Dublin Ha'penny Bridge

Vakantiefoto's, verre oorden, attractieparken...

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Copabeat
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 5
GeregistreerdCOLON 20 Jul 2005 12:32

Foto van één van de beroemdste bruggen in Dublin.

Eos 350d
Sigma 18-125mm
afstandsbediening

[img]http://old.eosdigitaal.nl/forum/album_p ... c_id=62890[/img]
Gebruikers-avatar
Jan Kunst
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 345
GeregistreerdCOLON 01 Feb 2006 12:55
WoonplaatsCOLON Rotterdam

Mooie foto Copabeat !
Toevallig ben ik daar in september ook geweest en heb ik de Ha'penny bridge ook gefotografeerd (overdag).
Jouw avond/nachtfoto is echter veel mooier.........
Ik ben benieuwd naar de belichtingsgegevens.

Groeten,
Jan
thadon
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 171
GeregistreerdCOLON 20 Nov 2005 12:15
CONTACTCOLON

Shutter Speed: 1/5 sec
Aperture: F4
Focal Length: 23mm
ISO: 400
:wink:

Staat in de properties. Even downloaden, rechtermuisknop, properties, summery tabblad en voila.
Gebruikers-avatar
Peije
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6006
GeregistreerdCOLON 13 Jul 2006 17:44
WoonplaatsCOLON Putte - Belgie
CONTACTCOLON

Leuk plaatje van de brug !

Als ik naar de foto kijk is deze toch erg donker. Natuurlijk was het nacht, maar ik denk dat je met wat nabewerking er meer uit kan halen, bijvoorbeeld de gebouwen axhter de bruf, de wolken in de lucht. Het voordeel is dan ook dat je dan meer diepte in je foto krijgt. De verschillende lagen zijn dan een beter zichtbaar.

Voor de compositie kun je een volgende keer misschien kijken of je iets op de voorgrond kan zetten. Een lantaarnpaal, bankje, bloemen oid. Nu heb je vooral een midden en een donkere achtergrond, maar dan heb je ook een voorgrond. Ik denk dat de foto dan meer zal uitstralen.
Copabeat
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 5
GeregistreerdCOLON 20 Jul 2005 12:32

Dag Peije,

Zou je eens willen laten zien hoe jij de foto zou bewerken?

Als de foto beter kan, dan wil ik dat natuurlijk graag zien en ervan leren voor de volgende keer.
Gebruikers-avatar
Peije
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6006
GeregistreerdCOLON 13 Jul 2006 17:44
WoonplaatsCOLON Putte - Belgie
CONTACTCOLON

Als eerste maak ik de hele foto ietsjes lichter door met levels het gamma (middelste punt dat de verhouding licht/donker bepaald) een stukje naar links. De hele foto wordt dan wat lichter. Niet met brightness, want dan wordt het zwart ook lichter.

Daarna het contrast nog iets aan passen met levels. Als laatste kun je evt met de burntool de overbelichte delen op het gebouw rechts en in het water ietsjes bewerken. Maar veel gaat dit niet doen...

je krijgt dan ongeveer zoiets:
http://www.eosdigitaal.nl/forum/album_p ... c_id=62985
Gracia
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 8
GeregistreerdCOLON 05 Jan 2007 10:22

Dat smaken verschillen wordt hier maar weer eens bewezen.

Peije, dat 'meer' van jou is in mijn ogen veel minder.
De foto zoals hij was, heeft kracht. De donkere partijen zijn juist functioneel. Zij geven daardoor de aanwezige kleuren en contouren meer kracht. Waardoor het een sterke plaat is. Iets op de voorgrond? Mwa, zou kunnen, maar ik denk dat je dan echt van een 'afstand' naar de brug gaat staan kijken, terwijl de aandacht nu direct op de brug gevestigd wordt. Normaal gesproken ben ik ook iemand die graag iets in de voorgrond heeft staan. In dit geval echter niet.
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar