400D niet echt lekker scherp stellen

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
kromlensje
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 154
GeregistreerdCOLON 01 Jan 2017 11:40
WoonplaatsCOLON N Br

ik heb een gek vraagje, ik heb een 400D, toegegeven het is een oud beestje, maar met autofocus wil hij niet echt lekker scherp stellen met foto's van dichtbij.

een beestje op een boom, door de zoeker ziet het er prima scherp uit maar helaas, er wordt net daarnaast scherpgesteld.

in eerste instantie dacht ik dat het er aan lag dat ik een EF lens gebruikte, maar de oude kitlens gepakt en precies hetzelfde, met foto's op afstand zie je dat niet maar dichtbij wel.

kijk als ik nou handmatig scherpgesteld had dan had ik het nog kunnen gooien op dat de aanpassing naar mijn oog niet goed stond, maar niet met autofocus.

is er een manier om dit te kunnen controleren en evt af te stellen of is het een typisch geval van pech en een nieuwer type camera gaan kopen.
eos 750D met grip, eos 400D, met grip, EF 24-70mm f/4.0L IS USM ,Sigma 70-300mm apo dg macro, efs 18-55mm II, efs 18-55mm is stm, ef 50mm F1.8 STM.
ajbeefde
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 221
GeregistreerdCOLON 20 Dec 2014 10:40

kromlensje schreefCOLON is er een manier om dit te kunnen controleren en evt af te stellen of is het een typisch geval van pech en een nieuwer type camera gaan kopen.
Een mooi moment of excuus om iets nieuws aan te schaffen..... :wink:
Canon 70D // EF 50mm f/1.4 USM // EF 100mm f/2.8L Macro IS USM // EF-S 24mm f/2.8 STM // EF-S 10-18mm f/4.5-5.6 IS STM // Sigma 18-300mm F3.5-6.3 DC Macro OS HSM "C" // Sigma AML 72-01 // Canon Speedlite 430 EX // FalconEyes SSK-2150D
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar