[VERZAMELTOPIC] SIGMA 50-100mm F1.8 DC HSM Art

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
MarcoEOS550D
Moderator
Moderator
BerichtenCOLON 8042
GeregistreerdCOLON 03 Sep 2010 16:47

Afgelopen weekend heb ik met de Sigma 50-100mm f/1.8 DC HSM ART kunnen spelen (op een Canon 7D MkII). Ik ben onder de indruk... zeer degelijk aanvoelend stuk glaswerk, ziet er heel strak uit, ligt dankzij zijn gewicht lekker in de hand (combineerde goed met de 7DII met grip), snelle en accurate AF en levert mooie platen op. Heerlijk scherp en zeer zachte bokeh.

Het kriebelt wel eens om het gat tussen mijn 17-55 f/2.8 en de 100-400 te vullen, maar werd nooit enthousiast genoeg van de 70-200-modellen. Maar dit objectief zou het gat perfect vullen en maakt me (voor het eerst voor een merk-vreemd objectief!) gewoon erg hebberig.

Eens zien of mijn verjaardag me voldoende budget oplevert... :D

Meer info: check Sigma of Cameranu.nl.
Eos 80D, EF 100mm L Macro IS USM, EF-S 10-22mm USM, EF-S 17-55mm IS USM, EF 100-400mm L IS USM, EF 50mm f-1.4 USM, Speedlite 320EX, RC-6, Powershot S120
Marco Weening Fotografie
Gebruikers-avatar
wibo53
Wedstrijdleiding
Wedstrijdleiding
BerichtenCOLON 2732
GeregistreerdCOLON 24 Apr 2013 20:22
WoonplaatsCOLON Best

We duimen met je mee...
Apple fan, Canon volger...
Gebruikers-avatar
evelakes
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 668
GeregistreerdCOLON 28 Sep 2012 14:03
WoonplaatsCOLON wijchen
CONTACTCOLON

Zeker een mooi objectief en kan ook mooi met tussen ringen als macro objectief dienen, ik heb toen voor de 50-150 2.8 os hsm gekozen uniek in zijn klasse
en super scherpe beelden deze opvolger zit in dezelfde categorie supersnelle focus , bij BIF (birds in flight)ben ik altijd verbaasd wat die er nog op krijgt en de
keepersrate.

Deze had ik met de 50-150 geschoten tijdens ons verblijf in Costa Rica Vorige week, zwaluwen zijn al een uitdaging om digitaal vast te leggen kun je nagaan wat
je met die 50-100 kan trekken.

AfbeeldingMangrove Swallows at the Tarcoles river 1 by richard evers, on Flickr

Geen miskoop in ieder geval.
Anoniem 3

MarcoEOS550D schreefCOLONAfgelopen weekend heb ik met de Sigma 50-100mm f/1.8 DC HSM ART kunnen spelen (op een Canon 7D MkII). Ik ben onder de indruk... zeer degelijk aanvoelend stuk glaswerk, ziet er heel strak uit, ligt dankzij zijn gewicht lekker in de hand (combineerde goed met de 7DII met grip), snelle en accurate AF en levert mooie platen op. Heerlijk scherp en zeer zachte bokeh.

Het kriebelt wel eens om het gat tussen mijn 17-55 f/2.8 en de 100-400 te vullen, maar werd nooit enthousiast genoeg van de 70-200-modellen. Maar dit objectief zou het gat perfect vullen en maakt me (voor het eerst voor een merk-vreemd objectief!) gewoon erg hebberig.

Eens zien of mijn verjaardag me voldoende budget oplevert... :D

Meer info: check Sigma of Cameranu.nl.
Ik kijk uit naar al je foto's met dit objectief.
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar