[V 2.6] BorderMaker (kaders en teksten) ** UPDATE **

Alles over computers, websites en software voor camera en PC.

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
Helga
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 133
GeregistreerdCOLON 11 Dec 2005 12:12
WoonplaatsCOLON Wijchen
CONTACTCOLON

Ik heb een vraagje...

Ik heb een bronmap en een doelmap geslecteerd, een leuke border gemaakt maar als ik wil verwerken vraagt hij of ik hem wil overschrijven, ondanks dat het een andere doelmap is en of ik nu ja of nee zeg.....ik zie nergens foto's verschijnen met de border.
Als ik onder voorbeeld kijk kan ik de foto wel opslaan met de border, ik dacht alleen dat je ook in 1 keer alle foto's in een map met een border kon voorzien of doe ik iets verkeerds?

Alvast bedankt,
Helga
Dat ik fotografeer wil nog niet zeggen dat ik alles scherp zie....
Xelphix
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 551
GeregistreerdCOLON 05 Okt 2005 08:49

Helga schreefCOLONIk heb een vraagje...

Ik heb een bronmap en een doelmap geslecteerd, een leuke border gemaakt maar als ik wil verwerken vraagt hij of ik hem wil overschrijven, ondanks dat het een andere doelmap is en of ik nu ja of nee zeg.....ik zie nergens foto's verschijnen met de border.
Als ik onder voorbeeld kijk kan ik de foto wel opslaan met de border, ik dacht alleen dat je ook in 1 keer alle foto's in een map met een border kon voorzien of doe ik iets verkeerds?

Alvast bedankt,
Helga
Helga,

Probeer eens niet meteen verwerken te doen, maar eerst voorbeeld en vanuit het voorbeeld dan de keuze opslaan. Dan laat ie je gewoon een locatie kiezen. Zet anders een 2 ofzo achter de bestandnaam.

Succes!

Arjen.
Gebruikers-avatar
Helga
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 133
GeregistreerdCOLON 11 Dec 2005 12:12
WoonplaatsCOLON Wijchen
CONTACTCOLON

Volgens mij heb ik niet veel anders gedaan maar het werkt nu!

Mag ik de maker heel hartelijk bedanken, ik ben er erg blij mee!
Dat ik fotografeer wil nog niet zeggen dat ik alles scherp zie....
Gebruikers-avatar
DigiLife
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 416
GeregistreerdCOLON 20 Nov 2005 22:11
WoonplaatsCOLON Deventer
CONTACTCOLON

Xelphix schreefCOLON 2. Ik kan alleen originele foto's een kader geven. Ik bedoel een foto die ik van de CF kaart haal vanuit de camera en in een map stop. Zodra ik ook maar iets doe met de foto (qua bewerken) krijg ik een 'StackOverflow error'. Nu kan ik me voorstellen dat de EXIF aangepast wordt als je flink gaat bewerken, maar croppen zou toch niet een probleem moeten geven toch.
Met andere worden; zodra ik een foto uit de camera haal, crop dan is het maken van een kader niet meer mogelijk? Of doe ik iets verkeerd?
Ik ervaar nu hetzelfde probleem. Iemand een oplossing?

Edit: het probleem blijkt zich alleen voor te doen als de fotos zijn bewerkt in het door Canon bijgeleverde fotoprogramma. Als ik foto's bewerk in Photoshop dan is er niets aan de hand. Het lijkt net of de Exif informatie in het eerste geval niet goed is.....
Gebruikers-avatar
cornelus079
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 1665
GeregistreerdCOLON 09 Aug 2004 10:04
WoonplaatsCOLON Maastricht
CONTACTCOLON

Helga schreefCOLONVolgens mij heb ik niet veel anders gedaan maar het werkt nu!

Mag ik de maker heel hartelijk bedanken, ik ben er erg blij mee!
Hier sluit ik mij geheel bij aan. Een hele verbetering met de vorige versie die ik had. Prachtig stuk gerteedschap.

groeten,

gerard
Gerard.
De natuur verveelt nooit! http://fotogerard.jalbum.net/
Canon EOS 7D, Tamron 17-50/2,8 XR DI LD + 28-75/2,8 XR DI LD, Canon 100mm 2.8 Macro USM, Sigma 150-600C, Canon 70-300 IS USM, speedlite 420 EX, 580EX, Ringlite 14EX
Gebruikers-avatar
mariussuiker
Memoriam
Memoriam
BerichtenCOLON 986
GeregistreerdCOLON 20 Mei 2006 17:04
WoonplaatsCOLON Venlo
CONTACTCOLON

Hoi,

Misschien heb ik iets gemist, ik krijg prima de rand eromheen, maar op de voorbeeldfoto's zit er tussen de (b.v.) zwarte rand en de foto nog een klein wit streepje, en dat krijg ik niet voor mekaar.

Verder een prachtig programmaatje!!

Groetjes, Marius
Gebruikers-avatar
VBiB
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1762
GeregistreerdCOLON 02 Feb 2006 15:44
WoonplaatsCOLON Genk (BE)
CONTACTCOLON

da's een extra rand die je toevoegt met een breedte van 1 pixel
[size=75][url=http://www.vogellijst.be]Mijn site[/url] - [url=http://www.costaricareis.be]Costa Rica Reizen[/url] - [url=http://costarica.vogellijst.be]Vogellijst van Costa Rica[/url][/size]
Gebruikers-avatar
mariussuiker
Memoriam
Memoriam
BerichtenCOLON 986
GeregistreerdCOLON 20 Mei 2006 17:04
WoonplaatsCOLON Venlo
CONTACTCOLON

Hoi Jürgen,

Bedankt!

Was eigenlijk logisch, maarja :roll:

Groetjes, Marius
Gebruikers-avatar
zandhoen
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 274
GeregistreerdCOLON 04 Jul 2006 13:13
WoonplaatsCOLON Eindhoven city

Als ik het programma start kan ik foto's niet zien. Ik zie ze alleen als ik op voorbeeld druk. Ik gebruik versie 2.5
Canon eos7d + Canon EF-S 17-55mm f/2.8 USM IS, Canon EF 50/1.8 II, 420 ex flitser
en een setje tussenringen
Gebruikers-avatar
Koekiemonster
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1326
GeregistreerdCOLON 03 Jun 2005 22:22
WoonplaatsCOLON Versen (D)
CONTACTCOLON

'Voorbeeld' kan je gebruiken om te kijken of de border je bevalt.
Met 'Verwerk' worden de foto's in de directory bewerkt en opgeslagen.
Wil je maar 1 foto een rand geven, kies je bij het voorbeeld 'Opslaan'.
Rens

-- EOS 80D / EF-S 10-22 / Sigma 17-70 / 70-300 IS USM / 50 1.8 / Tamron 18-400 / 420EX --
Jay
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 158
GeregistreerdCOLON 02 Aug 2005 15:45

heeel handig programma, ga het steeds meer doorkrijgen!

wat ik mij afvraag, je maakt het nu foto's klaar voor op websites te plaatsen, is er ook een mogelijkheid dat je foto's automatisch in een HTML bestand kan krijgen? of zijn hier goede (gratis) programmaatjes voor??
A. Buis
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 56
GeregistreerdCOLON 08 Okt 2006 22:46

Heb dit programma inmiddels ook ondekt, super!!!

Ik blijf alleen met een vraag zitten mbt de USM functie van het programma. Ik heb via de search reeds het eea gevonden over foto's verkleinen en (daarna) verscherpen, maar het volgende kan ik nog niet helemaal vatten...

Zowel de USM functie in bordermaker als de sharpen-functie in bijv irfanview (shift + S) hebben ten doel de foto te verscherpen. Ik neem aan dat irfanview hierbij standaard instellingen gebruikt aangezien je geen parameters kunt ingeven. In bordermaker staan de parameters van USM standaard op: radius 0,7 - amount 250.

Na een beetje experimenteren bereik ik op dit moment met de volgende handelingen het beste resultaat: 1. verkleinen met irfanview - 2. verscherpen met irfanview (shift + S) - 3. border plaatsen met bordermaker (zonder bewerkingen). Wellicht is er met bordermaker direct (of een ander programma) een beter resultaat te halen door instellingen te veranderen?

Ik moet mij nog gaan verdiepen in fotobewerking want op dit gebied weet ik er nog erg weinig van. Momenteel wil ik alleen weten hoe ik foto's zo goed mogelijk kan verkleinen met behoud van scherpte. Ben al blij dat ik de camera zelf een beetje begin door te krijgen.

Wie-o-wie kan mij uitleggen hoe ik dit moet zien of wat ik eventueel door elkaar haal / over het hoofd zie?

Bedankt!
Gebruikers-avatar
arlo
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 311
GeregistreerdCOLON 19 Feb 2006 22:25

Grrrr.. :evil:

Ik heb nu echt al van alles geprobeerd.... maar 't werkt niet..
Zelfs na het updaten van Java....
Iemand een idee?
java.lang.RuntimeException: magick.MagickException: Unable to retrieve handle


*edit, het werkt nu.... en is zeker een erg handig proggie 8)
Helaas krijg ik nog wel de bovenstaande foutmelding als ik de "voorbeeld"funktie gebruik.. (kan ik wel mee leven)

Volgens mij lag het probleem bij het installeren van de "native-files" .. na dat nagelaten te hebben werkt het programma iig beter.
Gebruikers-avatar
Zeeuw54
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 327
GeregistreerdCOLON 23 Sep 2006 21:44
WoonplaatsCOLON Naast de buren
CONTACTCOLON

Help,

Heb Bordermaker gedownload en ook het java programma. Wil ik bordermaker opstarten, krijg ik de melding "Javaw seems to be missing."

Wat doe ik fout ?

Gr. Hans
[i][color=darkred][size=100]Canon 30d en 350d, met wat glas, wat licht, 2 steuntjes tegen wiebelen en rugplunje [/i][/color][/size]
Gebruikers-avatar
arlo
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 311
GeregistreerdCOLON 19 Feb 2006 22:25

Ik heb de boel nu goed werken.... :D (erg handig proggie!)

Installeren van Java runtime enviroment ... 2e link dus..

En bordermaker... (in mijn geval zonder die "native" files)

Opnieuw opstarten en dan zou het moeten werken..
Gebruikers-avatar
Wingie
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 90
GeregistreerdCOLON 30 Okt 2006 21:32
WoonplaatsCOLON Amersfoort
CONTACTCOLON

Allereerst prettige tweede kerstdag,

Ben ook aan spelen met dit programma en moet zeggen werkt best goed vindt de interface en bediening nog niet altijd even handig maar ja alles went.

Heb inmiddels van een ander forum lid zijn .brd mogen ontvangen waarvoor dank.

Zou graag nog andere voorbeelden willen ontvangen/delen om van te leren maar natuurlijk ook om te gebruiken, want zeg nou zelf waarom een goed voorbeeld opnieuw namaken als het gewoon al bestaat.

Dus zijn er ook anderen die hun gemaakte .brd templates willen delen?

Indien er geen ruimte voor is op het forum kan ze wellicht ergens anders hosten.

Groeten,
Wingie
I'm new in this line of business, so spare me ;-)
Canon 7D / 15-85 / 70-200 IS / 10-22 / Sigma 150-500 / 50 F1.8, Grip en andere hulpmiddelen
Mathijs K
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 48
GeregistreerdCOLON 12 Nov 2006 21:27
WoonplaatsCOLON Wijk bij Duurstede

Ik heb ook nog een vraagje over dit fantastische programma: Als ik uit de EXIF gegevens het type camera in het kader zet komt er te staan:

Canon EOS 300D DIGITAL

Ik zou graag die DIGITAL eruit willen hebben, vind dat namelijk een beetje dubbelop, D en Digital. Is daar een manier voor? Ik weet verder niks van programmeren en commando's enzo.

Edit: laat maar, ik zet het er wel handmatig in, net zo makkelijk!

Sorry! :oops:
joeie
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 104
GeregistreerdCOLON 29 Dec 2006 23:13

hoi, is het ook toevallig mogelijk om om de border nog een klein zwart lijntje te doen van 2 pixels? ik zie bijvoorbeeld dat het in het voorbeeld wel mogelijk is om de foto zelf....

hoe groot nemen jullie meestal de border icm lettertyp grootte...
[size=75].:: http://www.joeie-online.nl ::: Canon EOS 40D ::: Canon 17-55 mm F2.8 ::: Tokina Fisyeye 10-17 mm F3.5-4.5 ::: Sigma 100-300 mm F4 APO IF :: Sigma 14mm F2.8 ::: SPL Waterbehuizing Canon 40D ::.[/size]
Gebruikers-avatar
Eric22
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 55
GeregistreerdCOLON 24 Dec 2004 21:41

Mooi programma, echter hoe gebruik ik het als ik de foto's wil afdrukken?

Voorbeeld : ik wil de foto niet verkleinen en dus de originele grootte behouden voor de beste afdrukmogelijkheden. Dan blijkt na het printen de border en tekst erg klein te zijn.Als ik deze wil instellen zodat het er goed uitziet dan is dit niet te doen met de voorbeeldvensters maar alleen te zien als ik een voorbeeld vraag.


Hoe nu verder?
Groeten, Eric

EOS 300 D 18/55
50mm 1.8 II // Tamron AF 18-200/3.5-6.3 XR Di-II Macro

Alle begin is moeilijk............
OrbitZ
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 20
GeregistreerdCOLON 01 Mei 2005 19:26

Versie 2.6 is uit!

Ik hoop dat het wat Vista problemen oplost. ik heb zelf geen Vista dus garantie totaan de voordeur ;)

Bij mij is de nieuwe versie supersnel :D
.::Ontwikkelaar van BorderMaker:..::Canon EOS 40D::..::Canon 17-40 f/4L USM::..::Canon 70-200 f/4L USM::..::Canon EF 35mm f/2.0::..::Speedlight 420EX::.
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar