Grijze of zwarte 300D

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
BUTTON_POST_REPLY
beekie
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 38
GeregistreerdCOLON 11 Nov 2004 12:48
WoonplaatsCOLON Heino

Op dit moment ben ik in het bezit van een digitaal fototoestel van Fujifilm van 2 miljoen pixels

Ik ben 'm een beetje zat en ik ben op zoek naar een nieuwe. Maar dan wil ik ook direct een goede kopen. En dan het liefst een spiegelreflexcamera. Een collega van mij heeft de 300D en deze bevalt haar prima! Zij heeft mij aangeraden om eens op deze pagina rond te kijken. Dus bij deze...

Ik ben dus een beetje aan het rondkijken en informeren. Ik woon in Heino (dicht bij Zwolle), dus ik zit in de buurt van Foto Konijnenberg in Den Ham. Zoals ik op deze site heb gelezen is dit een van de betere fotozaken in het land.

Nu is mijn vraag aan jullie: Wat is het verschil tussen de grijze en zwarte 300D?

Waar moet ik rekening mee houden?
Welke accessoires raden jullie mij aan om erbij te kopen?
Wanneer krijg je wel en geen 100 Euro terug van Canon?

Ik ben niet iemand die de camera alle dagen bij zich heeft, maar wil wel graag kwalitatief erg goede foto's kunnen maken!

Zijn er verder nog dingen waar ik op moet letten? Ik sta open voor alle tips!

Alvast bedankt!

Gerben Bekedam
Gebruikers-avatar
Bohr
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 121
GeregistreerdCOLON 09 Nov 2004 14:20
WoonplaatsCOLON Groningen
CONTACTCOLON

2 precies dezelfde camera's.

De Digital Rebel silver kost 745
de 300D black kost 845 (maar je krijgt een korting van 100 van canon)

zijn dus eigenlijk even duur.

Ik heb de zwart genomen, die vond ik mooier.

verder geen verschil.

let wel op, bij knijnenberg verkopen ze geen 300D.
Vraag voor de korting wat er op de body van de camera staat.
Fuji S304 >> Minolta Dimage 7i >> Canon 300D >> sluiter kapot...geen camera meer...
Gebruikers-avatar
Ytos
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 5514
GeregistreerdCOLON 04 Jun 2004 16:23
CONTACTCOLON

Er is wel een klein verschil, maar dat is alleen bij de kit-versie. Bij de grijze zit een "gewone" lens, bij de de zwarte zit een USM-objectief. Dat betekent in theorie dat het objectief iets stiller is en ik geloof zelfs wat sneller focust, maar hoe zich dat in praktijk verhoudt weet ik niet.
dutchsequoia
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 621
GeregistreerdCOLON 12 Nov 2004 13:22

Bohr schreefCOLONDe Digital Rebel silver kost 745
de 300D black kost 845 (maar je krijgt een korting van 100 van canon)
Waar is de zwarte te koop voor 845? En weet je zeker dat de korting geldt? Ik krijg zojuist een mailtje van cameranu.nl dat zij importeren uit Azië en de korting niet kunnen garanderen... Hij kost daar trouwens inmiddels 865.
Gebruikers-avatar
Bohr
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 121
GeregistreerdCOLON 09 Nov 2004 14:20
WoonplaatsCOLON Groningen
CONTACTCOLON

ik heb hem deze week gekocht voor 845.
Canon Nederland beweert dat "als er 300D op de body staat" ik korting krijg.
Dat ze uit azie komen, tja ik denk dat ze allemaal in azie gemaakt worden.
Dus import uit die regio kan kloppen
Fuji S304 >> Minolta Dimage 7i >> Canon 300D >> sluiter kapot...geen camera meer...
dutchsequoia
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 621
GeregistreerdCOLON 12 Nov 2004 13:22

Bohr schreefCOLONik heb hem deze week gekocht voor 845.
Canon Nederland beweert dat "als er 300D op de body staat" ik korting krijg.
Dat ze uit azie komen, tja ik denk dat ze allemaal in azie gemaakt worden.
Dus import uit die regio kan kloppen
Een paar :wink: vraagjes:
* Er staat dus 300D op de body van jouw camera?
* En welke motor zit er in de lens (aangenomen dat je de kit hebt gekocht): een DC of USM?
* En tenslotte: waar heb je'm vandaan?
Gebruikers-avatar
martmarbus
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 3626
GeregistreerdCOLON 22 Jun 2004 10:20
WoonplaatsCOLON Den Helder
CONTACTCOLON

Beekie

Gewoon een canon 300D of de Rebel of de Kiss kopen,
het is allemaal hetzelfde
Ik weet zeker dat, wanneer je de camara hebt , je de fuji (foetsie) laat zwemmen of een een liefdadigheidsdoel weggeeft.

Het is echt van de hel in de hemel terecht komen, geloof me.
Wel kan ik je mededelen dat je eigenlijk, qua foetsie gevoel, weer helemaal opnieuw gaat leren fotograferen, maar dat is het echt wel waard.

Wat zou ik je adviseren qua aankoop.
Dus de body en een lens.
Begin maar met de standaard lens. (die zit er vaak al bij).
En als je in de toekomst toch aan een andere zou willen, zul je nog vaak terug grijpen naar de standaard lens. (vreemd maar waar)
Alleen al met de standaard lens kun je zoveel meer doen, in vergelijking met de snapshot camara van foetsie.
Dan zou ik zeker kiezen voor 1 extra batterij, 2x geheugenkaart van 512MB het stuk.
Een filter (ter bescherming van je lens), een zonnekap en via marktplaats (dat is erg veel goedkoper) een afstandsbediening.
Vaak kun je nog wel wat bij de winkelier afdwingen, zodat je er iets gratis bij krijgt. (niet geschoten is altijd mis)


Mart
RAW rules the world!

[size=6] 5D Mark III,diverse glassoorten in diverse kokers, wat leuntoestellen, nylonzak om alles in mee te slepen[/size]
Gebruikers-avatar
Sander
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 319
GeregistreerdCOLON 16 Jun 2004 08:01
WoonplaatsCOLON Nieuwegein
CONTACTCOLON

Persoonlijk heb ik de standaard kitlens zsm ingeruild voor een exemplaar van Sigma met een groter bereik. Als je echt serieus wilt gaan fotograferen ben ik bang dat je, net als ik, de 18-55 lens die standaard bij de rebel/300d wordt meegeleverd snel zat wordt, maar ja, zoals blijkt uit de reactie van Mart, zijn er anderen die er reuze tevreden mee zijn, het is gewoon een persoonlijke kwestie. Hou er dus rekening mee dat je misschien na een tijdje aan een andere lens moet/wil :)

verder zou ik ook de batterygrip er bij kopen, heb die van mij inmiddels een maand of 4 en zou 'm echt niet meer willen missen!
Canon: 1D / 300D+BG-E1 / 24-70[color=red]L[/color] F2.8 / 100-400[color=red]L[/color] IS / 50 F1.8 II
Sigma 18-125 DC / Metz 54mz3 / Tamron 1.4x ext./ Manfrotto pootjes / Lowepro tasjes
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar