Raven in een bruine leren draaistoel

Voor alle andere vormen van mensen en portretten, straatfotografie, reportages, etc.

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
BUTTON_POST_REPLY
MartinPhili
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 5921
GeregistreerdCOLON 09 Jan 2006 20:28
WoonplaatsCOLON Noordwijkerhout

Afgelopen zaterdagmiddag kwam Raven bij me in de huiskamerstudio. Raven is het pseudoniem waaronder zij zich op Photoplace manifesteert. Vaak wordt ze gevraagd voor z.g. Gothic shoots, voor mij wilde ze graag 'naturel' , iets waar ik steeds vaardiger in schijn te worden. Het bevalt me in ieder geval erg goed.
Zonder zware visagie en zonder veel poespas en franje nestelde Raven zich in de leren draaistoel die bij ons in de serre staat.
Onderstaand drie van de foto's die we gemaakt hebben.
1:
[img]http://old.eosdigitaal.nl/forum/album_p ... c_id=65228[/img]

2:
[img]http://old.eosdigitaal.nl/forum/album_p ... c_id=65229[/img]

3:
[img]http://old.eosdigitaal.nl/forum/album_p ... c_id=65230[/img]
Met de vraag: komen deze foto's 'naturel' genoeg over?
Martin Philippo
Ik heb wat wijze woorden gevonden maar nu weet ik niet meer waar ik ze gelaten heb
Gebruikers-avatar
Brian
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 789
GeregistreerdCOLON 27 Okt 2005 10:06
WoonplaatsCOLON Maas & Waal
CONTACTCOLON

mooie platen Martin.

De leukste vind ik nummer 3. Leuke speelse pose en uit een mooie hoek genomen.

Oh ja, lekker naturel :wink:
Canon 40D / Canon 50mm f1.8 / Tokina AT-X 12-24mm f4 / Canon 24-105 f4.0L IS USM / Sigma 70-200mm f2.8 EX APO DG MACRO HSM / Canon 430 EX
Gebruikers-avatar
Wheely
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2638
GeregistreerdCOLON 23 Aug 2005 22:11
WoonplaatsCOLON midden in brabant

Ff zeveren..

Bij 1 en 3 zou ik EN alle voeten en de hele stoel en het hele lijf er op hebben gezet. Maar verder inderdaad FIJN om naar te kijken. Dat naturel is iets wat ik wel kan waarderen.

Geweldig uitgelicht ! Met welke spullen en hoe doe jij zoiets ? (Oei, moeilijke vraag :twisted: ).
Wheely wil leren van forumleden !!

www.wheel-of-art.nl
fokkedeboer
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 7378
GeregistreerdCOLON 23 Feb 2005 11:57
WoonplaatsCOLON De Bilt
CONTACTCOLON

Mooi gedaan, Martin! Ik vind zelf foto's 1 en 2 de prettigste. Op foto 3 lijkt haar voet wel wat erg groot zo. Verlichting is ook mooi gedaan, met veel donker er omheen. Dat gaat echt je "handelsmerk" worden! En naturel? Ja, dat is het zeker!
[size=75]Mijn foto's zijn niet perfect. Maar ik heb er wel lol aan om te proberen dat te bereiken![/size] http://www.fotofokke.nl
Gebruikers-avatar
bouk
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6783
GeregistreerdCOLON 25 Dec 2004 18:27
WoonplaatsCOLON De Rijp

goed uitgelicht.
grt,bouk.
Gebruikers-avatar
petraholland
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 472
GeregistreerdCOLON 06 Sep 2006 11:56
WoonplaatsCOLON Vriezenveen (overijssel)
CONTACTCOLON

Erg mooi weer Martin !
Ik sluit me, wat betreft nr 3, aan bij Fokke.
Nr 1 en 2 zijn wat mij betreft helemaal top en zeker mooi naturel
Accepteer wat onveranderbaar is, maar verander wat onacceptabel is
baukie
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 61
GeregistreerdCOLON 10 Dec 2006 14:07
WoonplaatsCOLON zwolle
CONTACTCOLON

erg mooi martin!!
weer een voorbeeld waar ik veel mee kan!
dankje
PAIN IS LOVE - LOVE IS PAIN
CanonRob
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1432
GeregistreerdCOLON 15 Jan 2006 12:44

Hoi Martin

misschien ligt het aan mijn scherm, maar ik mis toch een ietsepietsje
scherpte in de foto's

zeker foto bij foto 1

desalnietemin mooie foto's

grtz

Rob
MartinPhili
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 5921
GeregistreerdCOLON 09 Jan 2006 20:28
WoonplaatsCOLON Noordwijkerhout

Txs voor de reacties :D
Wheely: voor wat betreft de stoel en de voeten: ik heb juist heel erg zitten schuiven met de compositie en eerlijk gezegd vind ik de foto's zoals ze nu zijn juist zoals ik ze wil. Soms mag een voetje, hand of elleboog ontbreken vind ik. Persoonlijke smaak denk ik.
En wat heb ik gebruikt: Geen moeilijke vraag hoor :wink: Voor dit tafereel zijn gebruikt: 1 Canon 350D; 1 Falcon Eyens SS150 flitssetje met een softboxje van 40 x 40 op de ene kop en een honingraadje op de andere. 1 stuk katoen van 2,50 x 2,50 van de markt en 1 leren stoel uit de serre.
En hoe doe je zoiets: de mogelijkheden en onmogelijkheden van je spullen leren kennen. De mogelijkheden leer je kennen door veel te experimenteren, de onmogelijkheden liggen nu in wat Windows noemt: Prullenbak. Ook daar leer je van.
Fokke en Petra: die voet, inderdaad, die lijkt groter dan hij is. In dit geval vond ik de invalshoek belangrijker dan het perspectief.
het is niet de bedoeling dat dat donkere een 'handelsmerk' van me gaat worden hoor Fokke :D Laten we maar zeggen dat ik in een 'donkere periode' zit. Niet mentaal maar fotografisch uiteraard :wink: Misschien is het over een maand weer heel anders. Ik hoop het eigenlijk zelfs.
Rob, scherpte.... ze zijn inderdaad niet ragscherp. Het ligt niet aan je monitor, geen zorgen. Ze konden uiteraard verder verscherpt worden maar ik vond de foto's meer de naturel sfeer uitademen die Raven en ik voor ogen hadden.
Zie bovenstaande overigens niet als verdediging, ik neem kritieken zeer ter harte. Daarvoor plaats je tenslotte foto's. Tis meer een verklaring denk ik.
Martin
Ik heb wat wijze woorden gevonden maar nu weet ik niet meer waar ik ze gelaten heb
fokkedeboer
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 7378
GeregistreerdCOLON 23 Feb 2005 11:57
WoonplaatsCOLON De Bilt
CONTACTCOLON

Of het nou je stijl wordt of niet, ik vind het mooi hoor, dat donkere!
[size=75]Mijn foto's zijn niet perfect. Maar ik heb er wel lol aan om te proberen dat te bereiken![/size] http://www.fotofokke.nl
Gebruikers-avatar
Funnie
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1375
GeregistreerdCOLON 16 Jan 2006 19:50
WoonplaatsCOLON geldrop
CONTACTCOLON

erg nette reeks.

Mijn complimenten.

Greetz

Wendy
Mijn mening is niet heilig maar soms wel ongezouten.
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar