Het grotere werk, wie weet wat?

Algemene vragen over vliegtuigspotten

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
Gebruikers-avatar
RobertJ
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 163
GeregistreerdCOLON 12 Sep 2006 22:14
WoonplaatsCOLON Soest
CONTACTCOLON

T'is idd altijd wel leuk op Gilze met zulke dinky toys :D. Ook bijvoorbeeld een C-17 is altijd wel grappig om te zien op Gilze zie http://www.eagleaviation.nl/Index%20200 ... 20USAF.htm
Robert
http://www.eagleaviation.nl

Dit jaar niet veel geklikkerdeklikt, volgend jaar beter.... Hoop ik
Gebruikers-avatar
Jacco
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 140
GeregistreerdCOLON 14 Mrt 2006 18:21
WoonplaatsCOLON Rotterdam
CONTACTCOLON

Die C17 lijkt hier groter dan dat ik ze gezien heb in Frankfurt. Best indrukwekkend. Zijn die winglets er later opgezet? (Net als de 737's van Transavia)
...tnak eredna ed nav snee koo teh kjikeB
Gebruikers-avatar
RobertJ
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 163
GeregistreerdCOLON 12 Sep 2006 22:14
WoonplaatsCOLON Soest
CONTACTCOLON

Nou zijn die C-17's ook wel redelijk groot hoor. Je kan het nagaan als er een Chinook in past, weliswaar zonder rotorbladen maar toch.... Nee die winglets zijn er al tijdens de bouw ervan opgedingest. hier ook nog ff gauw een C-17 factsheet:

General Characteristics
Primary Function: Cargo and troop transport
Prime Contractor: Boeing Company
Power Plant: Four Pratt & Whitney F117-PW-100 turbofan engines
Thrust: 40,440 pounds, each engine
Wingspan: 169 feet 10 inches (to winglet tips) (51.75 meters)
Length: 174 feet (53 meters)
Height: 55 feet 1 inch (16.79 meters)
Cargo Compartment: length, 88 feet (26.82 meters); width, 18 feet (5.48 meters); height, 12 feet 4 inches (3.76 meters)
Speed: 450 knots at 28,000 feet (8,534 meters) (Mach .76)
Service Ceiling: 45,000 feet at cruising speed (13,716 meters)
Range: Global with in-flight refueling
Crew: Three (two pilots and one loadmaster)
Aeromedical Evacuation Crew: A basic crew of five (two flight nurses and three medical technicians) is added for aeromedical evacuation missions. Medical crew may be altered as required by the needs of patients
Maximum Peacetime Takeoff Weight: 585,000 pounds (265,352 kilograms)
Load: 102 troops/paratroops; 36 litter and 54 ambulatory patients and attendants; 170,900 pounds (77,519 kilograms) of cargo (18 pallet positions)
Unit Cost: Unit Cost: $202.3 million (FY98 constant dollars)
Date Deployed: June 1993
Inventory: Active duty, 134; Air National Guard, 8; Air Force Reserve, 8
Robert
http://www.eagleaviation.nl

Dit jaar niet veel geklikkerdeklikt, volgend jaar beter.... Hoop ik
Gebruikers-avatar
Jacco
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 140
GeregistreerdCOLON 14 Mrt 2006 18:21
WoonplaatsCOLON Rotterdam
CONTACTCOLON

Yep, die winglets worden er gelijk opgezet. Ik heb het even opgezocht, de C-17 heette vroeger de C-X. Ik denk dat ik die bedoel. De C-17 vloog voor het eerst in 1991, die is dus nieuw voor mij. Ik ben er een paar jaar tussenuit en alles lijkt verandert! Ik heb de luchtvaart vorig jaar weer een beetje opgepakt, het is weer een leuke hobby.
...tnak eredna ed nav snee koo teh kjikeB
Gebruikers-avatar
RobertJ
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 163
GeregistreerdCOLON 12 Sep 2006 22:14
WoonplaatsCOLON Soest
CONTACTCOLON

Hey,
Op dinsdag 13 Februari verwacht de basis Gilze-Rijen een An.124. Ook op vrijdag 16 Februari verwacht men een An.124. Tijden nog onbekend.
Robert
http://www.eagleaviation.nl

Dit jaar niet veel geklikkerdeklikt, volgend jaar beter.... Hoop ik
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar