Nieuwsbrief met foto erbij geeft problemen.

Alles over computers, websites en software voor camera en PC.

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
BUTTON_POST_REPLY
Ad Zwiers
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 29
GeregistreerdCOLON 08 Apr 2005 11:13
WoonplaatsCOLON Breda

Elke week stuur ik per email een nieuwsbrief naar de leden van mijn visclub. Hierbij doe ik altijd een foto die gemaakt is met een Canon 350d in de laagste resolutie. Nu blijkt dat niet iedereen uit het bestand de nieuwsbrief ontvangt. Zodra ik de foto uit de nieuwsbrief verwijder dan zijn er geen problemen meer. Ik vermoed dat de foto dus leidt tot problemen. Kan ik van de foto een GIF-foto maken en zijn de problemen dan voorbij ? Hoe kan ik van een Jpeg-foto een GIF-bestand maken ?
Canon 1D Mark II, 2.8 70-200 L, 4.0 24-105 L
marcelkoedijk
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 206
GeregistreerdCOLON 26 Okt 2006 22:30
WoonplaatsCOLON heemskerk
CONTACTCOLON

Misschien kun je iets specifieker zijn? Wat is de grote van de foto, wat is het standaard bestandsformaat, welk programma gebruik je om te posten, op welke mailclient doen de problemen zich voor, hoe verstuur je je foto als bijlage of als afbeelding, waren deze problemen er al of zijn ze spontaan gekomen na een bepaalde verandering?

Zou het misschien kunnen dat een virusscanner de jpg file blokkeerd bij sommige mensen vraag bij problemen bij mensen welke virusscanner en mailclient ze hebben.? Of dat de afbeelding te groot is voor de mailbox?
Of dat de mensen even op afbeeldingen weergeven moet klikken en anders alleen een kruisje zien.

Foto's kun je eenvoudig veranderen van bestandsformaat let wel op dat je hiermee gegevens kunt verliezen zoals kleurdiepte en het aantal bits, of je exif informatie. Je kunt je foto openen in photoshop en opslaan als kiezen en dan onder ander formaat weer opslaan. Hier zijn ook tooltje voor te vinden als je veel foto's tegelijk moet omzetten zoals acdsee.

Hopelijk kun je hier iets mee en een iets duidelijkere conclusie trekken.

Groetjes Marcel
Laatst gewijzigd door 1 op marcelkoedijk, in totaal 27 keer gewijzigd.
Canon 350D + Kitlens 18-55mm + Canon 50mm F1.8 II + Canon 70-300mm IS USM + Canon 17-85 IS USM + 1gB extremeIII + Lowepro EX180 + Manfrotto 055DB/804RC2

http://duiken.ath.cx
Gebruikers-avatar
boels069
Redacteur
Redacteur
BerichtenCOLON 20267
GeregistreerdCOLON 04 Dec 2005 09:52
WoonplaatsCOLON Almere

Sommige providers strippen een bijlage ivm de grootte.

Is het niet mogelijk de nieuwsbrief on-line te zetten?
En dan in een e-mail die link zetten.

Jan
Mijn fiets spoort beter dan ik.
marcelkoedijk
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 206
GeregistreerdCOLON 26 Okt 2006 22:30
WoonplaatsCOLON heemskerk
CONTACTCOLON

boels069 schreefCOLONSommige providers strippen een bijlage ivm de grootte.

Is het niet mogelijk de nieuwsbrief on-line te zetten?
En dan in een e-mail die link zetten.

Jan
Is inderdaad misschien een mooiere optie.
:lol:
Maar ik denk niet dat een provider jpgs van 500K blokt op de mailserver meestal ligt de limiet op de mailbox zelf van 20MB en vol is vol. Ik denk persoonlijk eerder aan een virusscan rule in norton ofzo, drama pakket :cry:

Beste is te notuleren wanneer er zich problemen voor doen en welk software (tbv mail en virusscanner) en provider er worden gebruikt.
Canon 350D + Kitlens 18-55mm + Canon 50mm F1.8 II + Canon 70-300mm IS USM + Canon 17-85 IS USM + 1gB extremeIII + Lowepro EX180 + Manfrotto 055DB/804RC2

http://duiken.ath.cx
Canon Jack
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2459
GeregistreerdCOLON 26 Apr 2005 19:37
WoonplaatsCOLON Beek (LB)
CONTACTCOLON

Wat je ook kunt doen is de nieuwsbrief in html te doen en dan de foto op het internet plaatsen en zo te linken.

Misschien een andere optie om dit op te lossen.

Groetjes
Jack
[url=http://www.one-eyephoto.nl]Mijn website[/url] [b][color=red]UPDATED!![/b][/color]
Verkoop je foto's op [b][url=http://submit.shutterstock.com/?ref=54595]Shutterstock[/url][/b].
Gebruikers-avatar
boels069
Redacteur
Redacteur
BerichtenCOLON 20267
GeregistreerdCOLON 04 Dec 2005 09:52
WoonplaatsCOLON Almere

marcelkoedijk schreefCOLONBeste is te notuleren wanneer er zich problemen voor doen en welk software (tbv mail en virusscanner) en provider er worden gebruikt.
Veel werk en gedoe :cry:
De moeite kan beter gestopt worden in het maken van een website.

Jan
Mijn fiets spoort beter dan ik.
marcelkoedijk
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 206
GeregistreerdCOLON 26 Okt 2006 22:30
WoonplaatsCOLON heemskerk
CONTACTCOLON

boels069 schreefCOLON
marcelkoedijk schreefCOLONBeste is te notuleren wanneer er zich problemen voor doen en welk software (tbv mail en virusscanner) en provider er worden gebruikt.
Veel werk en gedoe :cry:
De moeite kan beter gestopt worden in het maken van een website.

Jan
Als je wil weten waar het probleem zit dan moet je het onderzoeken of een andere oplossing gebruiken. Geheel in html zette lijk mij mooiste.

Groetjes
Canon 350D + Kitlens 18-55mm + Canon 50mm F1.8 II + Canon 70-300mm IS USM + Canon 17-85 IS USM + 1gB extremeIII + Lowepro EX180 + Manfrotto 055DB/804RC2

http://duiken.ath.cx
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar