welke tas ?

Datastorage, flitsers, filters, macro, tassen, statieven en alle overige accessoires

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
digirossi
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 148
GeregistreerdCOLON 24 Jan 2005 13:53
WoonplaatsCOLON geesteren (o)

ik ben in het bezit van een lowpro mini tracker classic.
wil wel overstappen op een schoudertas (paraat) maar dan wel wat meer ruimte want de lowpro zit al aardig vol.
heeft iemand nog sugesties ?
ik heb al een vanguard kenline 36 gezien en deze zag er goed en ruim uit nieuwprijs : €150,=
maar goed wat hebben jullie zoal aangeschaft en waarom !

alvast bedankt voor de reacties

digirossi
30d + verlangen naar meer tijd !
Gebruikers-avatar
Ytos
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 5514
GeregistreerdCOLON 04 Jun 2004 16:23
CONTACTCOLON

Toevallig loopt net m'n neef de deur uit en die heeft z'n schoudertas - Lowepro Nova 5 AW - ingeruild voor een Computrekker AW rugtas. Een verademing, omdat nu beide schouders belast worden in plaats van één. Zelf heb ik ook heel kort een schoudertas geprobeerd, maar die had ik gelukkig te leen. Ik zou als ik jou was niet overstappen dus.
Gebruikers-avatar
boels069
Redacteur
Redacteur
BerichtenCOLON 20267
GeregistreerdCOLON 04 Dec 2005 09:52
WoonplaatsCOLON Almere

Zelf heb ik de LowePro Slingshot 200 AW en de CompuRover AW.
De Slingshot gebruik ik het meest, lekker handig en vlot te gebruiken.
Ik kan daar al m'n spullen in kwijt.
In de CompuRover kan ik ook een laptop kwijt; statief kan er aan hangen. Wel wordt het geheel dan nogal zwaar, wat je vooral gaat merken na een paar uur door los zand gelopen te hebben :D
De CompuRover gebruik voornamelijk als ik een weekend weg ga: er is ruimte voor een "verschoning".

Jan
Mijn fiets spoort beter dan ik.
Gebruikers-avatar
Pief
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 506
GeregistreerdCOLON 02 Mrt 2005 23:35
WoonplaatsCOLON Zaandijk
CONTACTCOLON

Ik gooi straks mijn Tenba rugzak, figuurlijk, op de afvalhoop..
Ik heb mijn oog laten vallen op een Naneu Pro Correspondent
Bij Cameranu kost die nog geen €45,=
Ik wil overstappen omdat ik het vreselijk onhandig vind om steeds mijn rugzak af te moeten doen om wat te pakken of te verwisselen..
Ik doe dat nu ruim een jaar en het is mij steeds meer tegen gaan staan..
Toen mijn uitrusting nog niet zo groot was (1 camera met 2 lenzen) had ik ook alles in een schoudertas en kon ik tijdens het lopen al dingen pakken of wisselen..
Het zal wat zwaarder zijn, maar dat is eventueel met een heupband weer wat te verlichten..
[b]gr Pief[/b]
[size=75]EOS 1D mkIII ~ Peleng 8/3,5 ~ Sigma 24-75/2,8 ~ EF 50/1,8 ~ EF 70-200/2,8 L USM~EF 35-350/3,5-5,6L USM~Speedlite 380EX~Speedlite 430EX[/size]
Gebruikers-avatar
rjoemman
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 90
GeregistreerdCOLON 18 Aug 2006 08:56
WoonplaatsCOLON Maarssen bij Utrecht

boels069 schreefCOLONZelf heb ik de LowePro Slingshot 200 AW en de CompuRover AW.
De Slingshot gebruik ik het meest, lekker handig en vlot te gebruiken.
Ik kan daar al m'n spullen in kwijt.
In de CompuRover kan ik ook een laptop kwijt; statief kan er aan hangen. Wel wordt het geheel dan nogal zwaar, wat je vooral gaat merken na een paar uur door los zand gelopen te hebben :D
De CompuRover gebruik voornamelijk als ik een weekend weg ga: er is ruimte voor een "verschoning".

Jan
Mijn oog is ook gevallen op de Slingshot 200.
Maar ik heb even een vraagje aan je, stel je loopt met dat ding in de binnenstad van Amsterdam. Hoe veilig is je aparatuur dan voor lange vingers? Dat ding hangt namelijk op je rug.

Mvg
Raoul
Nikon D200 + Nikon AF-D 85mm f/1.4 + AF 50mm f/1.8
Gebruikers-avatar
boels069
Redacteur
Redacteur
BerichtenCOLON 20267
GeregistreerdCOLON 04 Dec 2005 09:52
WoonplaatsCOLON Almere

rjoemman schreefCOLONMijn oog is ook gevallen op de Slingshot 200.
Maar ik heb even een vraagje aan je, stel je loopt met dat ding in de binnenstad van Amsterdam. Hoe veilig is je aparatuur dan voor lange vingers? Dat ding hangt namelijk op je rug.
Je kunt 'em natuurlijk ook voor je borst hangen :D
Maar serieus, als je de Slingshot een beetje stevig aantrekt dan voel je elke beweging aan dat ding. Als er dan aan de ritsen wordt getrokken dan merk je dat echt wel (en dan haal je even flink uit met je statief :evil: ).
De 3 kleppen (meer zijn er niet) waar de ritsen op zitten zijn niet rechthoekig, het openritsen doe je dus niet in 1 vloeiende beweging.

Ik heb al een aantal keren in Amsterdam rondgelopen met m'n spullen en ik heb me geen moment onplezierig gevoeld.

Jan
Mijn fiets spoort beter dan ik.
Gebruikers-avatar
Manny
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 1540
GeregistreerdCOLON 25 Feb 2005 20:24
WoonplaatsCOLON West-Brabant

Kijk ook eens naar een Domke, de F-2 bijvoorbeeld. Ik heb zelf ook een Mini Trekker Classic en zocht een kleinere schoudertas, maar ik kan zowat alles uit de Mini-Trekker kwijt in een Domke F-6, en dat is dan het kleine broertje van de F-2, die dus voor jou zou moeten voldoen qua laadvermogen :)

Zijn heerlijke tassen.
[color=silver]18-55[/color]
Gebruikers-avatar
m@ja
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 20
GeregistreerdCOLON 11 Okt 2005 11:40

Nog eentje.... een Billingham! Heb m sinds kort en ben er erg blij mee. Ik heb een 335 en daar kan werkelijk veel in. Draagt super en ik ben blij dat ik niet regelmatig die zak van mijn rug hoef te halen.
EOS 30D | Canon EFS 18-55 II | Canon EF 50 F/1.8 II| Sigma AF28-300 F/3.5-6.3 | 2x 1Gb CF III | PD70X 40Gb | Eos 300 | Billingham
Gebruikers-avatar
Pief
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 506
GeregistreerdCOLON 02 Mrt 2005 23:35
WoonplaatsCOLON Zaandijk
CONTACTCOLON

Nou vandaag zijn mijn vrouw en ik naar Urk gereden voor de Naneu tas..
Mooie tas, dat wel.. Alleen kan er nooit alles in wat ze claimen dat er in zou passen.. (nl 2x SRL + 6-10 lenzen...) :shock:
De tas is wel mee gegaan, maar dan voor mijn vrouw.. 8)
Ik ben dus nog opzoek naar een goede ruime schoudertas.. :?
[b]gr Pief[/b]
[size=75]EOS 1D mkIII ~ Peleng 8/3,5 ~ Sigma 24-75/2,8 ~ EF 50/1,8 ~ EF 70-200/2,8 L USM~EF 35-350/3,5-5,6L USM~Speedlite 380EX~Speedlite 430EX[/size]
Gebruikers-avatar
Domi84
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 38
GeregistreerdCOLON 25 Mei 2006 23:19
WoonplaatsCOLON Eindhoven
CONTACTCOLON

Pief schreefCOLONNou vandaag zijn mijn vrouw en ik naar Urk gereden voor de Naneu tas..
Mooie tas, dat wel.. Alleen kan er nooit alles in wat ze claimen dat er in zou passen.. (nl 2x SRL + 6-10 lenzen...) :shock:
De tas is wel mee gegaan, maar dan voor mijn vrouw.. 8)
Ik ben dus nog opzoek naar een goede ruime schoudertas.. :?
Wat past er dan wel in volgens jou? Was geinteresseerd in deze tas maar als beginneling met twee lenzen, een "flitser" en een compact vond ik hem misschien te groot. Ziet zo dom uit, een half volle tas.
GRZ DOMI!!!

[size=75]EOS 350D + 18-55 kitlens + Sigma 17-70 + canon 50mm f1.8 + Sigma 70-300 + filters + canon 430ex | POWERSHOT S80 | Tasje[/size]
Gebruikers-avatar
Pief
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 506
GeregistreerdCOLON 02 Mrt 2005 23:35
WoonplaatsCOLON Zaandijk
CONTACTCOLON

Domi84 schreefCOLONWat past er dan wel in volgens jou? Was geinteresseerd in deze tas maar als beginneling met twee lenzen, een "flitser" en een compact vond ik hem misschien te groot. Ziet zo dom uit, een half volle tas.
Dat wat jij noemt past er ruim in..
Je kan het zien als een 'groei-tas'... Dat doet mijn vrouw ook..
Zij doet nu haar 300D ( ze wil deze vervangen voor de 400D), de kitlens, een EF 28-105, een Sigma 70-300 (met dank aan Jamie..), een 420EX, flitsercord en wat klein grut erin.. Dan heeft ze nog ruimte over, maar dat vindt ze alleen maar prettig..
Daarnaast kan ze ook nog wel een 2de body mee nemen..
Maar als je het 'dom' vindt om met een half lege tas te lopen kan je natuurlijk ook voor een kleinere uitvoering kiezen..
Ik ging voor de grootste, maar die vind ik dus te klein.. maar er zijn nog 3 kleinere tassen in deze serie..allemaal met een leuk prijskaartje..
(we hadden onze complete uitrusting mee om het goed te kunnen passen..en als ik jou was zou ik dat ook doen, ongeacht wat voor tas je kopen wilt..)
[b]gr Pief[/b]
[size=75]EOS 1D mkIII ~ Peleng 8/3,5 ~ Sigma 24-75/2,8 ~ EF 50/1,8 ~ EF 70-200/2,8 L USM~EF 35-350/3,5-5,6L USM~Speedlite 380EX~Speedlite 430EX[/size]
Gebruikers-avatar
m@ja
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 20
GeregistreerdCOLON 11 Okt 2005 11:40

Andere tip: Crumpler December Quarter..... groot!! Ik heb m net verkocht maar is een erg fijne tas, stevig ook :lol:
EOS 30D | Canon EFS 18-55 II | Canon EF 50 F/1.8 II| Sigma AF28-300 F/3.5-6.3 | 2x 1Gb CF III | PD70X 40Gb | Eos 300 | Billingham
fvanloon
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 138
GeregistreerdCOLON 09 Aug 2006 11:57
WoonplaatsCOLON BoZ
CONTACTCOLON

Ytos schreefCOLONToevallig loopt net m'n neef de deur uit en die heeft z'n schoudertas - Lowepro Nova 5 AW - ingeruild voor een Computrekker AW rugtas. Een verademing, omdat nu beide schouders belast worden in plaats van één. Zelf heb ik ook heel kort een schoudertas geprobeerd, maar die had ik gelukkig te leen. Ik zou als ik jou was niet overstappen dus.
Vorige maand een Lowepro Nova 3 AW gekocht. Hier iets te veel gelezen , en inmiddels al toe aan wat groter.
Zat juist weer meer te denken aan een grotere Nova, ben namelijk geen fan van een rugzak.

Dus als er nog geintresseerde zijn, voor een in nieuwstaat verkerende Nova 3, dan merk ik het wel :wink:
Grtz,
Francois

[size=75]Canon 40D || BG-E2 || EF 50 1.8 || EF 24-105 F/4 L IS USM || EF 70-200 F/4 L IS USM || 580EXII || Omni-Bounce || nog wat CF kaarten[/size]
henkroos
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 72
GeregistreerdCOLON 14 Jul 2006 10:03

Ik heb net de lowepro dryzone 100 gekocht. Deze bevalt mij uitermate goed. Groot genoeg voor mij (de 200 was echt een joekel) en nog belangrijker, compleet waterdicht. Aangezien ik mijn camera vaak mee het water op neem helemaal perfect, voor mij!

Gr. Henk
Gebruikers-avatar
Pief
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 506
GeregistreerdCOLON 02 Mrt 2005 23:35
WoonplaatsCOLON Zaandijk
CONTACTCOLON

Pief schreefCOLONIk ben dus nog opzoek naar een goede ruime schoudertas.. :?
Uiteindelijk een tas van Hama gekocht, een zzoom...
Erg stevig en lekker ruim, zodat ik ook een kleine paralu en een regencape er bij in kan stoppen..
[b]gr Pief[/b]
[size=75]EOS 1D mkIII ~ Peleng 8/3,5 ~ Sigma 24-75/2,8 ~ EF 50/1,8 ~ EF 70-200/2,8 L USM~EF 35-350/3,5-5,6L USM~Speedlite 380EX~Speedlite 430EX[/size]
schoffie
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 10370
GeregistreerdCOLON 26 Aug 2005 08:15
CONTACTCOLON

Ik heb zelf een mintrekker AW die tot de nok toe vol zit... ik irriteer me mateloos aan het feit dat wisselen van objecteiven erg veel tijd kost (rugzak los, op de grond, etc. etc. etc.) maar met 12kg loop ik nog altijd liever op mijn rug dan aan één schouder. Ik ga dus mee met Ytos: bedenk je nog eens goed in voor je overgaat op een schoudertas... je tilt je een breuk.
www.johanvanderwielen.nl
Gebruikers-avatar
Pief
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 506
GeregistreerdCOLON 02 Mrt 2005 23:35
WoonplaatsCOLON Zaandijk
CONTACTCOLON

schoffie schreefCOLON Ik ga dus mee met Ytos: bedenk je nog eens goed in voor je overgaat op een schoudertas... je tilt je een breuk.
Hiervoor zou je eventueel aan de schoudertas een heupband kunnen koppelen om zo doende de last op de schouder wat te verlichten en toch het gemak te behouden van de schoudertas..
[b]gr Pief[/b]
[size=75]EOS 1D mkIII ~ Peleng 8/3,5 ~ Sigma 24-75/2,8 ~ EF 50/1,8 ~ EF 70-200/2,8 L USM~EF 35-350/3,5-5,6L USM~Speedlite 380EX~Speedlite 430EX[/size]
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar