fletse foto's

Plaats hier je foto's waar je graag gerichte kritieken en op- of aanmerkingen op wilt krijgen

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
zandhoen
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 274
GeregistreerdCOLON 04 Jul 2006 13:13
WoonplaatsCOLON Eindhoven city

Hoi allemaal, ik ben net nieuw op dit forum met gelijk al een vraag. Ik heb sinds enkele weken een canon 350d met een sigma Sigma AF 18-200mm F3.5-6.3 DC DG lens. Als ik buiten bij zonnig weer een foto maak is deze naar mijn mening erg flets. Wat gaat er fout en vooral wat kan ik er aan doen.

[img]http://old.eosdigitaal.nl/forum/album_p ... c_id=46470[/img]

Tv 1/800, Av 5.6, ISO 200, Focal Length 144.0 mm


[img]http://old.eosdigitaal.nl/forum/album_p ... c_id=46472[/img]

Tv 1/320, Av 6.3, ISO 200, Focal Length 200.0 mm


Ik hoop dat iemand mij kan verder helpen.
bvd




[/img][/code]
Gebruikers-avatar
Brian
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 789
GeregistreerdCOLON 27 Okt 2005 10:06
WoonplaatsCOLON Maas & Waal
CONTACTCOLON

Probeer je camera eens uit onder deze omstandigheden en maak hierbij gebruik van de verschillende belichtingscompenstaties. Begin is met twee stops minder, en zo telkens een stapje erbij naar 0. Kijk dan eens wat voor jou het beste resultaat is en je hebt een kleine handgreep over hoe je cam in te stellen met zonnig weer. Het gebruik van een polarisatiefilter kan hierbij ook helpen.

Suc6
Canon 40D / Canon 50mm f1.8 / Tokina AT-X 12-24mm f4 / Canon 24-105 f4.0L IS USM / Sigma 70-200mm f2.8 EX APO DG MACRO HSM / Canon 430 EX
Gebruikers-avatar
flipya54
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 428
GeregistreerdCOLON 30 Jan 2006 22:28
WoonplaatsCOLON Freetown, Sierra Leone
CONTACTCOLON

Naast de tips van Brian kan ik nog toevoegen dat een zonnekap en zachtjes inflitsen in sommige situaties een hoop kan schelen... Overigens heb ik foto 1 even door photoshop gehaald (Shadow/Highlight en Curves) en dat helpt een hoop...

succes
compromise - conformity - assimilation - submission - ignorance - hypocrisy - brutality - the elite
know your enemy
bieker
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 381
GeregistreerdCOLON 19 Jun 2006 08:00
WoonplaatsCOLON Gouda
CONTACTCOLON

Beste Brian: welkom op het forum. Je kunt altijd wat leren van de vele Canon vrienden op het forum. Veel plezier met je camera en op het forum.
Gebruikers-avatar
flipya54
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 428
GeregistreerdCOLON 30 Jan 2006 22:28
WoonplaatsCOLON Freetown, Sierra Leone
CONTACTCOLON

bieker schreefCOLONBeste Brian: welkom op het forum. Je kunt altijd wat leren van de vele Canon vrienden op het forum. Veel plezier met je camera en op het forum.
HAHA welkom op het forum brian, en gefeliciteerd met je 311e post :D
compromise - conformity - assimilation - submission - ignorance - hypocrisy - brutality - the elite
know your enemy
Gebruikers-avatar
Brian
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 789
GeregistreerdCOLON 27 Okt 2005 10:06
WoonplaatsCOLON Maas & Waal
CONTACTCOLON

:lol: :lol: :lol:
Canon 40D / Canon 50mm f1.8 / Tokina AT-X 12-24mm f4 / Canon 24-105 f4.0L IS USM / Sigma 70-200mm f2.8 EX APO DG MACRO HSM / Canon 430 EX
bieker
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 381
GeregistreerdCOLON 19 Jun 2006 08:00
WoonplaatsCOLON Gouda
CONTACTCOLON

Sorry, last van de warmte dus. Moest een berichtje voor Zandhoen zijn. Ik denk dat ik gewoon in een koud bad ga liggen.
Gebruikers-avatar
flipya54
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 428
GeregistreerdCOLON 30 Jan 2006 22:28
WoonplaatsCOLON Freetown, Sierra Leone
CONTACTCOLON

bieker schreefCOLONIk denk dat ik gewoon in een koud bad ga liggen.
Goed idee :wink:
compromise - conformity - assimilation - submission - ignorance - hypocrisy - brutality - the elite
know your enemy
Gebruikers-avatar
JostI
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 654
GeregistreerdCOLON 03 Feb 2006 10:59
WoonplaatsCOLON Klijndijk (Drenthe)
CONTACTCOLON

Midden op de dag met veel zon zijn lastige momenten om je belichting goed te krijgen. Liever wat eerder of later op de dag.

Toch kun je met boven genoemde tips beter resultaten krijgen.

Groet, Jos
[color=blue][size=75]Een dag niet gefotografeerd is een dag niet geleefd. [/size][/color]

Mijn website: [url=http://www.jodafotografie.nl]Jodafotografie[/url]
Gebruikers-avatar
zandhoen
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 274
GeregistreerdCOLON 04 Jul 2006 13:13
WoonplaatsCOLON Eindhoven city

Zo zeg dat erg rap met de tips, iedereen alvast bedankt voor de snelle reactie.
Ik heb nu ook maar de zonnekap geplaats en gelijk een foto gemaakt. Zie daar het resultaat is al beter.

[img]http://old.eosdigitaal.nl/forum/album_p ... c_id=46479[/img]

Tv 1/125, Av 11.0, ISO 200, Focal Length 162.0 mm
Gebruikers-avatar
JostI
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 654
GeregistreerdCOLON 03 Feb 2006 10:59
WoonplaatsCOLON Klijndijk (Drenthe)
CONTACTCOLON

Heb je de foto uit de hand geschoten? Je schiet met 1/125 op 162 mm. Heb je IS in je lens? Je hebt volgen mij iets beweginsonscherpte. Een vuistregel is "vocal length <= sluitertijd" Zeker met bewegende kinderen zou ik een snellere sluitertijd handhaven. (1/300 - 1/500)

Groet, Jos
[color=blue][size=75]Een dag niet gefotografeerd is een dag niet geleefd. [/size][/color]

Mijn website: [url=http://www.jodafotografie.nl]Jodafotografie[/url]
Gebruikers-avatar
Brian
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 789
GeregistreerdCOLON 27 Okt 2005 10:06
WoonplaatsCOLON Maas & Waal
CONTACTCOLON

Goed dat je een zonnekap erop hebt gezet. Zouden meer mensen moeten doen (BIEKER) :wink:

Resultaat is al beter. Neem even mee wat hiervoor over de sluitertijd is geschreven. Ikzelf ga niet beneden 1/160 uit de hand. Maar dat is afhankelijk van je vaste hand.
Canon 40D / Canon 50mm f1.8 / Tokina AT-X 12-24mm f4 / Canon 24-105 f4.0L IS USM / Sigma 70-200mm f2.8 EX APO DG MACRO HSM / Canon 430 EX
Gebruikers-avatar
gdegraaf
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 29
GeregistreerdCOLON 21 Jan 2006 22:36
WoonplaatsCOLON Utrecht

Zonne(n)kap voor buiten en spelen met de belichtingscompenstaties zou ik ook zeggen.
Ik had hetzelfde met mijn 350.

suc6
[size=117][color=red][b]fo·to·gra·fie (de ~ (v.))[/b][/color][/size]
[i]de kunst om door chemische inwerking van licht op een gevoelige plaat, resp. film, afbeeldingen van voorwerpen te maken[/i]
Gebruikers-avatar
zandhoen
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 274
GeregistreerdCOLON 04 Jul 2006 13:13
WoonplaatsCOLON Eindhoven city

JostI schreefCOLONHeb je de foto uit de hand geschoten? Je schiet met 1/125 op 162 mm. Heb je IS in je lens? Je hebt volgen mij iets beweginsonscherpte. Een vuistregel is "vocal length <= sluitertijd" Zeker met bewegende kinderen zou ik een snellere sluitertijd handhaven. (1/300 - 1/500)

Groet, Jos
Deze is inderdaad vanuit de hand gemaakt, en op mijn sigma zit geen "IS", heeft sigma trouwens wel lenzen met beedstabilisatie. Is het ook de moeite en het geld waard om een objectief te kopen met "IS"zoals een canon EF 24-105mm f/4L IS USM. Ik heb er bij de aanschaf van de camera wel naar gekeken, maar de prijs van de canon is dan ook bijna 3 keer zo duur als de sigma. Mischien krijg ik nu toch wel een beetje spijt dat ik het niet gedaan heb, vooral als het beeld er wel veel beter van wordt (scherper en betere kleur). Maar ja als leek luister je toch naar wat de verkoper je verteld. Maar in ieder geval bedankt voor je tip.

bedankt
Gebruikers-avatar
JostI
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 654
GeregistreerdCOLON 03 Feb 2006 10:59
WoonplaatsCOLON Klijndijk (Drenthe)
CONTACTCOLON

zandhoen schreefCOLON
JostI schreefCOLONHeb je de foto uit de hand geschoten? Je schiet met 1/125 op 162 mm. Heb je IS in je lens? Je hebt volgen mij iets beweginsonscherpte. Een vuistregel is "vocal length <= sluitertijd" Zeker met bewegende kinderen zou ik een snellere sluitertijd handhaven. (1/300 - 1/500)

Groet, Jos
Deze is inderdaad vanuit de hand gemaakt, en op mijn sigma zit geen "IS", heeft sigma trouwens wel lenzen met beedstabilisatie. Is het ook de moeite en het geld waard om een objectief te kopen met "IS"zoals een canon EF 24-105mm f/4L IS USM. Ik heb er bij de aanschaf van de camera wel naar gekeken, maar de prijs van de canon is dan ook bijna 3 keer zo duur als de sigma. Mischien krijg ik nu toch wel een beetje spijt dat ik het niet gedaan heb, vooral als het beeld er wel veel beter van wordt (scherper en betere kleur). Maar ja als leek luister je toch naar wat de verkoper je verteld. Maar in ieder geval bedankt voor je tip.

bedankt
Mmm, wel of geen IS, volgens mij lopen daar wel wat topics over. Mijn reden om niet voor IS te (kunnen) kiezen was gewoon een centen kwestie. Ik wilde meer tele vanaf de 75 Tamron, en kwam na het lezen van reviews op de Canon 75-300 USM uit. Scheelt toch 300,- euries op één met IS.

Je moet wel rekening houden dat je de sluitertijd in de gaten houdt of eventueel een statief gebruken.

En tsjah, de EF 24-105mm f/4L IS USM moet, als ik de reviews en reacties op dit forum lees, een super lens zijn. Maar hij kost ook wat.

Ik zou mij nog even niet druk maken over de lenzen en en lekker gaan fotograferen. Maak gebruik van de tips en truuks die je hier krijgt. Je zult zien dat je foto's steeds beter worden.

Groet, Jos
[color=blue][size=75]Een dag niet gefotografeerd is een dag niet geleefd. [/size][/color]

Mijn website: [url=http://www.jodafotografie.nl]Jodafotografie[/url]
Gebruikers-avatar
Zorgeleos
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 756
GeregistreerdCOLON 02 Apr 2006 10:01
WoonplaatsCOLON 't Gooi

Welkom Zandhoen!
Kun je die belichtingcompensatie en de stops vinden op je toestel?
Zie blz.89 van de instructiehandleiding...

Héél veel plezier van je 350D!
5D III | 24-70 II | 70-200 2.8 IS II | www.lionfoto.nl
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar