Eerste foto

Plaats hier je foto's waar je graag gerichte kritieken en op- of aanmerkingen op wilt krijgen

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
BUTTON_POST_REPLY
minime
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 68
GeregistreerdCOLON 12 Sep 2005 17:58
WoonplaatsCOLON Gouda

Eindelijk mijn eerste (foto)post nadat ik (te) lang heb gelurkt op dit forum.

Mijn naam is Martin, woon in Gouda, en heb nu lekker lang zomervakantie. Docent van beroep dus.

Na erg lekker gemaakt te zijn door Pieter82 heb ik gisteren bij de Mediamarkt de verleiding niet kunnen weerstaan, en heb me een Canon eos 350d aangeschaft.

Hiervoor schoot ik plaatjes met een Sony dsc-p92, maar de verwachtingen waren hoger dan de mogelijkheden.

Ik zal nog zeer veel moeten leren. Hoe een mooie foto eruit ziet heb ik reeds gezien op dit forum. Nu nog dit zelf in de praktijk brengen.
Daarom heb ik de in mijn ogen beste foto van de eerste volle geheugenkaart hieronder gepost. Het zijn mijn dochtertje en mijn vrouw, die, aan het einde van een warme dag, nog even een boekje kijken.

De foto is omgezet in sephia. De handeling is hier uitgelegd

[img]http://old.eosdigitaal.nl/forum/album_p ... c_id=46865[/img]
Gebruikers-avatar
JostI
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 654
GeregistreerdCOLON 03 Feb 2006 10:59
WoonplaatsCOLON Klijndijk (Drenthe)
CONTACTCOLON

Niet gek hoor. Ik heb niet veel verstand van sepia omzetting maar vind het prima passen bij deze plaat. Wat ik zelf anders zou doen is de compo. Ik zou denk ik de foto rechts iets croppen. (vlak bij haar rechter oor net voor de eerste "spijl na haar oor) zodat het onderwerp minder centraal staat. De rechterkant die je er dan afsnijd vind ik de foto ook wat rommelig maken. Zo sla je twee vliegen in één klap.

Suc6,
Groet, Jos
[color=blue][size=75]Een dag niet gefotografeerd is een dag niet geleefd. [/size][/color]

Mijn website: [url=http://www.jodafotografie.nl]Jodafotografie[/url]
minime
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 68
GeregistreerdCOLON 12 Sep 2005 17:58
WoonplaatsCOLON Gouda

Dank voor de tip. Het geheel komt zo inderdaad veel rustiger over.

[img]http://old.eosdigitaal.nl/forum/album_p ... c_id=46886[/img]
[size=75]Je moet geen zoute slakken op laag water spijkeren
[/size]
Gebruikers-avatar
JostI
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 654
GeregistreerdCOLON 03 Feb 2006 10:59
WoonplaatsCOLON Klijndijk (Drenthe)
CONTACTCOLON

Graag gedaan. Daarvoor zijn we op dit forum. ;)
[color=blue][size=75]Een dag niet gefotografeerd is een dag niet geleefd. [/size][/color]

Mijn website: [url=http://www.jodafotografie.nl]Jodafotografie[/url]
zimple
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 809
GeregistreerdCOLON 12 Okt 2005 21:17
WoonplaatsCOLON Drenthe

Ik weet het niet... Is de kleurenversie niet mooier? Jammer van de shaduw op het gezicht van je vrouw.
[size=75]EOS 40D | Canon 50mm 1.8 | Sigma 17-70mm f2.8-4.5 DC[/size]

[url=http://getfirefox.com/Reloaded/][img]http://www.mozilla.org/products/firefox/buttons/firefox_80x15.png[/img][/url]
minime
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 68
GeregistreerdCOLON 12 Sep 2005 17:58
WoonplaatsCOLON Gouda

Nee, ik heb het originele bestand niet meer. :oops:
[size=75]Je moet geen zoute slakken op laag water spijkeren
[/size]
Gebruikers-avatar
Chow
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3480
GeregistreerdCOLON 20 Apr 2006 08:42
WoonplaatsCOLON Nieuw Vennep
CONTACTCOLON

minime schreefCOLONNee, ik heb het originele bestand niet meer. :oops:
Foei, origineel bewerkt en over het origineel weg geschreven?????? :wink:
[size=67]"I wasn't one of those photographers that started when I was 12 and always wanted to be a photographer." - Annie Leibovitz
[/size]
MartinPhili
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 5921
GeregistreerdCOLON 09 Jan 2006 20:28
WoonplaatsCOLON Noordwijkerhout

Grappig, ik heb nou even naar de eerste foto zitten kijken en ik moet zeggen: de compositie is geweldig zo!. De beeldvulling is gewoon top, moeder en kind vormen samen een onderwerp dat eigenlijk WEL net uit het midden staat.
Het sepia wat een beetje somber oogt, de schaduw op het gezicht van de moeder, de naar beneden gerichte blik van het kind, al die dingen geven de foto een soort documenterend karakter. En vraag me niet waarom, maar ik moet denken aan amerikaanse foto's uit de 50er jaren, New York, dat soort beelden.
Hoe meer ik er naar kijk hoe mooier ik hem ga vinden.
Gaaf man :!:
Martin
Ik heb wat wijze woorden gevonden maar nu weet ik niet meer waar ik ze gelaten heb
minime
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 68
GeregistreerdCOLON 12 Sep 2005 17:58
WoonplaatsCOLON Gouda

Foei, origineel bewerkt en over het origineel weg geschreven?????? :wink:
Ik heb gezocht naar het kiekje, maar in m'n prullenbak vond ik alleen de slechtere versies. Die zijn het resultaat van mijn bibberhandjes.
Overschrijven kan het niet geweest zijn, want de foto is in raw geschoten, en de eindbewerking is een jpeg.

Het commentaar van MartinPhili doet me blozen! Je ziet er meer in dan ik bij het schieten van de foto voor ogen had. Ik ben blij met deze lucky shot.
[size=75]Je moet geen zoute slakken op laag water spijkeren
[/size]
Gebruikers-avatar
Chow
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3480
GeregistreerdCOLON 20 Apr 2006 08:42
WoonplaatsCOLON Nieuw Vennep
CONTACTCOLON

minime schreefCOLON
Foei, origineel bewerkt en over het origineel weg geschreven?????? :wink:
Ik heb gezocht naar het kiekje, maar in m'n prullenbak vond ik alleen de slechtere versies. Die zijn het resultaat van mijn bibberhandjes.
Overschrijven kan het niet geweest zijn, want de foto is in raw geschoten, en de eindbewerking is een jpeg.

Het commentaar van MartinPhili doet me blozen! Je ziet er meer in dan ik bij het schieten van de foto voor ogen had. Ik ben blij met deze lucky shot.
Dan moet het RAW bestand toch nog ergens uithangen??
[size=67]"I wasn't one of those photographers that started when I was 12 and always wanted to be a photographer." - Annie Leibovitz
[/size]
minime
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 68
GeregistreerdCOLON 12 Sep 2005 17:58
WoonplaatsCOLON Gouda

Oef, wat werk ik me in de problemen. Ik denk dat ik de prullenbak al eens geleegd heb.
[size=75]Je moet geen zoute slakken op laag water spijkeren
[/size]
*Marco*

En op je kaartje :?:
Jerrebarre
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 42
GeregistreerdCOLON 02 Jul 2006 15:44
WoonplaatsCOLON Friesland - Idskenhuizen

Mooi foto hoor!
Canon EOS 350D - Canon 18-55 kitlens - Sigma AF 70-300/4.0-5.6 APO DG MACRO Canon - Sigma EX MC UV 58 mm UV Filter - 2GB Sandisk ULTRA II
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar