Zonsverduistering maart 2006

Voor alle andere natuurfoto's die je in de andere categorieën niet kwijt kunt

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van (natuur)foto's.
BUTTON_POST_REPLY

De volgende zonsverduistering is in 2008 in Nova Zembla te zien. Interesse om er heen te gaan?

Ja, te bijzonder om nooit te hebben gezien
5
25%
misschien
4
20%
Nee, mij te koud
11
55%
 
Aantal stemmenCOLON 20
Gebruikers-avatar
Birdman
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 141
GeregistreerdCOLON 09 Mei 2005 12:20
WoonplaatsCOLON Hengelo Ov
CONTACTCOLON

Ondanks de bewolking kon ik toch deze foto maken van de gedeeltelijke zonsverduistering. In Egypte en turkije is dit natuurverschijnsel volledig te zien, daar was de maan in een precieze lijn tussen de zon en onze planeet staan.

[img]http://old.eosdigitaal.nl/forum/album_p ... c_id=37067[/img]

Groeten,
René
Neem ook eens een kijkje op www.vacaviation.blogspot.com

Gegroet!
René
triaxis130
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3713
GeregistreerdCOLON 03 Feb 2005 12:54
WoonplaatsCOLON BE

Toch mooi gelukt vind ik, hier in belgie (antwerpen) teveel bewolking... Donker is het wel, misschien toch maar de flitser erop ;)
http://www.jasperfotografeert.com
Musicjohn
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 5315
GeregistreerdCOLON 11 Aug 2005 14:57
WoonplaatsCOLON Gouda
CONTACTCOLON

Zo hé.... jij bent snel. :lol: :lol: :lol:
DISCLAIMER: alles wat ik schrijf is mijn mening en beslist geen voldongen feit
-----------------------------------------------------------------------------------------------------
Everyone can take a picture, but only few can make a photograph
Gebruikers-avatar
bouk
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6783
GeregistreerdCOLON 25 Dec 2004 18:27
WoonplaatsCOLON De Rijp

triaxis130 schreefCOLONToch mooi gelukt vind ik, hier in belgie (antwerpen) teveel bewolking... Donker is het wel, misschien toch maar de flitser erop ;)
dan heb je of niet goed of niet de juiste tijd gekeken hoor, op BD zijn toch verduisteringen te zien uit Antwerpen oa.
grt,bouk.
WillyZ

wow vet ik heb hellemaal niks gemerkt van een zonsverduistering
Laatst gewijzigd door 1 op WillyZ, in totaal 29 keer gewijzigd.
Gebruikers-avatar
allersma
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 64
GeregistreerdCOLON 05 Okt 2005 10:37
CONTACTCOLON

Nou in de randstad was de gedeeltelijke verduistering goed te zien. Soms beetje teveel licht misschien. De eerste 5 zijn via lasglas. Ook nog wat gevarieerd met diafr. De laatste is via dubbele zwarte negatief. Lens 70-300DO op 300mm.
[img]http://old.eosdigitaal.nl/forum/album_p ... c_id=37075[/img]
Gebruikers-avatar
bouk
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6783
GeregistreerdCOLON 25 Dec 2004 18:27
WoonplaatsCOLON De Rijp

kijk das nou leuk gedaan.
grt,bouk.
Tink
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 70
GeregistreerdCOLON 01 Jun 2005 12:12
WoonplaatsCOLON Den Haag

[img]http://old.eosdigitaal.nl/forum/album_p ... c_id=37077[/img]

Foto gemaakt met zelfbouwzonnefilter. Het was hier gelukkig helemaal onbewolkt.

Groetjes, Tink
Canon EOS 350D + Canon EF-S 18-55mm F3.5-5.6 + Tamron 18-200mm F3.5-6.3
bmarianne
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 18
GeregistreerdCOLON 01 Mrt 2006 22:07
WoonplaatsCOLON Haarlemmermeer

Leuk om hier toch nog wat te zien van de zonsverduistering. Ik heb vooral bewondering voor de mensen die zelf de tijd nemen om hulpmiddelen in elkaar te knutselen.
Net trouwens een enthousiaste email ontvangen van mijn dochter en schoonzoon uit Turkije. Zij zijn daar speciaal naar toe gegaan om de eclips te fotograferen. Met Nikon overigens. Ik ben benieuwd.

Marianne
Gebruikers-avatar
Birdman
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 141
GeregistreerdCOLON 09 Mei 2005 12:20
WoonplaatsCOLON Hengelo Ov
CONTACTCOLON

Ow wat gaaf zeg. Maarja dan mag ze haar foto's hier dus niet posten he :wink:

Ik ben zelf een verfand luchtvaart enthousiast, en ik fotografeer graag vliegtuigen, met name militair. Om materialistisch wat beter te pas te zijn ben ik toch best creatief bezig. Ik heb een aluminium keukentrap van 1,60m aangepast met wielen en een stuk gaas. De wielen zijn om em makkelijker mee te slepen op airshows, en achter de fiets haha. Het gaas is om er een tas op vast te maken zodat die er niet doorheen valt, evenals de bandjes. M'n pa werkt bij Thales (ja gelukkig nog steeds) en hij heeft mij ooit eens tightwraps (plastic bandjes die om bosjes kabels kunnen bv) gegeven van de zaak die eenvoudig weer los te halen zijn. Zo kan ik bv mijn paraplu aan mijn trap binden of mijn statief aan mijn tas. Alles heel snel weer los te halen. Zo zijn er nog wel meer dingen, tja in principe kun je alles wel ergens kopen. Alleen is alles ook wel zelf te maken. Met een beetje inzicht en ervaring kun je alles een doel geven wat dat betreft.
De truc met het lasglaasje had ik bij de vorige verduistering voor het eerste geprobeert, kwestie van even het welbekende zwarte gaffertape erop en klaar is René :wink:

Groeten,
René
Neem ook eens een kijkje op www.vacaviation.blogspot.com

Gegroet!
René
Mongol
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 153
GeregistreerdCOLON 21 Mei 2005 11:39
WoonplaatsCOLON Amsterdam

Hangt van de tijd van het jaar af. In de winter is het arctisch koud, in de zomer valt het wel mee.
Wilde daar toch al een keer heen. Ik heb goede contacten in Rusland. Ze kunnen de benodigde permits en het transport regelen. Zal wel flink duur worden de enige manier om er in de winter te komen is per heli (ca. $ 1500 per uur) Je hebt dan wel een MI-8 waar je met 28 man + uitrusting in kunt. In de zomer is een schip te overwegen.
If you do not pay homage, we will take your property. If you do not have property, we will take your children.
If you do not have children, we will take your wife. If you do not have a wife, we will take your head.
Chinggis Khaan's tax law
inquestos
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 18
GeregistreerdCOLON 30 Okt 2005 22:25
WoonplaatsCOLON Delft
CONTACTCOLON

Is dit nou een verzameltopic :?:


Had geen telelens tot mijn beschikking, dus moest 't zien te redden met 55 mm. Geen ramp op zich, want een close-up van een zonsverduistering is niet erg interessant, of 't moet een volledige zijn :D


Afbeelding
20D + BG-E2 | Sigma 10-20 | EF-S 18-55 | EF 50 1.8 MK1 | EF 70-210 3.5-4.5 USM | Soligor Tussenringen | 380EX
Gebruikers-avatar
bouk
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6783
GeregistreerdCOLON 25 Dec 2004 18:27
WoonplaatsCOLON De Rijp

das een mooie hoor, zeker zo met die wolken prachtig.
grt,bouk.
Gebruikers-avatar
redmar
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1433
GeregistreerdCOLON 10 Dec 2005 21:26
CONTACTCOLON

inquestos, je mist niks zonder tele, prachtig zo met die wolken!
Helaas is dit hele fenomeen dit keer aan mij voorbij gegaan (vast dankzij de regen)...
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar