Macro foto's van een orchidee

Voor alle macro en close-up foto's van bloemen, dieren en natuur

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van (natuur)foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
arsarlat
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2450
GeregistreerdCOLON 04 Aug 2005 22:27

Deze week even op de huiskamertafel een orchidee in een bloemstukje gefotografeerd. Na het werk scheen de zon nog even de kamer binnen (maar verdween echter weer rap) en dat leek me een mooie gelegenheid om even wat attributen bij elkaar te rapen en gebruik te maken van het licht om deze plaatjes te schieten.

Bij beter licht zijn de resultaten nog wel te verbeteren, maar mijn doel was meer om eens te kijken hoever ik kon gaan met de tot m'n beschikking staande spulletjes. Ik stond er eigenlijk versteld van tot welke proporties je bepaalde plantenonderdelen kan vergroten.

Hier wat resultaten:

1.
[img]http://old.eosdigitaal.nl/forum/album_p ... c_id=36354[/img]

2.
[img]http://old.eosdigitaal.nl/forum/album_p ... c_id=36353[/img]

3.
[img]http://old.eosdigitaal.nl/forum/album_p ... c_id=36356[/img]


Opbouwende kritieken welkom.
Gebruikers-avatar
boels069
Redacteur
Redacteur
BerichtenCOLON 20267
GeregistreerdCOLON 04 Dec 2005 09:52
WoonplaatsCOLON Almere

........Bij beter licht zijn de resultaten nog wel te verbeteren, maar mijn doel was meer om eens te kijken hoever ik kon gaan met de tot m'n beschikking staande spulletjes
Wonderlijke wereld die van macro.
Welke "spulletjes" heb je zoal tot je beschikking?
Maar zo te zien had je aan licht geen gebrek....
Mijn fiets spoort beter dan ik.
Gebruikers-avatar
arsarlat
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2450
GeregistreerdCOLON 04 Aug 2005 22:27

@Boels069: Dat stukje over het licht moet je in combinatie zien met wat ik allemaal gebruikt heb. Zo tegen het vallen van de avond neemt het daglicht snel af in intensiteit. Met alle toeters en bellen die ik op dat moment op m'n lens had zitten had ik de grootste moeite om scherp te stellen omdat ik het gewoon weg niet gedetailleerd genoeg in de zoeker waar kon nemen. Dit komt mede omdat ik zo verschrikkelijk dicht op de bloem zit met mijn lens dat ik deze als het ware afsluit voor daglicht.... en ik heb verder geen extra lampen gebruikt. De lange sluitertijden i.c.m. de flits zorgen nog voor imo acceptabele macro's.

Ik heb het volgende gebruikt voor deze foto's:
1. Sigma 105 mm macro, Canon speedlite 430 EX, Soligor tussenringen 36-20-12mm (hele set).

2. Sigma 105 mm macro, Canon speedlite 430 EX, Soligor tussenringen 36-20-12mm (hele set), Raynox Super Macro Conversion lens DCR-250.

3. Sigma 105 mm macro, Canon speedlite 430 EX, Soligor tussenringen 36-20-12mm (hele set), Raynox Super Macro Conversion lens DCR-250 en Sigma APO Teleconvertor 2x DG.

Hopelijk heb ik je vraag en opmerking voldoende beantwoord.
Gebruikers-avatar
boels069
Redacteur
Redacteur
BerichtenCOLON 20267
GeregistreerdCOLON 04 Dec 2005 09:52
WoonplaatsCOLON Almere

Dank je, indrukwekkende "spulletjes".
De belichting vind ik ook een probleem en ik probeer daar wat aan te doen met een zelfbouw LED-ringverlichting. Zie het topic "5mm plantje".
Fascinerend allemaal :D
Mijn fiets spoort beter dan ik.
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar