5D mark3 of 6D mark2

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
BUTTON_POST_REPLY
peter63
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 93
GeregistreerdCOLON 30 Mrt 2010 19:51

Ik overweeg een tweedehandse 5D mark3 te kopen.
Maar nu twijfel ik voor een 6D mark2.
Ik fotografeer hoofdzakelijk concerten en af en toe een bruiloft.
Kan mij iemand helpen welke keuze?
Gebruikers-avatar
Superkiwi
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 944
GeregistreerdCOLON 04 Jun 2011 21:10
WoonplaatsCOLON Woensdrecht
CONTACTCOLON

Zonder op de technische verschillen en details in te gaan (daarvoor is mijn kennis te beperkt):
Heb je ze beiden, bijvoorbeeld in een fotozaak, al eens in de hand gehad om te zien welke beter aanvoelt?
Concert- en bruiloftfotografie lijken me behoorlijk intensief, dus een goed in de hand liggende camera lijkt me dan zeer belangrijk.
Kiwi says hi!
Gebruikers-avatar
evelakes
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 668
GeregistreerdCOLON 28 Sep 2012 14:03
WoonplaatsCOLON wijchen
CONTACTCOLON

No brainer 6d mk2
Flip screen met touch focus ideaal bij concerten boven je hoofd fotograveren
of low angle bij bruiloften. Snel de opnames nakijken en uitvergroten met swipe
functie. Nieuwe techniek dus je bent up to date.
De 6d mk II zou nu al de 5d mk IV killer zijn op prijs prestatie verhouding zijn.
Gebruikers-avatar
emiel_maigoda
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 92
GeregistreerdCOLON 21 Mei 2016 21:15

Voor bruiloften raad ik de 5DIII aan om de simpele reden dat je dan twee geheugenkaarten kan gebruiken en alles dubbel kan opslaan. Niets is 'more embarrassing' dan een echtpaar te moeten vertellen dat je SD-kaartje heb begeven heeft.
Groetjes,
Emiel
Canon EOS 5D mark III + BG-E11
Canon EF 16-35mm f/4.0 L IS USM | Canon EF 24-105mm f/4.0 L IS USM | Canon EF 70-200mm f/4.0 L USM
Canon Speedlite 430EX | Adobe CC

http://www.esm-photographics.nl/
Gebruikers-avatar
evelakes
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 668
GeregistreerdCOLON 28 Sep 2012 14:03
WoonplaatsCOLON wijchen
CONTACTCOLON

Snap nog steeds niet waarom er nog steeds geen ssd card/memory standaard in een dslr zit
die dingen zijn tegenwoordig al zo klein als een CF card.
Gebruikers-avatar
emiel_maigoda
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 92
GeregistreerdCOLON 21 Mei 2016 21:15

Wellicht wordt dat ooit wel toegepast. En misschien ook wel in uitneembare vorm zoals nu met SD of CF. Lijkt me toch wel het handigste. Ook een SSD raakt een keer vol en zoiets gebeurt uitsluitend op momenten dat het niet uitkomt.
Groetjes,
Emiel
Canon EOS 5D mark III + BG-E11
Canon EF 16-35mm f/4.0 L IS USM | Canon EF 24-105mm f/4.0 L IS USM | Canon EF 70-200mm f/4.0 L USM
Canon Speedlite 430EX | Adobe CC

http://www.esm-photographics.nl/
Gebruikers-avatar
Builder
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 805
GeregistreerdCOLON 01 Jun 2007 07:52
WoonplaatsCOLON Westerkwartier (Gr.)

emiel_maigoda schreefCOLONWellicht wordt dat ooit wel toegepast. En misschien ook wel in uitneembare vorm zoals nu met SD of CF.
:?: Wat is dan het verschil in techniek (SSD <-> CF/SD)???
Gebruikers-avatar
seoman
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1144
GeregistreerdCOLON 28 Apr 2010 10:50
WoonplaatsCOLON nijmegen

Builder schreefCOLON
emiel_maigoda schreefCOLONWellicht wordt dat ooit wel toegepast. En misschien ook wel in uitneembare vorm zoals nu met SD of CF.
:?: Wat is dan het verschil in techniek (SSD <-> CF/SD)???
In mijn ogen zit daar helemaal geen verschil tussen.
Als Canon haar digic processor aanpast kan iedere memory constructie toegepast worden.
Maar Msata,Sata of M2 kaartjes zijn wel veel kwetsbaarder en een niche markt en dus veel duurder dan de SD consumenten massa productie.
SD groeit vanzelf mee nu de consument denkt dat 4K de norm is.

de snelheden van flash geheugen zijn zo extreem hoog dat is overkill voor een camera.
er is nog lang geen behoefte aan 500MB/s schrijven. Laat staan 2000MB/s
En hoge schrijf snelheden kunnen alleen behaald worden met een hoger stroom verbruik dat is niet perse wenselijk bij draagbare apparatuur.

Ik denk dat 2 memory cards een veilige oplossing is en welk type kaart irrelevant.
Een USBtogo zou een welkome aanvulling kunnen zijn, zodat je je camera (kaartjes) makkelijk kan clonen.
6d - EF 16-35mm f/2.8 L II USM - EF Macro 100mm F2.8 L IS USM - EF 70-200 L F/4 IS USM - EF 24-105 F/4 L IS USM - Sigma 50mm F/1.4 DG Art - 430EXIIringed
Gebruikers-avatar
mikeeagle
Wedstrijdleiding
Wedstrijdleiding
BerichtenCOLON 3545
GeregistreerdCOLON 04 Jun 2011 22:20
CONTACTCOLON

ik hoorde trouwens dat Lexar met al haar geheugenkaarten business stopt.

Michiel>=-
Canon 1DmkIV - Canon 70D. Canon 50mm II - Canon 17-40mm L F4. Canon 100-400mm L IS USM. Canon 70-200mm L F4 non IS.

https://www.flickr.com/photos/mikeeagle
website: http://mike-eagle.squarespace.com
Insta: https://www.instagram.com/breitlingmike/
Gebruikers-avatar
emiel_maigoda
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 92
GeregistreerdCOLON 21 Mei 2016 21:15

Builder schreefCOLON
emiel_maigoda schreefCOLONWellicht wordt dat ooit wel toegepast. En misschien ook wel in uitneembare vorm zoals nu met SD of CF.
:?: Wat is dan het verschil in techniek (SSD <-> CF/SD)???
Belangrijkste verschil in techniek is de snelheid van SSD. Die is vele malen hoger dan SD en CF. Voor mij zal de keuze voor een nieuwe camera vooral afhangen van de uitwisselbaarheid van geheugen. Geen uitwisselbaarheid levert voor mij teveel beperkingen op. Tevens werkt ik altijd met twee geheugenkaarten zodat ik alles dubbel heb. Werk je met een camera met alleen de mogelijkheid van intern geheugen, heb je die extra zekerheid niet, tenzij dat ook in de camera dubbel uitgevoerd is natuurlijk.
Groetjes,
Emiel
Canon EOS 5D mark III + BG-E11
Canon EF 16-35mm f/4.0 L IS USM | Canon EF 24-105mm f/4.0 L IS USM | Canon EF 70-200mm f/4.0 L USM
Canon Speedlite 430EX | Adobe CC

http://www.esm-photographics.nl/
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar