emailbevestiging voor camera, betrouwbaar?

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
fireman
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 68
GeregistreerdCOLON 04 Aug 2004 11:21
WoonplaatsCOLON the netherlands
CONTACTCOLON

Ik heb een leuke 20D gevonden voor 550 euro. En heb contact met de handelaar. Is dit betrouwbaar of kan ik het beter niet doen? (Ben er ooit ook al eens eerder in getrapt, 650 euries weg...)
"Hi
My name is Brian Coleman and i live in London Uk.The last price for this item is only 550 euro.
The item is new ,in box with 12 months international warranty .
Here is how I want to go about delivery and payment for the product which will be through Chronopost International and will also give you the chance to inspect the product before I receive the payment for it.
I will explain to you step by step how this will work.
A. First you have to send me your shipping information (your name and address).
1. After I receive your shipping info, I'll go to a Chronopost International Location and leave the product onto your name and with your address as the intended receiver.
2. Chronopost will check the product, also the legal papers to see that everything is OK with it.
B. You will receive a notification from Chronopost as a confirmation that the product is in their custody and also, that the product has been tested.
1.Chronopost International will verify the Money Transfer, and if everything is in order, they will deliver the product to your door step.
2. After you will receive the product and you will be completely satisfied with it, you will instruct Chronopost to release the payment information to me, so I can collect my money.
C. If by any reason, you will not be satisfied with the product, you will return the product to Chronopost with no expense.
I will pay for shipping and you for the amount transfer.
Let me know if we can do this.
Thanks!"

graag jullie bevindingen...

Eric
Canon EOS 20D+ grip, Canon 40D, Canon 75-300 1:4/5:6 USMIII, CF, 40 G X-drive, soligor pro extender 1.4

http://fireman-jetaviation.weebly.com
Anonymous

Hij gaat mij iets teveel in op hoe veilig het wel niet is voor jou: ik zou het niet doen (maar wellicht kijk ik te pessimistisch/negatief er tegenaan).
Gebruikers-avatar
boels069
Redacteur
Redacteur
BerichtenCOLON 20267
GeregistreerdCOLON 04 Dec 2005 09:52
WoonplaatsCOLON Almere

fireman schreefCOLONIk heb een leuke 20D gevonden voor 550 euro. En heb contact met de handelaar. Is dit betrouwbaar of kan ik het beter niet doen? (Ben er ooit ook al eens eerder in getrapt, 650 euries weg...)
Als je er op in gaat wordt dit de tweede keer.....
Koop dit soort dingen bij je in de buurt!

Jan
Mijn fiets spoort beter dan ik.
kees37
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 127
GeregistreerdCOLON 11 Mrt 2006 17:31

Ik vind het erg tricky en zou het nooit doen.
Als ik iets 2de hands zou kopen dan zou ik het graag eerst uittesten voordat ik überhaupt zou betalen.
Het is zo zonde van je 550 euries als je toch genept wordt.

Groet Kees
Canon 40D; Canon 24-105 F4; Canon 70-200 F4; Ext. 1,4; Canon 50mm F/1.8
Gebruikers-avatar
Elly
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 279
GeregistreerdCOLON 06 Apr 2005 18:12
WoonplaatsCOLON almelo
CONTACTCOLON

Voor zulke bedragen zou ik ook geen risico willen lopen en het zelf ophalen. Dus iets in de buurt kopen.
Sarpa
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 2469
GeregistreerdCOLON 07 Nov 2005 20:25

fireman schreefCOLONIk heb een leuke 20D gevonden voor 550 euro. En heb contact met de handelaar. Is dit betrouwbaar of kan ik het beter niet doen? (Ben er ooit ook al eens eerder in getrapt, 650 euries weg...)
Tjonge jonge, hier ga je dan toch niet nog een keer op in. Hoe duidelijk moet het zijn dat je genept wordt.

De letterlijke tekst van je email staat hier ook:
HIER!
Goh wat toevallig zeg... en die thread is al van 28 maart 2005!

Google is your friend, dus los van je eigen onderbuikgevoel dat er iets niet klopt kun je ook nog altijd googlen...


Groeten Sarpa
PeterK
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 136
GeregistreerdCOLON 21 Sep 2005 20:16

Inderdaad Sarpa
want als je hier kijkt..........

Ik wil mijn rekening nummer wel geven als je je geld toch weg wil geven ... 8)
Dan lever ik wel een bedankje.....


Peter
Gebruikers-avatar
Wietse
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 193
GeregistreerdCOLON 19 Dec 2006 23:10
WoonplaatsCOLON Emmeloord

Wat was het ook al weer? Als iets te mooi om waar te zijn is blah blah...

Sluit me helemaal aan bij de mensen voor mij.
Dure spullen altijd afhalen (boter bij de vis) of bij een betrouwbaar/gerenommerd adres aanschaffen.
Canon EOS 400D + div. speeltjes / [url=http://www.flickr.com/photos/sjaool/]Flickr Gallery[/url] / [url=http://gallery.zoom.nl/user/19924/sjaool/myimages/]Zoom Gallery[/url]
Gebruikers-avatar
Dr. Faustus
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 556
GeregistreerdCOLON 26 Apr 2005 10:13
WoonplaatsCOLON Amsterdam

Niet doen.

Iemand die zoveel moeite neemt om jou van de betrouwbaarheid te overtuigen is (in mijn cynische ogen) a priori onbetrouwbaar.
[size=67][color=darkblue]
[/size][/color]
MarkGrob
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1795
GeregistreerdCOLON 29 Jun 2006 15:35
WoonplaatsCOLON Duiven
CONTACTCOLON

Ken je dat verhaal van die ezel en die steen? :lol: :lol:

Niet aan beginnen dus!!!

Zoek gewoon een adresje in NL, kan je em zelf eerst bekijken/uittesten...

zoek hier op EOSDigitaal, registreer je op www.dutchphotozone.com kijk op www.fotoapparatuur.nl

En betaal gewoon een normale prijs wat gangbaar is voor een 20d. Er zit altijd een luchtje aan die super goedkope camera's...
[size=75][url=http://www.markgrob.nl/]Mark Grob Fotografie[/url][/size]
fokkedeboer
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 7378
GeregistreerdCOLON 23 Feb 2005 11:57
WoonplaatsCOLON De Bilt
CONTACTCOLON

MarkGrob schreefCOLONEr zit altijd een luchtje aan die super goedkope camera's...
Dat luchtje zit meer aan die advertenties waarin ze aangeboden worden! Die camera is er meestal helemaal niet....
[size=75]Mijn foto's zijn niet perfect. Maar ik heb er wel lol aan om te proberen dat te bereiken![/size] http://www.fotofokke.nl
Gebruikers-avatar
sugarman
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 5360
GeregistreerdCOLON 09 Dec 2004 00:25
WoonplaatsCOLON Een Hagenees in Hoek van Holland
CONTACTCOLON

Ik wilde net beginnen over die ezel maar MarkGrob is mij voor :)

NIET DOEN!

En politie aangifte doen?
Kan tegenwoordig per internet :lol:
Hebben ze ook weer eens wat anders te doen dan bonnen uitschrijven :?
Een camera, een lichtsetje en nog wat gebroken glazen.
Let op!! Men zegt vaak "belichting" terwijl er "verlichting" wordt bedoeld.
Onyx
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1153
GeregistreerdCOLON 06 Jun 2006 18:19
WoonplaatsCOLON Twente a/d Rijn

Een paar maanden geleden heb ik ook een camera te kopen gezet en kreeg een soort gelijke Email. Ik reageerde op de mail dat ik mij had voorgenomen de camera niet naar het buitenland te willen versturen. Ik kreeg nog een keer een "please" reactie en heb zelf maar niet meer gereageerd. Na een paar weken was de camera nog niet verkocht en ik besloot een nieuwe ad te plaatsen waarop ik precies dezelfde Email kreeg maar dan van een ander persoon....??????

NIET DOEN DUS!!!
[url=http://www.eosdigitaal.nl][img]http://www.onyxonline.nl/External/EosBanner1.gif[/img][/url]
Ton-Otter
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1155
GeregistreerdCOLON 21 Sep 2004 18:18
WoonplaatsCOLON Den Helder
CONTACTCOLON

Het is na alle andere opmerkingen gelezen te hebben een beetje overbodig geworden om er nog wat aan toe te voegen ,maar doe het toch .

ik denk dat dit geen veilige koop gaat worden en dat je naar je geld en Camera kan fluiten :oops:
[i] [size=75][color=blue] Greetings Ton. [/size][/color][/i]
[url=http://www.tonotter.com]Kijk ook eens op mijn [size=84][color=red][b]WEBSITE[/b][/color][/url][/size]
Gebruikers-avatar
Marx
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1667
GeregistreerdCOLON 18 Aug 2005 12:29
WoonplaatsCOLON Noord Holland

Idem hier, als je al een keer zoiets meegemaakt hebt, dan moeten na het lezen van zijn mailtje toch wel ongeveer alle alarmbellen afgaan... ;)

Denk dat het duidelijk is...... gezien alle reacties...
schoffie
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 10370
GeregistreerdCOLON 26 Aug 2005 08:15
CONTACTCOLON

moet ik nog iets zeggen.... :wink:

waarschijnlijk is het nu wel duidelijk... als de tekst letterlijk op internet te vinden is weet je wel waar je aan toe bent...
www.johanvanderwielen.nl
Gebruikers-avatar
fluppie
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 797
GeregistreerdCOLON 03 Aug 2005 11:35

Als je toch je geld kwijt wil geef ik me nummer wel ff.
Er wordt aan alle kanten gewaarschuwd voor deze advertentie's
Dus gewoon niet doennnnnnnnnnnnnnnnnn
Canon 1D en een zwart ding met de naam 1D markII en nog een heleboel meer
Gebruikers-avatar
Falerossi
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1041
GeregistreerdCOLON 13 Sep 2005 20:41
WoonplaatsCOLON Friesland
CONTACTCOLON

Vraag hem eens naar z,n neef in nigeria :lol:
Net als voorige week op marktplaats een 600mmL 4.0 IS voor maar €900 euro:?

Zodra de advertentie in het engels is vertrouw ik het al niet.

Gewoon even verder zoeken naar een 20D in Nederland en dan gewoon zelf op halen!
www.sport-picture.nl | Canon EOS 7D Mark II | 70-200 2.8L | 11-16 2.8 | 300 2.8 |
fireman
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 68
GeregistreerdCOLON 04 Aug 2004 11:21
WoonplaatsCOLON the netherlands
CONTACTCOLON

Ok, iedereen bedankt voor de reactie. Tja, lijkt mij ook te moi om waar te zijn en beter om in nl wat te kopen. Maarja, ik dacht leuk en 20d voor 550 op marktplaza te vinden...Helaas dus...
Thanks again.

Eric
Canon EOS 20D+ grip, Canon 40D, Canon 75-300 1:4/5:6 USMIII, CF, 40 G X-drive, soligor pro extender 1.4

http://fireman-jetaviation.weebly.com
Gebruikers-avatar
fotojeroen
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 22137
GeregistreerdCOLON 13 Jan 2005 11:57
WoonplaatsCOLON Wolluk

Onyx schreefCOLONEen paar maanden geleden heb ik ook een camera te kopen gezet en kreeg een soort gelijke Email. Ik reageerde op de mail dat ik mij had voorgenomen de camera niet naar het buitenland te willen versturen.
Tuurlijk kan dat makkelijk. Hij maakt het geld over (via Western Union natuurlijk), jij zorgt dat je het in je handen hebt en vervolgens stuur je de cam op.
Ik ben Commandeur in de orde van de Gulden Snede :D :D
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar