Photoshop C3 beta

Alles over computers, websites en software voor camera en PC.

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
Gebruikers-avatar
kwanon
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 963
GeregistreerdCOLON 02 Nov 2005 09:41
WoonplaatsCOLON Heiloo

MarkGrob schreefCOLON
kwanon schreefCOLONDat ligt eraan of je nu een legale versie hebt. Een upgrade is meestal niet zo duur, maar die zijn meestal alleen op legale versies te gebruiken.
Een voordehandliggende vraag waar jij vast wel het antwoord op weet.
Dan maakt het toch ook niet uit wat CS3 gaat kosten? Als je CS2 niet legaal hebt, waarom zou je CS3 dan wel legaal nemen? Binnen enkele dagen na release is een gekraakte illegale versie te vinden voor iedereen die nu ook de illegale CS2 heeft.
Ik koop ook liever een mooie lens dan software, maar als je legaal wilt werken, moet je gewoon dit soort pakketten links laten liggen en voor betaalbare alternatieven gaan. :wink:
30D en spul...
Gebruikers-avatar
JoCa
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 2446
GeregistreerdCOLON 19 Mrt 2005 09:07

Dat ziet er intressant uit,ben m aan t downloaden.
En ik ben benieuwd hoe vlot ie gaat draaien op m,n macpro t.o m,n CS2...

Thnx:wink:
Kijk n's op m'n website... http://www.casperina.nl/
Gebruikers-avatar
JoCa
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 2446
GeregistreerdCOLON 19 Mrt 2005 09:07

MarkGrob schreefCOLON
kwanon schreefCOLONDat ligt eraan of je nu een legale versie hebt. Een upgrade is meestal niet zo duur, maar die zijn meestal alleen op legale versies te gebruiken.
Een voordehandliggende vraag waar jij vast wel het antwoord op weet.

Voor de PC wilde ik eigenlijk PSE 5 kopen, maar dat ziet er zo "XP" uit. Erg fancy en voor de gewone pc gebruiker. Voor de intel-mac komt er geen PSE 5.

Ik wil graag mijn PC gaan vervangen voor een Mac, dus nee geen licentie die ik kan upgraden. Misschien kan ik eens Photoshop 5, 6 of 7 2e hands kopen en dan een update aanschaffen.

Elk software pakket van meer dan 500 euro voor de hobby, vind ik echt te duur. Als ik nou geld zou verdienen met fotografie dan vind ik die uitgave echt geen probleem, die verdien ik wel weer terug.
Op deze manier heb ik t ook gedaan.
Ik heb een oude versie 5.5 nl versie van iemand overgenomen voor €75,en daar een upgrade van cs2 bij gekocht.En had ook geen problemen met registreren bij adobe.

En idd,anders word t gewoon te duur qua aanschaf.

Maar ik heb ff met cs3 zitten spelen,maar wow,dat loopt tot nu toe als een trein op m,n Mac pro....

Dus ik denk dat ik volgendjaar als nl versie uit is van CS3,dat ik die snel gaat scoren..Van de winter kan ik nog leren met cs2.

Voor de NL versie leverbaar is,duurt t toch weer ff langer... :wink:
Kijk n's op m'n website... http://www.casperina.nl/
Gebruikers-avatar
BasZ
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 14056
GeregistreerdCOLON 30 Sep 2004 13:48
WoonplaatsCOLON Gouda

Vanuit http://gathering.tweakers.net/forum/lis ... /1183966/1

---

"Nu was ik vrij sceptisch. Maar net even heerlijk amateuristisch zitten benchmarken (met een klokje in de hand) maar godsiedorie - dat verschil is inderdaad enorm. Even wat nutteloze cijfertjes:

Machientje: Macbook Pro, Core 2 Duo 2,33GHz, 2GB DDR2

Opstarten (Vanaf reboot)
Photoshop CS2: 51 sec.
Photoshop CS3: 17 sec.

Opstarten (Na de applicatie volledig af te hebben gesloten)
Photoshop CS2: 15 sec.
Photoshop CS3: 3 sec.

Pattern Fill (15000px x 15000px, RGB)
Photoshop CS2: 34 sec.
Photoshop CS3: 16 sec.

En dan het converteren van een RAW file naar 16-bits .TIF (ongeopende app, .CR2 vanuit iPhoto op de applicatie mikken) - nu heb ik noch de precisie instrumenten, noch de bijbehordende reflexen om dit adequaat te meten, maar CS2 doet dat op zich prima, met in het opstarten natuurlijk de nodige lag en vanaf het [save] moment ongeveer 6 seconden voordat de .TIF verschijnt.
Totdat je hetzelfde trucje in CS3 probeert en alles ineens instant lijkt te gaan... "

---

Heb het zelf overigens nog niet geprobeerd op mijn MacBook Pro (zelfde specs).
[size=75]Canon EOS 5D II + grip | Canon 17-40 [color=red]L[/color] | Canon 24-105 [color=red]L[/color] IS | Canon 50mm/1.4 | Canon 70-200 F4 [color=red]L[/color] IS | Soligor tussenringen | Canon 580EX II | PD70X + wat CF'jes[/size]
sullivan
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3082
GeregistreerdCOLON 08 Dec 2004 20:23
WoonplaatsCOLON Almere

8) 90 minuten videocursus op lynda.com.

mvg,
Frank
Gebruikers-avatar
petervancampen
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 276
GeregistreerdCOLON 03 Aug 2006 10:58
WoonplaatsCOLON Scheveningen

Heeft iemand enig idee wanneer de volledige versie CS3 verkrijgbaar is? ik moet hem voor mijn werk gaan kopen.... dus zit nu te twijfelen of ik nu de CS2 moet kopen of misschien 1 maand moet wachten op de CS3 versie

alvast bedankt.
Canon + 2 lenzen
fokkedeboer
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 7378
GeregistreerdCOLON 23 Feb 2005 11:57
WoonplaatsCOLON De Bilt
CONTACTCOLON

Volgens de site van Adobe zelf wordt de release verwacht in het voorjaar. Ik houd het dan maar op april of zoiets. Nu zelf geen tijd, maar probeer anders op de Adobe site te achterhalen of je, als je nu CS2 koopt, in aanmerking komt voor een gratis upgrade naar CS3.
[size=75]Mijn foto's zijn niet perfect. Maar ik heb er wel lol aan om te proberen dat te bereiken![/size] http://www.fotofokke.nl
Gebruikers-avatar
petervancampen
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 276
GeregistreerdCOLON 03 Aug 2006 10:58
WoonplaatsCOLON Scheveningen

Ok ik zal eens gaan informeren bij adobe. ik heb op verschillende sites gevonden dat men verwacht dat de officele versie in q2 2007 uiotkomt. ik heb zelf maar bedacht dat dit het 2e kwartaal 2007 is...

maar als ik meer weet laat ik het hier wel weten. als iemand nog verdere info heeft hoor ik het graag
Canon + 2 lenzen
Gebruikers-avatar
Digilike
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6325
GeregistreerdCOLON 26 Nov 2006 21:35

Oei, ik ga straks ook ff spelen! Ik schrik van de traagheid die CS2 bij sommigen oplevert. @Bart: installeer dan maar geen Photoshop Elements5, want de performance van dat programma is helemaal om te huilen. Trager dan CS2. Overigens draait bij mij alles wel redelijk snel omdat de laptop beschikt over een Dual Core processor.
[size=67]Canon 1D MKIII |Canon EF 50 mm 1.8| Canon EF 70-200 f4 [color=#FF0000][b]L[/b][/color] IS USM|Canon EF 24-105 f4 [color=#FF0000][b]L[/b][/color] IS USM|Canon EF 300 f4 [color=#FF0000][b]L[/b][/color] IS USM |Sigma 12-24m|Sigma 70mm macro| [/size]
Gebruikers-avatar
petervancampen
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 276
GeregistreerdCOLON 03 Aug 2006 10:58
WoonplaatsCOLON Scheveningen

Ik heb net even contact gehad met adobe.

Ze kunnen nu nog niet zeggen waneer CS3 uit gaat komen. Het is zo dat als er net nadat jij een versie hebt gekocht er een upgrade plaats vind je de upgrade gratis krijgt. die tijd dat er tussen mag zitten varieert ook. kan 4 maanden zijn maar ook 1 maand..... ik had net zo goed niet kunnen bellen :)
Canon + 2 lenzen
Gebruikers-avatar
BasZ
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 14056
GeregistreerdCOLON 30 Sep 2004 13:48
WoonplaatsCOLON Gouda

Adobe's Creative Suite 3 (CS3) is vanaf 27 maart wereldwijd verkrijgbaar. Op een speciaal evenement in New York zal de lancering van het pakket gevierd worden.

Adobe heeft reeds een "teaser" website met video gelanceerd voor Creative Suite 3.

CS3 bevat een nieuwe versie van Photoshop, waarvan reeds eerder een beta werd uitgebracht. Tevens zullen onder andere de bekende applicaties Illustrator en InDesign aanwezig zijn.

CS3 is de eerste versie van het pakket dat geschikt is voor Intel-Macs. Er wordt dan ook verwacht dat de release van CS3 een impuls zal geven aan de verkoop van nieuwe Macs.

Bron: MacWorld.co.uk.

NL vertaling: Macwereld.nl
[size=75]Canon EOS 5D II + grip | Canon 17-40 [color=red]L[/color] | Canon 24-105 [color=red]L[/color] IS | Canon 50mm/1.4 | Canon 70-200 F4 [color=red]L[/color] IS | Soligor tussenringen | Canon 580EX II | PD70X + wat CF'jes[/size]
NieuwZuid
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 350
GeregistreerdCOLON 30 Mei 2006 07:48
WoonplaatsCOLON thuis

Iemand die kan vertellen of er vernieuwde (flash) Web Photo Gallery in zit?
Al doende leert men.
Gebruikers-avatar
bobvanduin
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3650
GeregistreerdCOLON 30 Dec 2004 21:47
WoonplaatsCOLON Eyrarbakki (IJsland)
CONTACTCOLON

NieuwZuid schreefCOLONIemand die kan vertellen of er vernieuwde (flash) Web Photo Gallery in zit?
Ik denk het eigenlijk wel, in Lightroom zitten ook nieuwe templates.

Denken jullie trouwens dat lightroom onderdeel gaat worden van CS3?

Bob
"Light is the Language of Photography" | Joe McNally
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar