Vandaag reed ik op de dijk van het Amsterdam-Rijnkanaal bij Breukelen midden in een heftige regen- en onweersbui. Daar trof me de enorme oneindigheid en leegheid van dat (water)landschap. Daarom ben ik snel even de auto uit gesprongen om een foto te maken.
Gelukkig kwam er iets verderop al snel het een en ander mijn beeld in gevaren, om de leegte wat minder te laten opvallen.
Ik heb een voor mij ongebruikelijke bewerking gekozen, ben benieuwd of ze bevallen
oneindigheid
ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators
- MarcoEOS550D
- Moderator
- BerichtenCOLON 8042
- GeregistreerdCOLON 03 Sep 2010 16:47
Eos 80D, EF 100mm L Macro IS USM, EF-S 10-22mm USM, EF-S 17-55mm IS USM, EF 100-400mm L IS USM, EF 50mm f-1.4 USM, Speedlite 320EX, RC-6, Powershot S120
Marco Weening Fotografie
Marco Weening Fotografie
- MarcoEOS550D
- Moderator
- BerichtenCOLON 8042
- GeregistreerdCOLON 03 Sep 2010 16:47
Een ongebruikelijke bewerking levert blijkbaar ook een ongebruikelijk aantal reacties op
Eos 80D, EF 100mm L Macro IS USM, EF-S 10-22mm USM, EF-S 17-55mm IS USM, EF 100-400mm L IS USM, EF 50mm f-1.4 USM, Speedlite 320EX, RC-6, Powershot S120
Marco Weening Fotografie
Marco Weening Fotografie
-
- Canon shooter+
- BerichtenCOLON 413
- GeregistreerdCOLON 11 Apr 2014 04:14
- WoonplaatsCOLON Nijmegen
Ik heb wel al vaker naar deze foto's gekeken, maar er schiet me niets te binnen om te zeggen. Blijkbaar zeggen deze platen me dus niet zoveel ... Het zijn rechte lijnen en vrij donkere foto's.
- MarcoEOS550D
- Moderator
- BerichtenCOLON 8042
- GeregistreerdCOLON 03 Sep 2010 16:47
Dat lijnenspel en de donkerte is de essentie van de foto. Dat klopt dus heel goed
Het grappige is dat de eerste foto op POTN direct tot de "best of POTN"-sectie werd toegevoegd. Ook op andere fora was er diverse input. Zo zie je dat het per forum ook nog eens enorm kan verschillen of een foto in de smaak valt.
Ach. Ik vind ze nog steeds mooi - en daar heb ik ze voor gemaakt
Het grappige is dat de eerste foto op POTN direct tot de "best of POTN"-sectie werd toegevoegd. Ook op andere fora was er diverse input. Zo zie je dat het per forum ook nog eens enorm kan verschillen of een foto in de smaak valt.
Ach. Ik vind ze nog steeds mooi - en daar heb ik ze voor gemaakt
Eos 80D, EF 100mm L Macro IS USM, EF-S 10-22mm USM, EF-S 17-55mm IS USM, EF 100-400mm L IS USM, EF 50mm f-1.4 USM, Speedlite 320EX, RC-6, Powershot S120
Marco Weening Fotografie
Marco Weening Fotografie
- gumpje
- Site Admin
- BerichtenCOLON 8582
- GeregistreerdCOLON 08 Jul 2006 14:15
- WoonplaatsCOLON Groningen
- CONTACTCOLON
Ik vind de eerste mooi, maar jammer dat je er niet voor hebt gekozen om links de openheid vast te leggen die je op foto twee wel hebt.
Dat had voor mij het beeld nog sterker gemaakt. Heb je de foto ook bekeken in gedesatureerde kleuren? Dat kan ook nog wel interessant zijn!
Dat had voor mij het beeld nog sterker gemaakt. Heb je de foto ook bekeken in gedesatureerde kleuren? Dat kan ook nog wel interessant zijn!
... Spiegel-Werk ...
Los van het feit dat we in in ons land (helaas) geen enorme oneindigheid hebben snap ik wel de intentie achter de foto's. De eerste past daar het beste bij.
Michiel>=-
Michiel>=-
Canon 1DmkIV - Canon 70D. Canon 50mm II - Canon 17-40mm L F4. Canon 100-400mm L IS USM. Canon 70-200mm L F4 non IS.
https://www.flickr.com/photos/mikeeagle
website: http://mike-eagle.squarespace.com
Insta: https://www.instagram.com/breitlingmike/
https://www.flickr.com/photos/mikeeagle
website: http://mike-eagle.squarespace.com
Insta: https://www.instagram.com/breitlingmike/
- MarcoEOS550D
- Moderator
- BerichtenCOLON 8042
- GeregistreerdCOLON 03 Sep 2010 16:47
Die keuze was er helaas niet. Dat zou inderdaad het meest sterke beeld opgeleverd hebben. Ter hoogte van het punt waar de eerste foto is genomen, was er links achter de bomenrij geen open ruimte, maar bebouwing/ bossages. Ter hoogte van het tweede punt, een paar kilometer verderop, heb ik nog een tijdje gewacht op een leeg kanaal, maar was er helaas teveel scheepvaart.gumpje schreefCOLONIk vind de eerste mooi, maar jammer dat je er niet voor hebt gekozen om links de openheid vast te leggen die je op foto twee wel hebt.
Dat had voor mij het beeld nog sterker gemaakt. Heb je de foto ook bekeken in gedesatureerde kleuren? Dat kan ook nog wel interessant zijn!
Gedesatureerd vind ik niet mooi. Er zit al vrijwel geen kleur in de foto, enkel wat donkergroen in de grasstrook.
Eos 80D, EF 100mm L Macro IS USM, EF-S 10-22mm USM, EF-S 17-55mm IS USM, EF 100-400mm L IS USM, EF 50mm f-1.4 USM, Speedlite 320EX, RC-6, Powershot S120
Marco Weening Fotografie
Marco Weening Fotografie
- wibo53
- Wedstrijdleiding
- BerichtenCOLON 2732
- GeregistreerdCOLON 24 Apr 2013 20:22
- WoonplaatsCOLON Best
De eerste spreekt me het meest aan en is bijna minimalistisch, alleen zou m.i. Het links en boven er wat van af mogen. Links omdat de zwarte massa te zwaar is voor de balans met rechts, en boven omdat daar wat takken zitten die het strakke beeld onrecht aan doen. Probeer 16*9 eens.
De tweede is minder strak en heeft teveel lijnen en objecten waardoor het te onrustig is naar mijn gevoel. Maar ik geef mijn mening graag voor een andere...
De tweede is minder strak en heeft teveel lijnen en objecten waardoor het te onrustig is naar mijn gevoel. Maar ik geef mijn mening graag voor een andere...
Apple fan, Canon volger...
- MarcoEOS550D
- Moderator
- BerichtenCOLON 8042
- GeregistreerdCOLON 03 Sep 2010 16:47
Thanks! Ik heb bij de eerste foto heel bewust voor deze hoeveelheid donkerte gekozen, omdat dat recht doet aan de situatie zoals die was. Sterker, feitelijk was dat de aanleiding om de foto te maken. De combinatie van zware donkerte en een lichte kijklijn naar oneindigheid spreekt me aan.
Bij de tweede foto zijn de lijnen juist het onderwerp: daar kan je de 8 lijnen als een soort wagenwiel naar hetzelfde punt in de verte zien lopen.
Bij de tweede foto zijn de lijnen juist het onderwerp: daar kan je de 8 lijnen als een soort wagenwiel naar hetzelfde punt in de verte zien lopen.
Eos 80D, EF 100mm L Macro IS USM, EF-S 10-22mm USM, EF-S 17-55mm IS USM, EF 100-400mm L IS USM, EF 50mm f-1.4 USM, Speedlite 320EX, RC-6, Powershot S120
Marco Weening Fotografie
Marco Weening Fotografie