[VERZAMELTOPIC] Herfst

Voor alle andere natuurfoto's die je in de andere categorieën niet kwijt kunt

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van (natuur)foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Attic
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 173
GeregistreerdCOLON 08 Mrt 2005 10:46

Ik kwam overigens ook nog wat paddestoelen tegen, vanavond... ;)

[img]http://old.eosdigitaal.nl/forum/album_p ... c_id=27306[/img]

Groet,
Mark
jarjarbinks
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 215
GeregistreerdCOLON 29 Mrt 2005 21:53
WoonplaatsCOLON Derde planeet rechts
CONTACTCOLON

Heb vandaag ook nog eens een paddestoel(en) gevonden.

[img]http://fotos_derden.eosrebel.nl/dellen/dellen1.jpg[/img]
[size=75]Digital EOS350D [color=#FF0000]~ [/color]Canon EF 70-200mmf/4[color=#FF0000]L[/color] [color=#FF0000]~ [/color] Tokina AT-X PRO SD 12-24/f4 (IF)DX [color=#FF0000]~ [/color] EF 50mm f/1.8 II [color=#FF0000]~ [/color] Tamron 28-75mm f/2.8 XR Di[color=#FF0000]~ [/color] Tamron 90mm f/2.8 Macro [color=#FF0000]~ [/color] 40 GB Imagetank [color=#FF0000]~ [/color] Grip BG-E3 [color=#FF0000]~ [/color] Sigma 500DG Super.
http://www.eosrebel.nl
http://www.eosrebelxt.web-log.nl[/size]
inquestos
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 18
GeregistreerdCOLON 30 Okt 2005 22:25
WoonplaatsCOLON Delft
CONTACTCOLON

M'n eerste post zohier :)

Afbeelding

Nog niet helemaal goed bewerkt, en ik hoorde al dat het verstandig was geweest om in te flitsen, maar dit is een van de eerste foto's uit dit toestel, dus moet nog even wennen :D
20D + BG-E2 | Sigma 10-20 | EF-S 18-55 | EF 50 1.8 MK1 | EF 70-210 3.5-4.5 USM | Soligor Tussenringen | 380EX
zippo
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 306
GeregistreerdCOLON 12 Feb 2005 21:22
WoonplaatsCOLON Schagen

[size=75]veel te weinig[/size]
Gebruikers-avatar
motordigitaal
Veteraan
Veteraan
BerichtenCOLON 2672
GeregistreerdCOLON 04 Jun 2004 06:25
WoonplaatsCOLON Almere
CONTACTCOLON

Afbeelding

Afbeelding
Gebruikers-avatar
diganiet
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 1524
GeregistreerdCOLON 11 Dec 2004 16:44
WoonplaatsCOLON Nieuw Buinen
CONTACTCOLON

Motordigitaal, t'is een erg bijzondere paddestoel.............maar een schitterende foto! Lekker scherp.

Gr. Anita
http://www.anitameezen.nl
mathys
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 62
GeregistreerdCOLON 01 Nov 2005 13:06
WoonplaatsCOLON Diemen-Noord

Wil ook wel even een kleine bijdrage leveren met mijn foto's
1.
[img]http://old.eosdigitaal.nl/forum/album_p ... c_id=27459[/img]

2.
[img]http://old.eosdigitaal.nl/forum/album_p ... c_id=27409[/img]

Meningen, tips zijn welkom :)
schoffie
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 10370
GeregistreerdCOLON 26 Aug 2005 08:15
CONTACTCOLON

Tjemig... een poosje niet wezen kijken en wat een boel foto's erbij. De een nog mooier dan de andere. Ik was al trots op mijn creaties en merk dat mijn blik steeds kritischer wordt maar als ik dit zie...

Nou ja, zal proberen mijn leken oordeel langs een hoop prachtige nieuwe platen te laten gaan in de hoop dat iedereen er wat aan heeft:

@boa: prachtige plaat, mooie compo (goed standpunt), mooie kleur en prima DOF... wat mij betreft niets meer op aan te merken!!

@skiffia: geen onaardige achtertuin dat je al dit moois daar hebt staan. #1 heeft mooie kleuren en fraai lijnenspel. Mooi DOF, de onscherpte stoort mij niet echt. #2 is erg mooi wat kleur betreft. Had echter wat minder in het centrum moeten staan, dan wordt de foto wat spannender (beetje croppen aan de linkerkant?), ook de DOF zou ik iets sterker hebben gemaakt (kleinere f-waarde) zodat ook de voorgrond wat onscherp zou worden. #3 vind ik niet echt wat, harde flitslicht doet de inktzwam geen goed...

@biebiep: dank je wel voor je complimenten... :D

@Corwin: prachtige platen, mooie kleuren en schitterende onderwerpen (paddo's). Jammer vind ik dat ze allemaal zo in het midden van de foto staan, daardoor wordt de compo wat saaiig. Heb je ook de EXIF-waarden bij de platen? #1 vind ik erg mooi maar zou zelf een wat lager standpunt hebben gekozen (met je buik op de grond), een kleinere f-waarde zou hier ook voor een mooiere DOF hebben gezorgd. #2 vind ik erg mooi, met een nog iets kleinere f-waarde zou de achtergrond nog onscherper zijn geworden, en dan nog iets croppen zodat de paddo niet meer in het midden staat en je hebt een prachtige plaat. #3 zijn prachtige kleuren, eigenlijk weer hetzelfde: kleinere f-waarde en niet in het midden. #4 is volgens mij dezelfde als #2 maar nu van de andere kant, niet? Ook hier dezelfde punten + een nog iets lager standpunt. Hoop dat je hier wat mee kunt.

@Edzart: je vraagt niet expliciet naar comments dus als je dit niet wilt haal ik het wel weer weg. #1 is erg mooi, mooi kleur. Voor mij zou de DOF iets minder mogen zodat de hele paddo scherp is. Ook zou hij iets minder in het midden moeten staan, dan wordt de compo iets spannender. #2 vind ik erg mooi maar ook de centrale compo zorgt voor een wat saaie plaat. Wellicht zou met een veel kleinere f-waarde de achtergrond precies zo onscherp zijn geworden dat je nog net de vage omtrekken van de boom zou hebben gezien. #3 doet mij weinig, centrale compo, weinig kleur, saaie lucht, sorry. #4 vind ik de mooiste, de guitigheid in het ene oog, de prachtige DOF, de kleuren... jep deze is het helemaal!!! Ik zou hem echter alleen nog iets croppen omdat het nu echt afgesneden lijkt, ik zou zelf aan de rechterkant zodanig afsnijden dat ook een gedeelte van de arm eraf valt, dat maakt de compo m.i. nog leuker.

@henk47: ook hier, als je niet wilt dat ik commentaar lever haal ik het wel weer weg! Eigenlijk geldt m.i. . hier hetzelfde als bij de platen van Corwin: de paddo's staan erg in het midden waardoor de foto saai dreigt te worden. #2 heeft wel een prachtige DOF maar nog ietsjes croppen zodat hij niet meer in het midden staat zou hem voor mij af maken. #1 is dermate scherp in het hele vlak dat de paddo's wat weg dreigen te vallen in de voor- en achtergrond.

@Attic: inderdaad ontzettend veel paddo's, geliefd onderwerp. Blij ook nog andere platen te zien :D (ik maak mij er zelf ook erg schuldig aan hoor :wink: ). #1 mooie kleuren maar ik vindt de compo een beetje saai, wellicht was spelen met DOF hier de oplossing geweest. #2 vind ik erg mooi, prachtige kleuren en lijnenspel. Misschien een beetje meer DOF zodat de voorgrond wat onscherp was geweest had de foto afgemaakt. #3 hetzelfde, de voorgrond had i.m.o. minder scherp gemogen. De kleuren zijn overige erg mooi. #4 vind ik mooi maar doordat de boom zo in het midden staat wordt de foto wat saai. Ik onderschrijf je opmerking over lucht en overbelichting. Ik heb hem zelf ook nog niet maar ik denk dat een overloop grijsfilter wel wat kan helpen, hoewel jou foto;'s daar eigenlijk wat compo betreft niet echt geschikt voor zijn (maar ik ben geen kenner van deze filter). Vindt trouwens jou paddofoto vlak voor het eten erg leuk en mooie DOF!!

@jarjarbinks: prachtige plaat!!! mooie kleuren fraaie DOF. Weinig op aan te merken.

@inquestos: mooie plaat met fraaie kleuren!! Ook sterke DOF met mooi onscherpte in de achtergrond. Ik zou zelf wel een lager standpunt hebben gekozen (op je buik liggen?) zodat je meer recht tegen de paddo aankijkt. En de paddo minder in het midden zou wellicht ook nog iets verbetering hebben toegevoegd, hoewel ik er bij deze foto over twijfel. Nee, zou hem toch lekker zo laten.

@zippo: ach, in alle eenzaamheid kun je ook mooi zijn. Vindt deze plaat erg mooi, lekker standpunt, fraaie DOF. prima!!

@Motordigitaal: heerlijke platen... mooie kleuren en DOF... tja, wat moet ik nog zeggen...?

@mathys: #1 zegt mij niet zoveel. Vindt hem persoonlijk wat saai, lucht is erg wit, en er staat te weinig water op voor een mooie reflectie. #2 vind ik wel erg leuk. Zou hem echter hebben scherpgesteld op de voorste bladeren met een kleinere f-waarde zodat enerzijds de hele tak scherp was geworden en de achtergrond nog onscherper. Misschien zelfs nog iets meer ingezoomd op de linkerkant met die mooie kleuren.

Hoop dat iedereen hier wat mee kan en ben benieuwd naar nog veel meer prachtigs!!! Helaas heb ik zelf nog geen nieuw materiaal meer geschoten voor dit topic maar ik zit inmiddels weer vol ideeën.
www.johanvanderwielen.nl
Edzart
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 130
GeregistreerdCOLON 03 Mrt 2005 23:06
WoonplaatsCOLON Zwolle

Bedankt voor je heldere kommentaar Schoffie, daar is het mij natuurlijk wel om te doen, want daar leer ik weer van. Dit waren mijn eerste foto's met de 50 mm 1.8 mkII. Hij is wel lekker hoor!
[size=75]Canon EOS Digital Rebel, Canon EF 50mm f/1.8 II, Canon EF-S 18-55mm F3.5-5.6 kitlens, Sigma 55-200 F4-5.6, Sigma EF-500 DG SUPER EO-ETTL[/size]
mathys
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 62
GeregistreerdCOLON 01 Nov 2005 13:06
WoonplaatsCOLON Diemen-Noord

@mathys: #1 zegt mij niet zoveel. Vindt hem persoonlijk wat saai, lucht is erg wit, en er staat te weinig water op voor een mooie reflectie. #2 vind ik wel erg leuk. Zou hem echter hebben scherpgesteld op de voorste bladeren met een kleinere f-waarde zodat enerzijds de hele tak scherp was geworden en de achtergrond nog onscherper. Misschien zelfs nog iets meer ingezoomd op de linkerkant met die mooie kleuren.
Bedankt voor het commentaar, #1 is een crop van een grotere foto. Bij die grotere versie staat de refectie van het water er wel volledig op. De lucht vind ik ook te wit maar ik zou ook niet weten wat ik daar precies aan zou moeten veranderen om dat mooier te krijgen :?

#2 zou idd anders gefocused kunnen worden. Van de drie die ik had geschoten was dit de beste.
Gebruikers-avatar
Bientje!
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 334
GeregistreerdCOLON 05 Apr 2005 07:16
WoonplaatsCOLON Wageningen

Oke, ik doe ook nog ff een duit in het zakje:

[img]http://old.eosdigitaal.nl/forum/album_p ... c_id=27282[/img]

Deze staat ook in het topic "wat al is geweest" "Soesterduinen" van afgelopen zondag, maar hier past ie ook goed.... 8)
Bientje!
De perfecte foto bestaat niet zolang persoonlijke voorkeur bestaat.....
schoffie
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 10370
GeregistreerdCOLON 26 Aug 2005 08:15
CONTACTCOLON

@Bientje: ik vind het een hele mooie foto, die schaduwwerking mag ik wel. Alleen had ik de paddo iets meer scherp op de foto gezet, nu is zowel de voorkant als achterkant als steel onscherp.
www.johanvanderwielen.nl
Attic
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 173
GeregistreerdCOLON 08 Mrt 2005 10:46

Bientje: weet je zeker dat dit F6.3 is? Mij lijkt dit eerder een F1.8, als ik kijk hoe scherp de voorkant van de paddo is, en hoe wazig de achterkant en de steel is! Ik heb het idee dat met F6.3 zo'n beetje de hele plaats scherp moet zijn, zeker omdat je op 55 mm hebt geschoten...

Verder wel lekkere schaduw!

Schoffie: wauw! Wat een lap commentaar! Was je zeker ook niet in 1 keer mee klaar! Bedankt voor je commentaar overigens! Kan er zeker wat mee!

Groet,
Mark
Gebruikers-avatar
Bientje!
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 334
GeregistreerdCOLON 05 Apr 2005 07:16
WoonplaatsCOLON Wageningen

Attic schreefCOLONBientje: weet je zeker dat dit F6.3 is? Mij lijkt dit eerder een F1.8, als ik kijk hoe scherp de voorkant van de paddo is, en hoe wazig de achterkant en de steel is! Ik heb het idee dat met F6.3 zo'n beetje de hele plaats scherp moet zijn, zeker omdat je op 55 mm hebt geschoten...

Groet,
Mark
100% F6.3: zeker weten! :wink:
De perfecte foto bestaat niet zolang persoonlijke voorkeur bestaat.....
schoffie
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 10370
GeregistreerdCOLON 26 Aug 2005 08:15
CONTACTCOLON

@attic: :D :D :D , nee hoor, in 1 keer doorgeschreven. Gewoon schrijven in word en tegelijk in alle rust de foto's bekijken... blij dat je er wat aan hebt. Ik krijg ook vaak goede tips en de ene denst is de andere waard, zo hopen we mekaar voorbij te streven... :wink:
www.johanvanderwielen.nl
Gebruikers-avatar
Bagtjuh
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 2333
GeregistreerdCOLON 18 Jan 2005 15:25
WoonplaatsCOLON Veenhuizen

Lekker veel paddo's te zien hier dus mijn bijdrage dan ook maar.

[img]http://old.eosdigitaal.nl/forum/album_p ... c_id=27530[/img]

Bart
schoffie
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 10370
GeregistreerdCOLON 26 Aug 2005 08:15
CONTACTCOLON

@Bagtjuh: mooie plaat van een mooi onderwerp!! Door de compo wordt hij alleen een beetje saai en dat heeft hij niet verdient: onderwerp staat volledig centraal met aan alle kanten dezelfde ruimte. Zou zelf wat meer ruimte overlaten aan de linkerkant (met dat licht) of juist zo gaan croppen dat je gedeeltenm van de paddo afsnijdt. Daarmee wordt de foto spannender. Ik weet niet of je nog eens bij deze paddo's komt maar maak ook eens een paar prachtige detail foto's van die lamellen, en ga een plat op je buik ernaast liggen voor een foto...
www.johanvanderwielen.nl
THJKlos
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1346
GeregistreerdCOLON 20 Apr 2005 12:31

En nog een herfstig plaatje van mij.
Vanmiddag even heel kort op pad geweest. Zelf vond ik het licht op de varen en de onscherpte wel mooi :)

Afbeelding
[size=75]*... ...*[/size]
THJKlos
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1346
GeregistreerdCOLON 20 Apr 2005 12:31

Even een schaamteloze kick van dit topic.
Afgelopen donderdag heb ik o.a. ook onderstaande foto gemaakt, helaas op ISO 800 (ik had gehoopt/gedacht dat het mij nooit zou overkomen, maar na wisselen van een lens de ISO niet teruggezet :( ).
Daarom wil ik de foto graag nog een keertje overdoen, nu maar hopen dat het licht en het weer de komende dagen een beetje vergelijkbaar zijn.

Omdat ik nu dus nog een poging ga wagen, zou ik graag willen weten of jullie nog tips/suggesties hebben voor deze foto :)

Afbeelding
[size=75]*... ...*[/size]
fokkedeboer
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 7378
GeregistreerdCOLON 23 Feb 2005 11:57
WoonplaatsCOLON De Bilt
CONTACTCOLON

Theo, prachtig herfstplaatje van die varen! Je bent niet de enige die het mooi vindt hoor! :-)
En wat je met die andere beter zou kunnen doen? Allereerst de ISO controleren, maar dat had je al bedacht. Verder zou ik het niet weten, want ik vind het een prachtplaat! En die ISO 800 valt op deze maat nauwelijks op hoor (wel in het groot natuurlijk, maar die heb jij alleen).
[size=75]Mijn foto's zijn niet perfect. Maar ik heb er wel lol aan om te proberen dat te bereiken![/size] http://www.fotofokke.nl
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar