Welk glas meenemen naar Namibie?

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
JohnS
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 642
GeregistreerdCOLON 03 Mei 2008 21:01
WoonplaatsCOLON Tijdelijk in het buitenland

Zijn er mensen met ervaring in Zuid-Afrika, Namibie enz voor wat betreft objectief/objectieven?

Plan is een self-drive reis te maken naar een beetje stad, maar vooral een nationaal park om dieren te zien en in het zuidelijke deel van de reis de zandduinen/woestijnlandschappen. In het nationale park zijn de dieren redelijk te benaderen; geen massa-trips daar.

Zou een 70-200 volstaan of is - bij gebrek aan tussenliggende brandpunten - de 150-600 nodig/aan te bevelen?
Op de 70 / 200 (2.8 ) kan evt een 1.4 x converter. Een 100-400 mk II aanschaffen is geen optie;ik wil nog op reis ;-)

Vast dank voor het delen van ervaringen!

Vriendelijke groeten, John
Gewoon... spullen.
adderoos
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 101
GeregistreerdCOLON 17 Okt 2012 20:33

Hoi,

Met de 150-600 mis je naar mijn smaak een behoorlijk zoombereik voor de 150mm.
Zelf mag ik graag een overzicht hebben later vanwaar ik geweest ben, vergezichten zijn echt mijn ding.
Met de 70-200 mis je denk ik de dieren die wat verder weg van je zijn, hetgeen wat dichterbij is heb je dan weer wel.
Heb je geen mogelijkheid om een extra lens in het zoombereik voor de 150 ook mee te nemen, dan kan je alle kanten op.
Is dit wat je hebt zou ik de 150-600 meenemen, de kans op dieren wat verder weg is denk ik groter dan vlak voor je neus.

1 ding is zeker wij zijn benieuwd naar de foto's.

Succes en een goede reis, Ad
Gebruikers-avatar
JohnS
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 642
GeregistreerdCOLON 03 Mei 2008 21:01
WoonplaatsCOLON Tijdelijk in het buitenland

Dank voor je reactie Ad!

Mijn vraag was misschien onduidelijk. Ik bedoelde of ik meer dan 200 mm nodig zou hebben. Hoewel het niet of/of was, overweeg ik nu om de 150-600 mee te nemen en daarnaast nog een of meer met minder mm's maar ook minder gewicht dan de 70-200, bijv. 24-105 en 16-35. Ik neem een FF (en als reserve een cropbody) mee. Het gat tussen 105 en 150 is te overleven lijkt me, evt kan extender dienst doen.

Als jij, of iemand anders, het anders ziet of verdere tips heeft, hoor ik het graag!
Vriendelijke groet, John
Gewoon... spullen.
Gebruikers-avatar
evelakes
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 668
GeregistreerdCOLON 28 Sep 2012 14:03
WoonplaatsCOLON wijchen
CONTACTCOLON

misschien kun je hier veel info uit halen als je op de exif kijkt. Genoeg diversiteit om een beslissing te maken.

https://500px.com/search?submit=Verzend ... ype=photos
jonky
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 118
GeregistreerdCOLON 06 Jan 2005 19:43
WoonplaatsCOLON Soest
CONTACTCOLON

Prachtig land Namibië. In de nationale parken kom je mm te kort met max 200mm. Dus de converter mee!!
Voor het kortere werk is de 24-105mm een prima optie.
Wat waren mijn lenzen tijdens deze reis: 10-18mm, 25-105mm en de 100-400mm (mark1). Allen (2stuks) op een cropcamera.
En dat sjouwen met al je spullen valt wel mee als je zelf gaat rijden. Alleen van en naar het vliegveld, daarna alles in de auto, toch?
Kijk even op mijn website, daar staan wat foto's van Namibië.
Gebruikers-avatar
JohnS
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 642
GeregistreerdCOLON 03 Mei 2008 21:01
WoonplaatsCOLON Tijdelijk in het buitenland

Dank voor jullie reacties! Exifgegevens uitpluizen was ik van plan. Heb op beide websites gekeken (met moeite omdat internet hier belabberd is) en zie dat heel veel onder de 200 mm blijft m.u.v. close-ups dieren. Ik zie ook dat ik ongelukkig ga worden als ik mijn foto's later en sommige op de door jullie genoemde sites ;-)
Ik zoek verder; veel dank!
Gewoon... spullen.
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar