Delft Ondersneeuwd

Voor al uw foto's die u niet kunt onderbrengen in de bestaande categorieën

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
BUTTON_POST_REPLY
inquestos
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 18
GeregistreerdCOLON 30 Okt 2005 22:25
WoonplaatsCOLON Delft
CONTACTCOLON

Niet m'n beste foto's, maar om toch maar iets te posten wat ik ergens anders niet heb geplaatst, zijn het deze die ik hier post. Foto's zijn van een paar weekjes terug.

1. Natuurlijk gebasseerd op de geweldige 360's van Jasper (Triaxis130)
Afbeelding
2.
Afbeelding
3.
Afbeelding
4. Toen ik thuis kwam zag ik een soortgelijke foto op DPZ :shock:
Blijkbaar staan deze "containers" niet alleen in Delft
Afbeelding
5.
Afbeelding
20D + BG-E2 | Sigma 10-20 | EF-S 18-55 | EF 50 1.8 MK1 | EF 70-210 3.5-4.5 USM | Soligor Tussenringen | 380EX
Gebruikers-avatar
bouk
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6783
GeregistreerdCOLON 25 Dec 2004 18:27
WoonplaatsCOLON De Rijp

witballans problemen hè, veeel tè blauw hoor.
grt,bouk.
Gebruikers-avatar
BasZ
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 14056
GeregistreerdCOLON 30 Sep 2004 13:48
WoonplaatsCOLON Gouda

Inderdaad blauwe sneeuw zal wel niet de bedoeling zijn geweest...

Even door Photoshop halen en je hebt weer wat wittere sneeuw!
[size=75]Canon EOS 5D II + grip | Canon 17-40 [color=red]L[/color] | Canon 24-105 [color=red]L[/color] IS | Canon 50mm/1.4 | Canon 70-200 F4 [color=red]L[/color] IS | Soligor tussenringen | Canon 580EX II | PD70X + wat CF'jes[/size]
triaxis130
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3713
GeregistreerdCOLON 03 Feb 2005 12:54
WoonplaatsCOLON BE

Uiteraard vind ik de panorama erg mooi ;) Is goed gelukt!

De overige foto's zijn idd wel aan de blauwe kant, kan je in ps nog makkelijk wegwerken ;)
http://www.jasperfotografeert.com
inquestos
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 18
GeregistreerdCOLON 30 Okt 2005 22:25
WoonplaatsCOLON Delft
CONTACTCOLON

bouk schreefCOLONwitballans problemen hè, veeel tè blauw hoor.
grt,bouk.
BasZ schreefCOLONInderdaad blauwe sneeuw zal wel niet de bedoeling zijn geweest...

Even door Photoshop halen en je hebt weer wat wittere sneeuw!
triaxis130 schreefCOLONUiteraard vind ik de panorama erg mooi ;) Is goed gelukt!

De overige foto's zijn idd wel aan de blauwe kant, kan je in ps nog makkelijk wegwerken ;)
Sorry, ik wist niet dat Eosdigitaal zo conservatief was, maar als ik jullie foto's bekijk blijkt dat toch anders :) . Ik streef eigenlijk nooit realistische beelden na. Wel een beetje denigrerend als of ik niet weet wat witbalans is, en dat dit zomaar per ongeluk er uit is gekomen... Foto 2 is eerder onderbelicht, foto 3 is idd een lage witbalans, maar puur en alleen om een snelle duotone te creëren, 4 past zo gewoon goed bij "containers" (mooi geel, blauw, rood, als je witbalans hoger zou zetten zou je meerdere kleuren krijgen) ....Maar goed. Jullie willen ze dus meer zo zien?


2b
Afbeelding
3b
Afbeelding
5b Hoge witbalans maakt je blauwe lucht wel overbelicht... Kan je wel in PS gaan sleutelen....
Afbeelding

Maar verder hebben jullie dus weinig over te zeggen, behalve dat 't te blauw is :?:
20D + BG-E2 | Sigma 10-20 | EF-S 18-55 | EF 50 1.8 MK1 | EF 70-210 3.5-4.5 USM | Soligor Tussenringen | 380EX
Bartje
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 677
GeregistreerdCOLON 11 Sep 2004 00:49
WoonplaatsCOLON Sittard
CONTACTCOLON

haha
:lol:

Ik vind het juist wel tof dat je voor het blauwe kiest! Daarbij vind ik het ook mooie foto's. Foto twee vind ik dan persoonlijk wat minder.
[size=75]30D - BG-E2 Grip - EF-S 18-55 - EF 70-200/2.8 L - EF 28/2.8 - EF 50/1.8 - AF 28-75/2.8 - Peleng 8/3.5 8A
Canon 580EX II[/size]
[url=http://www.bartnotermans.com]bartnotermans.com[/url]
Gebruikers-avatar
Capelle 1
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1562
GeregistreerdCOLON 21 Nov 2004 18:19
WoonplaatsCOLON Capelle aan den IJssel
CONTACTCOLON

Hmmm, lange tenen? :wink: Als je bovenstaande foto's expres die toning etc. hebt gegeven, dan zou ik verwachten dat je dat zelf aan zou geven. Je geeft echter aan dat het niet je beste foto's zijn. Zulke reacties kun je dan verwachten.
sullivan
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3082
GeregistreerdCOLON 08 Dec 2004 20:23
WoonplaatsCOLON Almere

inquestos schreefCOLONSorry, ik wist niet dat Eosdigitaal zo conservatief was, maar als ik jullie foto's bekijk blijkt dat toch anders :) .
Flauw. Ben het volledig met Capelle 1 eens.

Over je foto's. Alleen 2b spreekt me aan, goede compositie. 1 is op zich goed gelukt, maar ik zie te weinig interessante dingen.

mvg,
Frank
Gebruikers-avatar
bouk
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6783
GeregistreerdCOLON 25 Dec 2004 18:27
WoonplaatsCOLON De Rijp

kijk dat ziet er veeeeel beter uit hoor, zag echt de bedoeling van dat blauwe niet??.
grt,bouk.
triaxis130
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3713
GeregistreerdCOLON 03 Feb 2005 12:54
WoonplaatsCOLON BE

How how... rustig ;)

Uiteraard hoeft niet alles de realiteit te zijn, verre van maar dan nog..
Het blauw in je foto's geeft vooral het gevoel van een verkeerde witbalans, uiteraard stond er niet bij dat dit een bewuste keuze is.
Als het gevoel van de kijker anders is dan wat je hebt willen bedoelen lijkt de opzet volgens mij niet geslaagd.

Overigens is de consistentie tussen foto 2 en 3 kwa blauwkleur ver zoek waardoor dit gevoel versterkt wordt.

Je update vind ik beter ;)
http://www.jasperfotografeert.com
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar