verkoop problemen

Algemene vragen over vliegtuigspotten

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
schoffie
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 10370
GeregistreerdCOLON 26 Aug 2005 08:15
CONTACTCOLON

Zoals mijn voorgangers al hebben gezegd: bij consumentenverkoop (dus ook van consument naar bedrijf toe) zijn geen wettelijke bepalingen vna toepassing TENZIJ het gaat om oplichting. M.a.w. als jij naar eer en geweten handelt, samen een prijs afspreekt en de goederen levert (zo neit dan heet dat oplichting) dan is daarmee de kous af. Wel is het zop dat er een grijs gebied heerst tussen oplichting en verkoop. Het is namelijk een risico van de koper om iets ongezien te kopen, bijv. om geld over te maken en de goeden opgestuurd te krijgen. Als er dan bijv. krassen zijn is de vraag of hij daarnaar geinformeerd heeft of dat de verkoper hem daarop heeft gewezen. als de verkoper heeft gezegd dat er geen gebreken zijn en die blijken er wel te zijn begint dit op oplichting te lijken. Echter, als die gebreken bij de verkoper niet bekend waren wordt het gebied toch weer grijs. Daarom ligt het risico voor het grootste gedeelte bij de koper. Wanneer echter de koper de goederen voor de koop heeft kunnen inspecteren en zonder restricties heeft mogen uitproberen is daarmee de verkoper gevrijwaard (tenzij weer iets wat niet te controleren valt). Als de camera zonder accu geinspecteerd had mogen worden en blijkt later met accu niet te werken dan valt dat onder oplichting. Maar ja, het is ook weer de verantwoordelijkheid van de koper om zijn goederen goed te inspecteren. Doet hij dit niet dan wordt dit onder laskheid verstaan en kan wederom de verkoper gevrijwaard worden. Had de verkoper echter gezegd dat de camera prima werkte dan is er wel sprake van oplichting.

In jou geval: de verkoper heeft de camera mogen uitproberen en bekijken, hij is gewezen op gebreken (krassen) en is akkoord gegaan met de prijs. Daarmee ben jij per definitie gevrijwaard van verantwoordelijkheid als verkoper (binnen de consumentenverkoop) en heeft de koper geen rechten meer, zeker niet op het gebied van iets waar jij hem op gewezen heb.

Poeh wat een verhaal... heb kramp in mijn vingers :D
www.johanvanderwielen.nl
matthijsss
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 20
GeregistreerdCOLON 14 Dec 2005 20:20

Hey,

Als je de handleiding nog hebt, zou ik deze graag van je willen overkopen 8)

heb vorige week/ week ervoor een d30 gekocht :D
Gebruikers-avatar
Friso
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 1064
GeregistreerdCOLON 22 Jul 2005 20:45
WoonplaatsCOLON Voorhout

Falerossi schreefCOLONTot vandaag, ik kreeg telefoon van een jongen uit amersfoort hij had wel intresse.
matthijsss schreefCOLONHey,

Als je de handleiding nog hebt, zou ik deze graag van je willen overkopen 8)

heb vorige week/ week ervoor een d30 gekocht :D
Hey Matthijs, heb je die cam soms van een jongen uit amersfoort gekocht? :twisted:
Camera Obscura
matthijsss
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 20
GeregistreerdCOLON 14 Dec 2005 20:20

Friso schreefCOLON
Falerossi schreefCOLONTot vandaag, ik kreeg telefoon van een jongen uit amersfoort hij had wel intresse.
matthijsss schreefCOLONHey,

Als je de handleiding nog hebt, zou ik deze graag van je willen overkopen 8)

heb vorige week/ week ervoor een d30 gekocht :D
Hey Matthijs, heb je die cam soms van een jongen uit amersfoort gekocht? :twisted:
Nee :D
Gebruikers-avatar
dbode
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 3247
GeregistreerdCOLON 17 Feb 2005 21:49
WoonplaatsCOLON Gem. Utrechtse Heuvelrug

matthijsss schreefCOLONHey,

Als je de handleiding nog hebt, zou ik deze graag van je willen overkopen 8)

heb vorige week/ week ervoor een d30 gekocht :D
Ik heb anders nog wel een Engelstalige handleiding van de D30 in PDF formaat. Bestand is wel 5 Mb groot, dus via normale e-mail gaat niet lukken. Als je een gmail account hebt, gaat dat wel. Anders kan ik hem tegen kostprijs wel even voor je op CD zetten en verzenden. Laat anders maar even weten via een PB
Groet,
Dirk-Jan

Fototas met standaard 13 kilo staal, magnesium, glas, kunststof, etc....
Gebruikers-avatar
Falerossi
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1041
GeregistreerdCOLON 13 Sep 2005 20:41
WoonplaatsCOLON Friesland
CONTACTCOLON

matthijsss schreefCOLONHey,

Als je de handleiding nog hebt, zou ik deze graag van je willen overkopen 8)

heb vorige week/ week ervoor een d30 gekocht :D
die hek dr gelijk met de post heen gestuurd.
ik wou gelijk af van dat gezeur.
www.sport-picture.nl | Canon EOS 7D Mark II | 70-200 2.8L | 11-16 2.8 | 300 2.8 |
supercanon
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 64
GeregistreerdCOLON 15 Dec 2005 23:26
WoonplaatsCOLON Weert
CONTACTCOLON

Wat een eikel, dat ie toch op een hoop valt, trek het je niet aan....
http://www.hiqualphoto.nl 2 Canon camera's een een hoop glas.
Gebruikers-avatar
Falerossi
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1041
GeregistreerdCOLON 13 Sep 2005 20:41
WoonplaatsCOLON Friesland
CONTACTCOLON

supercanon schreefCOLONWat een eikel, dat ie toch op een hoop valt, trek het je niet aan....
Dat soort dingen trek ik mij zeker niet aan, maar kan er wel pised om worden!
ma goed tis inmiddels al weer lang geleden en heb gelukkig niks meer van hem gehoord.
www.sport-picture.nl | Canon EOS 7D Mark II | 70-200 2.8L | 11-16 2.8 | 300 2.8 |
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar