Dagje Ouwehands

Wilde dieren, dierentuinshoots, vogels, huisdieren, kortom alle dieren groot en klein mogen hier geplaatst worden

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van (natuur)foto's.
BUTTON_POST_REPLY
sunblade
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3174
GeregistreerdCOLON 20 Mrt 2008 19:39

Vandaag een dagje dierentuin gedaan. Had verwacht dat de dieren met deze hitte niet veel activiteit zouden vertonen, maar dat viel alles mee. Ze zochten verkoeling door in het water te gaan. Dat deed de ijsbeer, bruine beer, en wolf. Of gooiden met modder en zand zoals de olifanten. Vreemd genoeg zaten de humbold pinguins dan weer niet in het water. De reuzenpanda's waren 's middags vooral in hun binnenverblijf, maar 's ochtends zat er toch eentje lekker buiten. Aangezien er toch niet meer zoveel gepost wordt....een lekker lange serie gemaakt :)

Afbeelding


Afbeelding


Afbeelding


Afbeelding


Afbeelding


Afbeelding


Afbeelding


Afbeelding


Afbeelding


Afbeelding


Afbeelding
Gebruikers-avatar
MarcoEOS550D
Moderator
Moderator
BerichtenCOLON 8042
GeregistreerdCOLON 03 Sep 2010 16:47

Ik vind vooral de foto van de twee aapjes mooi. Op veel andere foto's stoort het (mij) een beetje dat de dieren er niet volledig op staan, of nogal krap gekaderd zijn. Was dat een bewuste keuze of had je gewoon een "te lang" objectief op je camera? ;)
Eos 80D, EF 100mm L Macro IS USM, EF-S 10-22mm USM, EF-S 17-55mm IS USM, EF 100-400mm L IS USM, EF 50mm f-1.4 USM, Speedlite 320EX, RC-6, Powershot S120
Marco Weening Fotografie
sunblade
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3174
GeregistreerdCOLON 20 Mrt 2008 19:39

Thanks Marco. Ik hou ervan om de dieren van dichtbij te fotograferen. Dan zie je details die anders niet opvallen. Daarnaast levert inzoomen ook een blurrie achtergrond op zodat het dierenportretje mooi loskomt. Verder is het zo dat er vaak door glas of gaas heen gefotografeerd moet worden. Zou ik ruimer ingesteld hebben, dan geeft dat bij glas meer reflecties en bij gaas is het moeilijker om het gaas 'onzichtbaar' te maken. Alleen bij de olifant stier had ik geen keus....mijn 100-400 stond op 100mm dus ik kon niet verder uitzoomen.
Gebruikers-avatar
mikeeagle
Wedstrijdleiding
Wedstrijdleiding
BerichtenCOLON 3545
GeregistreerdCOLON 04 Jun 2011 22:20
CONTACTCOLON

ik vind het een leuke serie, de krappe kadering stoort mij niet zo (behalve bij de pinguin).

Michiel>=-
Canon 1DmkIV - Canon 70D. Canon 50mm II - Canon 17-40mm L F4. Canon 100-400mm L IS USM. Canon 70-200mm L F4 non IS.

https://www.flickr.com/photos/mikeeagle
website: http://mike-eagle.squarespace.com
Insta: https://www.instagram.com/breitlingmike/
sunblade
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3174
GeregistreerdCOLON 20 Mrt 2008 19:39

Thanks Michiel!
Natuurfreak
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6953
GeregistreerdCOLON 22 Aug 2006 16:35

leuke/mooie gevarieerde reeks...
sunblade
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3174
GeregistreerdCOLON 20 Mrt 2008 19:39

Bedankt nog Rob!
Gebruikers-avatar
kromlensje
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 154
GeregistreerdCOLON 01 Jan 2017 11:40
WoonplaatsCOLON N Br

vooral die foto van de olifant die het zand van zich afschud vind ik erg mooi.
eos 750D met grip, eos 400D, met grip, EF 24-70mm f/4.0L IS USM ,Sigma 70-300mm apo dg macro, efs 18-55mm II, efs 18-55mm is stm, ef 50mm F1.8 STM.
sunblade
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3174
GeregistreerdCOLON 20 Mrt 2008 19:39

Bedankt voor je reactie kromlensje :)
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar