit meen ik echt, ik wil kiezen tussen Grafisch Vormgeven, of naar de Fotovakschool te Rotterdam.

mijn vraag is, heeft iemand al ervaring met die school??
zo ja,, vertell... :wink:
justjustin
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 137
GeregistreerdCOLON 11 Dec 2006 09:42
WoonplaatsCOLON Goes

Grafisch vormgeving aan het grafisch lyceum?
Deze opleiding is veel meer dan fotografie alleen.
Fotovakschool is puur op de fotografie gericht.
Wel krijg je op het grafisch lyceum als je 18 bent studiefinanciering, op de fotovakschool niet...
[size=75]Gelukkig hebben we de foto's nog...[/size]
Gebruikers-avatar
Stevro
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 55
GeregistreerdCOLON 29 Mei 2006 22:20
WoonplaatsCOLON Vlaardingen
CONTACTCOLON

zoals justjustin zegt is dit geheel correct over de financiering.
ik zit nu reeds 8 jaar op het Grafisch Lyceum rotterdam, nooit met de intentie om fotografie te gaan doen, ik ben van een hele andere richting (grafisch vormgeven en visualiseren) meer tekenen/illustratie gericht.
Ik gebruik dan ook mijn foto's als referentie materiaal. Daarnaast heb ik met mijn opleiding wel een aantal modulen fotografie gehad.
waarschijnlijk gaat dit minder diep dan wanneer je de richting Fotografie zelf kiest. In ieder geval fotograferen wij met de Nikon d70 ;) vandaar ook waarom ik met de D70s schiet
Een visualiser met een Nikon D70s tekendoos.
www.stephan-vroom.nl
www.stephan-vroom.exto.nl
Soron
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1719
GeregistreerdCOLON 29 Mei 2006 14:13
WoonplaatsCOLON Leeuwarden / Klazienaveen
CONTACTCOLON

Wat doe je nu eigenlijk? mavo/havo/vwo....

Ik zou op dit moment wel je Nederlands goed bij houden. Met name interpunctie en hoofdletters. Dat leest wat makkelijker ;).

Houd wel rekening mee dat de FVS meer is dan "leren mooie foto's maken".
Gebruikers-avatar
Birdman
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 141
GeregistreerdCOLON 09 Mei 2005 12:20
WoonplaatsCOLON Hengelo Ov
CONTACTCOLON

Hoi Mariska,

Als je een beetje een portomonnee ervoor hebt kan ik je de op leiding HBO fotografisch vormgeving aan de Fotovakschool zeker aanraden. Wat hierbij wellicht wel nadelig voor je kan zijn is het feit dat dit de FVS alleen maar deeltijd opleidingen bied en je met 15 jaar officieel niet mag werken. De FVS is een non profit school, maar is niet erkend door de IB Groep. Dat houd dus in; geen studifinanciering.
Dat zijn wel zo'n beetje de nadelen, voor mij weegt dat allemaal veel minder zwaar dan de voordelen. De docenten zijn allemaal fotografen die naast lesgeven zelf ook fotograferen. Verder bied het lespakket in principe alles wat je nodig hebt om als fotograaf in alle gebieden in de fotografie professioneel bezig te gaan en is het erg individueel, zeker naar het eindportfolio toe. Wel word er van je verwacht, zoals 'Soron' bedoeld dat het meer is dan "leren mooie foto's maken". Wat centraal staat is dat je als fotograaf iets wilt vertellen, daarin je eigen visie creëerd en een eigen stijl gaat ontwikkelen. Denk bijvoorbeeld aan de fotografie die in de Snoecks staat.

Groeten,
René
Neem ook eens een kijkje op www.vacaviation.blogspot.com

Gegroet!
René
hierbenikdan
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 224
GeregistreerdCOLON 03 Feb 2005 13:37

ik leg de link niet tussen het topic en vliegtuigen... :? ff verplaatsten?
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar