Canon 20D

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
wvangerven
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 647
GeregistreerdCOLON 18 Sep 2004 13:03
WoonplaatsCOLON Arnhem

Ik vind het moeilijk om iets van de kwaliteit van de 20D te zeggen als ik naar bovenstaande gemaakte opnames kijk. Wat compositie betreft is er niks mis mee, maar volgens mij kijk ik meer naar de kwaliteit van het gebruikte objectief dan naar de kwaliteit van de 20D en die vind ik zelf nogal tegenvallen (dan bedoel ik detaillering- en contrast-prestaties van het gebruikte objectief). Misschien zien de originele afdrukken er wel veel beter uit door optredend kwaliteitsverlies door ze op deze site te zetten.
Ik denk, dat als je echt wilt laten zien wat een 20D kan, je dan allereerst gebruik zal moeten maken van een top-objectief met hoge lichtsterkte. Of zit ik er volgens de kenner met mijn mening echt ontzettend ver naast?
*Marco*

Euhh, ik denk dat je op NEW TOPIC hebt geklikt i.pv. REPLY...
Bartje
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 677
GeregistreerdCOLON 11 Sep 2004 00:49
WoonplaatsCOLON Sittard
CONTACTCOLON

ik denk dat de kwaliteit van de fotos wel gelijk is aan de 300d met hetzelfde objectief...
ok wat meer megapixels..
[size=75]30D - BG-E2 Grip - EF-S 18-55 - EF 70-200/2.8 L - EF 28/2.8 - EF 50/1.8 - AF 28-75/2.8 - Peleng 8/3.5 8A
Canon 580EX II[/size]
[url=http://www.bartnotermans.com]bartnotermans.com[/url]
Takki

het weer speelde een rol.
(koud/veel wind, maar erg zonnig)

ik gebruikte voor het eerst een monopod. mijn Bigma (Sigma 50-500mm EX APO HSM) heb ik al ruim een maand...speciaal voor de autoraces gekocht.

bij zo'n weer gebruikte ik een snelle sluiter (en max. 400 ISO) PLUS mijn monopod. ik moet mijn foto's nog zien! :D
Laatst gewijzigd door 1 op Takki, in totaal 11 keer gewijzigd.
Gebruikers-avatar
xiphias
Veteraan
Veteraan
BerichtenCOLON 1348
GeregistreerdCOLON 04 Jun 2004 07:03
WoonplaatsCOLON EHHW
CONTACTCOLON

Op de foto's is nog weinig te zien. Gisteren thuis even m'n A340 van Cathy op A4 afgedrukt en dat is echt superscherp. Echt boven verwachting. Grote verschil met 300D zit hem voornamelijk in de snelheid van de cam. De AF is echt geweldig snel en de AI Servo is echt super.
Gisteren een 35-350 erop gehad en ik richt vanaf polderbaan op terminal in de verte en terwijl ik sluiter half indruk beweeg ik langs opbjecten steeds dichterbij en uiteindelijk het gras onder me. Nou, je hoort en ziet niks behalve een beeld wat continue scherp is.
Met die 75-300 zie je het beeld even onscherp worden en dan weer scherp. Met die 35-350 was het continue scherp.

Verder is het heel handig dat de opstart tijd maar 0.2 seconde is. Camera na 1 minuut in slaap stand en als er wat aan komt pak je cam, drukt sluiterhalf in om de focussen (ondertussen wordt cam ook geboot) en je drukt af. Gisteren maar 1 keer BUSY gehad en dat was toe de LOT 767 weg ging wat een zeldzaam toestel is op Schiphol.

Verder is hij dus ook super zuinig met de accu. Er zit een BP-511A bij van 1390mAh en ik hem daarmee zaterdag 700 foto's op SPL gemaakt en nog eens 150 op een festival met voornamelijk de flitser er bij en toen pas leeg. Gisteren met volle accu naar SPL en nog eens 600 foto's en cam geest aan dat accu no vol zit.

Al met al erg blij met mijn cam, komt aardig in de buurt van de 1 cijferige digitale Canon EOS toestellen.

Meer foto's volgen hopelijk nog voor mijn vakantie donderdag.


-XiP
XiPHiAS Photography | GoPro Blog | Blog | USA Sport Fotografie

Sportfotograaf, levensgevaarlijk!
Takki

de AF snelheid, de AIservo (voor autoraces) en het energieverbruik spreken me erg aan!
met een Canon accu voor mijn 300D kan ik ong. 150 RAW foto's maken...das niet veel t.o.v. de 20D.
Hades-1
Site Admin
Site Admin
BerichtenCOLON 2230
GeregistreerdCOLON 07 Jun 2004 07:52
WoonplaatsCOLON Deurne
CONTACTCOLON

mmm Canon EOS 20 D body EUR 1119,- ex btw...
das ook niet weinig.
Gebruikers-avatar
wvangerven
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 647
GeregistreerdCOLON 18 Sep 2004 13:03
WoonplaatsCOLON Arnhem

Als ik de ervaringen hierboven zo lees, denk ik dat het vooral de hogere snelheid van de camera is, zijn extra's (zoals het kunnen maken van zwart/witfoto's) en het relatief geringe stroomgebruik die de camera zo goed maken (vergeleken met de 300D). Het blijft inderdaad een bak met geld: op budgetfoto.nl zag ik hem voor 1415,00 euro inclusief btw, altijd nog bijna 3000 (!) "oude" guldens, en daar mag je natuurlijk wel wat van verwachten.
Takki

zo te lezen zijn jullie niet echt tevreden met de nieuwe 20D...als ik over mijn huidige 300D praat dan vind ik, tot nu toe, mijn 300D een hele mooie camera, maar hij is nog net niet snel genoeg.
ik vind de 20D een betere camera (zonder zelf uitgebreid getest te hebben) dan de 300D. volgens de specificaties/feiten is de 20D beter dan de 300D/10D.
ennuh...een super mooie camera kan ook slecht presteren (of niet optimaal) als het objectief geen kwaliteitsspul is.

sommige mensen zeggen zelfs: besteed je geld maar aan het glas (lenzen).
of zal ik ook maar aan nieuw glas denken, terwijl ik geen behoefte heb aan een nieuwe lens...
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar