Fotograferen in het hooggebergte

Algemene vragen over vliegtuigspotten

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
BUTTON_POST_REPLY
pberko

Heeft iemand ervaring met fotograferen in het hooggebergte?
Ik over een aantal weken naar Peru, De Andes. je zit op ruim 5000 m hoogte. 's Nachts temperaturen rond de - 15 graden.
Ik wil een canon 300D aanschaffen, maar heb nog geen ervaring in het hooggebergte met digitale fotografie, wie kan me hierbij helpen??
LeonZ

Denk je niet dat als je de camera te warm houdt en hem tevoorschijn haalt om te fotograveren dat hij last krijgt van vocht net als in het zwembad ??
Gebruikers-avatar
Ytos
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 5514
GeregistreerdCOLON 04 Jun 2004 16:23
CONTACTCOLON

Op grote hoogte zijn meer UV-stralen. Zorg dus voor een goed UV-filter. Er schijnen speciale te zijn digitale camera's, omdat die weer extra gevoelig zijn voor groen (?) Kosten wel wat meer dan gemiddeld. Weet niet precies hoeveel.
Hades-1
Site Admin
Site Admin
BerichtenCOLON 2230
GeregistreerdCOLON 07 Jun 2004 07:52
WoonplaatsCOLON Deurne
CONTACTCOLON

idd...let op welke batterij je koopt (er zijn cloon batt met andere cheicals)
ik duitse CHip van laatst staat precies beschreven welke batt het beter doen onder welke condities...

moet ik dat ff voor je checke...?
en een goed UV lijkt me op die hoogte ook geen luxe...
Microdrive zou ik ook niet doen, omdat mechanische sjit en koude temp meer stroom vreet
dccm
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 74
GeregistreerdCOLON 04 Jun 2004 10:48
WoonplaatsCOLON Amsterdam
CONTACTCOLON

pberko schreefCOLONHeeft iemand ervaring met fotograferen in het hooggebergte?
Ik over een aantal weken naar Peru, De Andes. je zit op ruim 5000 m hoogte. 's Nachts temperaturen rond de - 15 graden.
Ik wil een canon 300D aanschaffen, maar heb nog geen ervaring in het hooggebergte met digitale fotografie, wie kan me hierbij helpen??
Leuke reis...waar ga je naar toe in Peru...ben er al een paar keer geweest. Heb ook foto's kunnen maken op bijna die hoogte. Met een analoge camera toen nog. Geen enkel probleem mee gehad. Wel idd als vele hebben gesuggereerd een UV filter. Op die hoogtes is er maar weinig atmosfeer, en veel UV in de lucht.. Betekend ook dat je je goed moet insmeren. Anders verbrand je nog bij -15 graden.
webcat

je moet je accu's op je lichaam dragen! en het liefst je camera ook zodat ze warm blijven.
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar