Iemand (storings)ervaring met 75-300USM IS

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
Oscar
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 66
GeregistreerdCOLON 23 Sep 2004 21:14
WoonplaatsCOLON Nieuwegein

Heb sinds juni dit jaar een Canon 300D met een 75-300USM IS lens. Nu heb ik een probleem met de lens. In de maximale zoomstand springt regelmatig diafragma naar 0.0 en de belichtingstijd op 4000. Hierna reageert de camera niet meer en komt dan pas error01 op het display. Na het losschroeven van de lens of het loskoppelen van de batterij kan ik hem weer gebruiken voor een aantal foto's. Is zeer hinderlijk. Heb alle contacten schoongemaakt en ook op een andere camera(10D) dezelfde problemen. Iemand ervaring :?
Gebruikers-avatar
Ytos
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 5514
GeregistreerdCOLON 04 Jun 2004 16:23
CONTACTCOLON

Ik heb hetzelfde objectief maar er gelukkig nog nooit problemen mee gehad. Heb er ook nog nooit van gehoord.
Oscar
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 66
GeregistreerdCOLON 23 Sep 2004 21:14
WoonplaatsCOLON Nieuwegein

Sterker nog, de camera is eind mei aangeschaft en deze is in juli omgeruild voor een nieuwe want de sensor was al defect :shock: . Begin al minder vertrouwen in Canon te krijgen. Hulde voor Combi-foto Boekhorst in Utrecht voor de perfecte service :D . Maar de lens is nu opgestuurd. Iemand bekend met de reperatietijden van Canon?
Gebruikers-avatar
Ytos
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 5514
GeregistreerdCOLON 04 Jun 2004 16:23
CONTACTCOLON

Reparatietijd voor camera's ligt meestal tussen 3 en 5 weken. Ik weet niet of het voor objectieven hetzelfde is.

Wel jammer dat je deze slechte ervaringen met Canon hebt. Tot nu toe ben je de 2e met dit soort ervaringen, waarvan ik weet dat de 1e die iets meldde inmiddels wel tevreden is over z'n cam. Op 300 leden vind ik dat nog wel meevallen, al is het niet leuk natuurlijk.

Ik, en velen met mij, zijn toch wel flink "Canonist" geworden mede door de positieve ervaringen met onze camera's. Gun Canon het voordeel van de twijfel. Laat ze je objectief repareren en als het daarna nog niet is opgelost, dan heb je sowieso recht op een nieuwe. Gezien je ervaringen met Combi moet dat goed komen.
hulz
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 28
GeregistreerdCOLON 24 Sep 2004 23:16
WoonplaatsCOLON Groningen

Oscar schreefCOLONHeb sinds juni dit jaar een Canon 300D met een 75-300USM IS lens. Nu heb ik een probleem met de lens. In de maximale zoomstand springt regelmatig diafragma naar 0.0 en de belichtingstijd op 4000. Hierna reageert de camera niet meer en komt dan pas error01 op het display. Na het losschroeven van de lens of het loskoppelen van de batterij kan ik hem weer gebruiken voor een aantal foto's. Is zeer hinderlijk. Heb alle contacten schoongemaakt en ook op een andere camera(10D) dezelfde problemen. Iemand ervaring :?
ja, heb ik ook, het zelfde probleem, sterker nog, een nieuw camera ook 300d zo uit etalage deed het zelfde. Daarna in de winkel nog met de 10d van cannon en toe werkte de lens en camera perfect...... Krijg na meerdere err 01 soms ook err 99. Dus.... Housten we have a problem??
hulz
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 28
GeregistreerdCOLON 24 Sep 2004 23:16
WoonplaatsCOLON Groningen

Vanmiddag de canon 300d met de canon lens mee genomen de stad in en 40 plaatjes geschoten ongeveer 7 keer error 01 gehad. Zie trouwens op het net dat het meer voor komt. Zou ze dat weten bij canon en daarom op dit moment slecht leverbaar zijn?
Sander Dubbeldam
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 45
GeregistreerdCOLON 20 Jul 2004 16:22

Ik heb de lens ook maar zelf gelukkig geen problemen mee gehad. De levertijd is zolang omdat de lens toch wel populair is bij de consument.
Oscar
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 66
GeregistreerdCOLON 23 Sep 2004 21:14
WoonplaatsCOLON Nieuwegein

Heb meerdere keren contact gehad met het reparatiecentrum, laatste keer vandaag en men meld mij dat de onderdelen deze week binnen komen en dan sturen ze de lens z.s.m. af. We zijn nu 4 weken verder. Het zou toch sneller moeten kunnen. 4 weken zonder lens is als lopen met maar 1 been of iets dergelijks :lol:
French

Ik heb ook problemen met deze lens gehad. Bij mij wilde de lens niet meer scherpstellen. Dit probleem deed zich zowel op mijn EOS 50e voor als op een geleende EOS 500. De reparatie duurde bij mij bijna 2 maanden want de onderdelen moesten uit Japan komen.
Inmiddels heb ik de lens aan mijn vader gegeven en die heeft tot op heden geen problemen meer gehad.
Ik gebruik nu de 70-200 4L maar ik mis het IS systeem wel. Dat is echt geweldig!
Oscar
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 66
GeregistreerdCOLON 23 Sep 2004 21:14
WoonplaatsCOLON Nieuwegein

Nou ik kan je vertellen dat de lens na 4 weken weer terug is. Afgelopen zaterdag en zondag getest en alles werkt weer als vanouds.
Ook bij mij moesten de onderedelen uit Japan komen maar ik vind dat de mensen van dit reparatiecentrum hun best hebben gedaan :mrgreen: (ze hielden me netjes op de hoogte van de voortgang van de reparatie). Jammer vind ik wel dat ik nooit te weten kom wat ze nu precies gedaan hebben. Ik vermoed dat het aan het IS systeem heeft gelelgen. Maar ja daar kan ik wel mee leven. Hopelijk gaat hij nu niet meer kapot.
Gebruikers-avatar
BasZ
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 14056
GeregistreerdCOLON 30 Sep 2004 13:48
WoonplaatsCOLON Gouda

Heb je voor de rest wel goede ervaringen met de lens zelf?
Dus de scherpte / gebruik / IS enzo?
Ik zit namelijk erover te denken om deze lens aan te schaffen.
Oscar
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 66
GeregistreerdCOLON 23 Sep 2004 21:14
WoonplaatsCOLON Nieuwegein

Basz, Ik heb goede ervaring. zeker met het IS systeem. Ik spot vliegtuigen en daar is het echt een uitkomst want je hebt vaak last van wind en met de IS maak je eigenlijk altijd scherpe foto's.
De 300mm zoom vind ik voldoende, echter om zoveel mogelijk het lens wisselen te voorkomen kan je beter 28 -300 mm nemen maar dat kost nog al. Ik heb voor mijn 75-300USM IS € 525,- betaald in combinatie met de camera. Deze is aangeschaft bij Combi-Foto Boekhorst in de Lijnmarkt in Utrecht. Dit model lens is de meest gebruikte lens onder de spotters, zelfs in Hongarije.
Ik hoop dat je wat aan deze info hebt gehad. Groet Oscar
300D, 20D, 40D, 35-350L USM, 75-300 IS USM II, 24-105L USM IS, Tokina 11-16
Gebruikers-avatar
maartenw
Memoriam
Memoriam
BerichtenCOLON 1719
GeregistreerdCOLON 04 Jun 2004 00:14
WoonplaatsCOLON Eindhoven
CONTACTCOLON

Ik heb deze lens ook als eigendom (is nog van een erfenis van moeders, dus de reden dat ie nooit meer weg gaat), maar vind dat deze een beetje erg sloom is met focussen. Ik spot ook vliegtuigen, soms nog wel eens samen Oscar, maar voor de snelle bewegingen is het niet de lens naar mijn mening. Voor het stil-leven werk (taxien en zo) is het een beste lens !!!
www.studio111.nl
Gebruikers-avatar
BasZ
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 14056
GeregistreerdCOLON 30 Sep 2004 13:48
WoonplaatsCOLON Gouda

ik zit namelijk een beetje te kijken welke tele-lens ik voor me 300D wil gaan kopen.
Zit nog een beetje te bekijken alles, maar zit nog een beetje in doubt of ik voor de Canon EF 75-300/4.0-5.6 USM IS moet gaan of voor een toch wat duurdere Canon EF 70-200/4.0 L USM...

Mijn budget is niet unlimited zeg maar (huisje etc.), dus moet een beetje op het geld letten.
De 70-200 is gewoon een slag beter door de lichtsterkte en kwaliteit van het glas, maar ik denk zelf dat ik de 200-300 range en de IS ga missen van de 75-300.
Gebruikers-avatar
maartenw
Memoriam
Memoriam
BerichtenCOLON 1719
GeregistreerdCOLON 04 Jun 2004 00:14
WoonplaatsCOLON Eindhoven
CONTACTCOLON

Ik hoor van de 70-200 gebruikers dat ze het IS systeem niet eens missen. En dan bedoel ik ook de F4.0 gebruikers. de 2.8 joekels zijn nog enkele stukken meer tevreden en missen uiteraard het IS ook niet.
www.studio111.nl
Gebruikers-avatar
BasZ
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 14056
GeregistreerdCOLON 30 Sep 2004 13:48
WoonplaatsCOLON Gouda

En mis je dat stukje van 200-300mm dan niet?
Lijkt mij wel namelijk...

De kosten wegen bij mij ook wel een beetje, ik bedoel al had ik geld dan wist ik het wel... :)
Klaas
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3420
GeregistreerdCOLON 23 Aug 2004 13:36
WoonplaatsCOLON Nunspeet
CONTACTCOLON

Op een lichtsterke 2.8 lens is IS natuurlijk ook al minder belangrijk omdat je de sluitertijden korter kunt houden en op die manier bewegingsonscherpte kan tegengaan.
Groetjes, Klaas Lingbeek- van Kranen
[size=75] [url]http://www.digitalrebel.nl[/url] - [url=http://www.digitalrebel.nl/equipment.html]Equipment(klik meer info)[/url] - [url=http://www.istockphoto.com/lingbeek]IStockPhoto Portfolio[/url] [/size]
Gebruikers-avatar
BasZ
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 14056
GeregistreerdCOLON 30 Sep 2004 13:48
WoonplaatsCOLON Gouda

Klaas schreefCOLONOp een lichtsterke 2.8 lens is IS natuurlijk ook al minder belangrijk omdat je de sluitertijden korter kunt houden en op die manier bewegingsonscherpte kan tegengaan.
Voor de 2.8 70-200mm heb ik nu even geen geld :)
dus zal dan eerder gaan voor de 4.0 70-200mm.
Gebruikers-avatar
xiphias
Veteraan
Veteraan
BerichtenCOLON 1348
GeregistreerdCOLON 04 Jun 2004 07:03
WoonplaatsCOLON EHHW
CONTACTCOLON

Focussen met 20D + 75-300 IS USM is best snel, maar dat is de cam. Meer focus punten enzo.. Heb alleen af en toe het idee dat plaaten niet helemaal 100% scherp zijn. Nog aan het kijken of dit de cam of lens is. Schijnt vaak ook aan de camera te liggen en dan moet de cam/lens worden afgesteld. Zou het eens met een lens van een ander moeten proberen op m'n 20D (Ytos ;-))

Zelf wil ik een 28-300 L IS USM gaan scoren maar zou hem liver in 2.8 uitvoering zien alleen wil ik mijn auto nog langer als vandaag houden.

-XiP
XiPHiAS Photography | GoPro Blog | Blog | USA Sport Fotografie

Sportfotograaf, levensgevaarlijk!
Gebruikers-avatar
Ytos
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 5514
GeregistreerdCOLON 04 Jun 2004 16:23
CONTACTCOLON

xiphias schreefCOLONFocussen met 20D + 75-300 IS USM is best snel, maar dat is de cam. Meer focus punten enzo.. Heb alleen af en toe het idee dat plaaten niet helemaal 100% scherp zijn. Nog aan het kijken of dit de cam of lens is. Schijnt vaak ook aan de camera te liggen en dan moet de cam/lens worden afgesteld. Zou het eens met een lens van een ander moeten proberen op m'n 20D (Ytos ;-))

Zelf wil ik een 28-300 L IS USM gaan scoren maar zou hem liver in 2.8 uitvoering zien alleen wil ik mijn auto nog langer als vandaag houden.

-XiP
Uitproberen kan op de shooting-day. Dan houd ik daarna jouw 20D wel even warm :P
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar