Nieuwe camera

Ervaringen met fotozaken, winkels en leveranciers, zoals serviceverlening, afhandeling van problemen, printkwaliteit en verzendtijd.

ModeratorCOLON Global Moderators

BUTTON_POST_REPLY
Nominus
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 6
GeregistreerdCOLON 12 Okt 2004 14:54

Hallo allemaal,

Wie kan mij een beetje opweg helpen.
Ik wil een nieuwe digitale camera kopen.
Maar ik zit te twijfelen tussen de merken canon en sony.
Heeft iemand hiermee ervaring?

Ook was mijn oog gevallen op de canon A80 en A85.
Heeft iemand ook hiermee ervaring.

Gr.

Nominus :D
K.G.H.W.
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 305
GeregistreerdCOLON 05 Jun 2004 09:52

Tja wat kan ik zeggen. Ik zou voor de 300D gaan.
Maar wat wil je uitgeven voor een toestel.
Wat wil je er mee schieten, hoevaak?
Wat is de groote die je max wil?
Die ander die je noemt zij weer heel anders dan de 300D. Dus wat meer info zou handig zijn.

:lol:
K.G.W.H ---> canon EOS Rebel, 18-55 MM EF-S, RC-5 Remote control, Velbon CX-444, 2X sandisk ultra II 256 MB, 1X sandisk 128 MB, toploadzoom minni.
Nominus
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 6
GeregistreerdCOLON 12 Okt 2004 14:54

Ik wil zo'n 400 euro uitgeven en het gebruiken voor vakantie en gelegenheden. En ik zat te denken aan een 4 megapixel.

Gr.

Nominus
Hans
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 178
GeregistreerdCOLON 04 Jun 2004 20:08
WoonplaatsCOLON Almere

Als ik zou moeten kiezen tussen een canon en een sony , zou ik kiezen voor de Canon , met als voornaamste reden dat de geheugenkaartjes voor de Sony ( de memory stick ) veel duurder zijn dan SD kaartjes die in de Canon gaan.

Kijk eens bij koopdigitaal , en dan bij de canon camera's daar zal gerust iets tussen zitten ...... :wink:

http://www.koopdigitaal.nl/
[color=red]Canon Eos 400D[/color]
Nominus
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 6
GeregistreerdCOLON 12 Okt 2004 14:54

Bedankt voor de tip ik ga gelijk kijken

Gr.

Nominus
*Marco*

Waarom denk je dat we je een 300D proberen aan te smeren :?:
Niet omdat je hier op een Sony-forum zit :D
Gebruikers-avatar
Ytos
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 5514
GeregistreerdCOLON 04 Jun 2004 16:23
CONTACTCOLON

K.G.H.W. schreefCOLONTja wat kan ik zeggen. Ik zou voor de 300D gaan.
Maar wat wil je uitgeven voor een toestel.
Wat wil je er mee schieten, hoevaak?
Wat is de groote die je max wil?
Die ander die je noemt zij weer heel anders dan de 300D. Dus wat meer info zou handig zijn.

:lol:
Vreemde volgorde om te reageren. Eerst aangeven voor welke camera je zou gaan en dan vragen wat de persoon in kwestie eigenlijk wil :?

@Nominus: dit is een Canon 300D-forum. Je moet dus niet gek opkijken dat men hier Canon adviseert.

Verder is het inderdaad handig om te weten wat je ervaring is en wat je wilt met je camera. Budget is nu bekend, maar verder weten we nog weinig. Wil je:

* Point en shoot
* Zelf kunnen instellen
* Accu's of penlights
* Veel of weinig voorkeuze
* ...
* ...

Kortom: geef eens wat eisen door.

Wellicht komt er dan voor 400 eypo wel een hele andere cam naar boven drijven. Er is trouwens een mooie tool voor op www.kieskeurig.nl. Verder moet je niets doen op die site. Vooral de reviews slaan nergens op. Veel reacties zijn in de trant van "fantastische camera" terwijl mensen hun cam net een dag hebben. Alsof ze dan al een goede beoordeling kunnen geven.

Tenslotte de concurrentie: kijk eens op www.zoom-magazine.nl en www.dutchphotozone.com. Wel geef ik de tip niet zomaar te posten, maar eerst de sfeer op het forum even af te tasten. Vooral bij die laatste verwacht men dat je ook veel zelf onderzoek doet. Ze hebben wel een mooi topic waarin ze tips geven welke camera je kunt kopen aan de hand van je eisen.

Succes
Gebruikers-avatar
xiphias
Veteraan
Veteraan
BerichtenCOLON 1348
GeregistreerdCOLON 04 Jun 2004 07:03
WoonplaatsCOLON EHHW
CONTACTCOLON

Persoonlijk zou ik een camera kiezien die CF kaarten gebruikt. Mocht je later toch door groeien naar een DSLR dan heb je iig je kaarten al. Mijn eerste cam was een hele simpele HP 318 met CF, de 2e was een Minolta DiMAGE S414 eveneens met CF en nu dan de 20D.

Mocht je van plan zijn ooit een 1Ds te kopen dan kan je je SD kaartjes wel weer gebruiken, die gebruikt namelijk CF + SD.

Verder kan ik zeggen dan de Minolta DiMAGE S414 bij Dixons tegenwoordig iets van €250 kost. 4MP 4x Opt Zoom (35-140mm). Zie de links in m'n signature voor foto's genomen met de S414.

-XiP
XiPHiAS Photography | GoPro Blog | Blog | USA Sport Fotografie

Sportfotograaf, levensgevaarlijk!
Gebruikers-avatar
Ytos
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 5514
GeregistreerdCOLON 04 Jun 2004 16:23
CONTACTCOLON

xiphias schreefCOLONZie de links in m'n signature voor foto's genomen met de S414.

-XiP
Je bedoelt die foto van die Haai... :)
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar