Eerste Macro Serie

Voor alle macro en close-up foto's van bloemen, dieren en natuur

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van (natuur)foto's.
BUTTON_POST_REPLY
lumbaa
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 44
GeregistreerdCOLON 27 Jun 2006 18:04
CONTACTCOLON

Ik hoop dat jullie het macro spul nog niet teveel zat zijn hier (?,), maar ik heb sinds kort een macro lens (EF-S 60mm) en wil graag jullie mening horen over de eerste foto's die ik op een mooie zomerdag gemaakt heb...

Heb een tijdje boven een vijver gehangen paar dagen later nog wat bij de lavendel waar zo'n 25!!!! hommels in zaten, omdat het echt de eerste keer was eerst even aftasten hoe het met scherpte diepte zit...hoe dichtbij ik kon komen, hoe de beestjes reageren etc. Toch moeilijker dan gedacht maar vooral ook een leuke uitdaging.

Ik heb natuurlijk gelet op scherpte, maar vooral ook compositie...Ben erg benieuwd wat jullie ervan vinden? Wat kan beter? Spreken ze je aan?

1.
[img]http://old.eosdigitaal.nl/forum/album_p ... c_id=50429[/img]

2.
[img]http://old.eosdigitaal.nl/forum/album_p ... c_id=50428[/img]

3.
[img]http://old.eosdigitaal.nl/forum/album_p ... c_id=50427[/img]

De scherpte is niet optimaal, toch spreekt de foto me nog wel aan door de blauw/gele achtergrond en de kleur van het beestje....

4.
[img]http://old.eosdigitaal.nl/forum/album_p ... c_id=50426[/img]

5.
[img]http://old.eosdigitaal.nl/forum/album_p ... c_id=50430[/img]
Laatst gewijzigd door 2 op lumbaa, in totaal 9 keer gewijzigd.
MarkGrob
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1795
GeregistreerdCOLON 29 Jun 2006 15:35
WoonplaatsCOLON Duiven
CONTACTCOLON

Mooie macro's.... Zeker voor de eerste keer niet slecht!

D'r staat trouwens een </a> achter elke foto... maak daar even nummertjes van zodat we makkelijker de foto's kunnen beoordelen aan de hand van de nummertjes.

#1: Erg mooie kleuren! Ik wil em wel op A3 aan de muur hangen. Lekker kleine DOF! Past hier wel. Ik kan het bijna kunst noemen.
#2: Leuk, mis iets scherpte, misschien wat USM erover... Jammer dat de libelle of beide libelles er niet helemaal op staan.
#3: Mooie compositie, ook met die schaduw. Mis hier ook weer wat scherpte
#4: Je gaf al aan dat ie niet scherp was, vind ik bij een macro toch wel een vereiste. Ook de vleugels staan er niet helemaal op. Kwa kleur en compositie een prima foto. Probeer het nog eens!
#5: Beetje donker. Scherptediepte is wat klein, had ik groter genomen. Compositie is nogal centraal (saai)

Kort samen gevat: Leuke serie en ga zo door!!
[size=75][url=http://www.markgrob.nl/]Mark Grob Fotografie[/url][/size]
Frevo
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1021
GeregistreerdCOLON 02 Sep 2005 14:49
WoonplaatsCOLON Zoelen
CONTACTCOLON

Geef ze ff een nummer ;)

#1 Er is iets met deze foto waar ik niet helemaal de vinger op kan leggen. Heel iets meer DOF misschien?
#2 Ja mooi. Toch had ik die andere ook graag gezien.
#3 Orbs!! :lol: Hij kijkt wel lekker noncheland over het randje. Toch mis ik iets. Dat kleine beetje extra scherpte?
#4 Onscherpte stoort me hier toch teveel.
#5 Ook onscherp en een beetje dichtgelopen. Erg jammer, want ik vind het wel een mooie houding. Doet me qua houding denken aan een foto's van Schoffie van een tijdje terug. Wel erg centraal. Links/boven kan er wel een stukkie vanaf.
www.fredvanommeren.com | www.autofotografie.nl
[size=75]1DmkIII | 17-40 [color=red]L[/color] | 24-105[color=red]L[/color] | 50 | 70-200 f/2.8 [color=red]L[/color] IS | 1.4x+2.0x | Flitser, tas, kaarten, huis, auto, vrouw, kind, stop maar met lezen[/size]
Gebruikers-avatar
Miccie
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3175
GeregistreerdCOLON 29 Jul 2006 15:42
WoonplaatsCOLON Schinnen (Zuid-Limburg)

Hierbij een reactie van mij.

1. Een beetje kunstig zoals mijn voorganger schrijft en kunst is persoonlijk. Mij doet deze foto niet zoveel.
2. Vooral de compositie kan mij niet boeien.
3. Doet mij niet zoveel. Schaduw op blad is wel weer leuk.
4. Zeker leuk maar niet scherp genoeg.
5. Problemen zijn : donker en niet scherp genoeg.

Ik hoop dat je ondanks de kritiek iets aan hebt.
99% van mijn foto's komt ook in de wastebasket wegens een van de bovengenoemde redenen !

:)
lumbaa
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 44
GeregistreerdCOLON 27 Jun 2006 18:04
CONTACTCOLON

Dank voor de reacties :) Inmiddels hebben ze een nummer...

Kan me wel vinden in wat jullie zeggen...

@Mark: Dank voor reactie...je mag hem wel aan de muur hangen hoor maar dan wel graag mijn naam erbij ok? ;)

@Frevo: nr 1. is voor mij 'persoonlijk' helemaal af...zou hem zelf niet anders willen zien...

nr.2 begrijp helemaal wat je bedoelt alleen kreeg ik ze niet alletwee scherp erop van zo dichtbij, een andere hoek kon ik niet nemen omdat ik al dan in de vijver zou liggen haha...

Groetjes
Frevo
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1021
GeregistreerdCOLON 02 Sep 2005 14:49
WoonplaatsCOLON Zoelen
CONTACTCOLON

lumbaa schreefCOLON @Frevo: nr 1. is voor mij 'persoonlijk' helemaal af...zou hem zelf niet anders willen zien...
..totdat je hem daadwerkelijk anders ziet misschien ;)
www.fredvanommeren.com | www.autofotografie.nl
[size=75]1DmkIII | 17-40 [color=red]L[/color] | 24-105[color=red]L[/color] | 50 | 70-200 f/2.8 [color=red]L[/color] IS | 1.4x+2.0x | Flitser, tas, kaarten, huis, auto, vrouw, kind, stop maar met lezen[/size]
lumbaa
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 44
GeregistreerdCOLON 27 Jun 2006 18:04
CONTACTCOLON

Ja..misschien :wink:
sullivan
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3082
GeregistreerdCOLON 08 Dec 2004 20:23
WoonplaatsCOLON Almere

Op het eerste oog een mooi verzorgde serie. Zou je de foto's wat groter kunnen plaatsen, dan zijn ze wat beter te beoordelen? Idd jammer dat #4 niet helemaal scherp is, want de kleuren zijn prachtig.

mvg,
Frank
Laatst gewijzigd door 1 op sullivan, in totaal 9 keer gewijzigd.
lumbaa
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 44
GeregistreerdCOLON 27 Jun 2006 18:04
CONTACTCOLON

Ok de grootte is aangepast :) hoop dat het zo beter is.... nr. 4 is indd echt zo'n foto waar ik dan van baal...'was ie maar'....anyhoo....nog maar eens een keer proberen als ik ze weer tegen kom...Groet!
sullivan
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3082
GeregistreerdCOLON 08 Dec 2004 20:23
WoonplaatsCOLON Almere

Ik vind de DOF op foto 1 mooi zo. Ik dacht op het kleine formaat iets te krap, maar dit heeft wel wat.

mvg,
Frank
Gebruikers-avatar
Closeshooter
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 8318
GeregistreerdCOLON 19 Jun 2006 09:05

vind de compositie's erg mooi tevens kleuren, alleen een beetje scherpte mis ik anders waren het toppers geweest.
Fotograferen is kijken niet klikken.
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar