Canon 60d met flits geeft wazig beeld

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
Tieske123!!
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 12
GeregistreerdCOLON 08 Dec 2015 05:34
WoonplaatsCOLON Limburg

seoman schreefCOLONAls je de manual open slaat van de flitser zie dat ie TTL ondersteund.
DWZ dat de camera en de flitser automatisch kunnen samen werken.

Je het geen andere flitser nodig (tenzij je geen JY620-C hebt maar bv een jy620-N)
Je zult de camera EN de flitser moeten instellen dat ze kunnen samenwerken.

"JY 620 C is completely compatible with Canon’s eTTL functions. Designed with a sharp and night lit LCD display,
users can play with different features easily! With zooming of 24-105 mm and fully compatible with Canon slave
flash system, JY 620 C can satisfy most of the photographers’ need"

Ik heb helaas gewoon een jy 620:(
Canon 60d 50mm 1.8 en 18-55mm en 75-300mm
Amberes
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 241
GeregistreerdCOLON 19 Sep 2013 10:46

Tieske123!! schreefCOLON

Ik heb helaas gewoon een jy 620:(

Seoman bedoelt JY620 C versus JY620 N (waarbij de C staat voor Canon en de N voor Nikon).

Beide hebben ettl.

MAAR, de eerste versies (zonder de C of N) hebben geen ettl, het kan dus best zijn dat je een manuele flash hebt.

Dat zal Seoman even over het hoofd hebben gezien.
Tieske123!!
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 12
GeregistreerdCOLON 08 Dec 2015 05:34
WoonplaatsCOLON Limburg

Amberes schreefCOLON
Tieske123!! schreefCOLON

Ik heb helaas gewoon een jy 620:(

Seoman bedoelt JY620 C versus JY620 N (waarbij de C staat voor Canon en de N voor Nikon).

Beide hebben ettl.

MAAR, de eerste versies (zonder de C of N) hebben geen ettl, het kan dus best zijn dat je een manuele flash hebt.

Dat zal Seoman even over het hoofd hebben gezien.
Heb geen c erachter staan. Zit ook maar 1 pinnetje aan de onderkant van de flitser diegene wat kontakt maakt met de body zeg maar
Canon 60d 50mm 1.8 en 18-55mm en 75-300mm
Gebruikers-avatar
seoman
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1144
GeregistreerdCOLON 28 Apr 2010 10:50
WoonplaatsCOLON nijmegen

Amberes schreefCOLON
Tieske123!! schreefCOLON

Ik heb helaas gewoon een jy 620:(

Seoman bedoelt JY620 C versus JY620 N (waarbij de C staat voor Canon en de N voor Nikon).

Beide hebben ettl.

MAAR, de eerste versies (zonder de C of N) hebben geen ettl, het kan dus best zijn dat je een manuele flash hebt.

Dat zal Seoman even over het hoofd hebben gezien.
Over het hoofd zien? Tegen dit soort domme logica kan ik niet op.
Totaal onvergelijkbare apparaten het zelfde nummer geven is gewoon idioot.
Ik ga ervan uit dat een JY620 een flitser behelst die vergelijkbare trough lens capaciteiten heeft waarbij de één gericht op canons e-ttl (-C) en de ander voor nikon.

[Edit] smerige marketing trucjes [/edit]

@tieske sorry voor de verwarring
6d - EF 16-35mm f/2.8 L II USM - EF Macro 100mm F2.8 L IS USM - EF 70-200 L F/4 IS USM - EF 24-105 F/4 L IS USM - Sigma 50mm F/1.4 DG Art - 430EXIIringed
Tieske123!!
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 12
GeregistreerdCOLON 08 Dec 2015 05:34
WoonplaatsCOLON Limburg

seoman schreefCOLON
Amberes schreefCOLON
Tieske123!! schreefCOLON

Ik heb helaas gewoon een jy 620:(

Seoman bedoelt JY620 C versus JY620 N (waarbij de C staat voor Canon en de N voor Nikon).

Beide hebben ettl.

MAAR, de eerste versies (zonder de C of N) hebben geen ettl, het kan dus best zijn dat je een manuele flash hebt.

Dat zal Seoman even over het hoofd hebben gezien.
Over het hoofd zien? Tegen dit soort domme logica kan ik niet op.
Totaal onvergelijkbare apparaten het zelfde nummer geven is gewoon idioot.
Ik ga ervan uit dat een JY620 een flitser behelst die vergelijkbare trough lens capaciteiten heeft waarbij de één gericht op canons e-ttl (-C) en de ander voor nikon.

[Edit] smerige marketing trucjes [/edit]

@tieske sorry voor de verwarring
Niet erg hoor. Had ik ook maar een echte flitser moeten kopen ;)
Canon 60d 50mm 1.8 en 18-55mm en 75-300mm
Amberes
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 241
GeregistreerdCOLON 19 Sep 2013 10:46

seoman schreefCOLON Over het hoofd zien? Tegen dit soort domme logica kan ik niet op.
Totaal onvergelijkbare apparaten het zelfde nummer geven is gewoon idioot.
Ik ga ervan uit dat een JY620 een flitser behelst die vergelijkbare trough lens capaciteiten heeft waarbij de één gericht op canons e-ttl (-C) en de ander voor nikon.

[Edit] smerige marketing trucjes [/edit]

@tieske sorry voor de verwarring

Die firma startte gewoon met de JY 620 flits die universeel inzetbaar was ... gewoon een hotshoe was nodig. Werkte op Canon, Nikon, Sigma, .... zowat alles en dat kon omdat het allemaal manueel was, de hotshoe diende enkel als doorgeefluik om de flash te doen afgaan.

Daarna werd die manuele versie uitgebreid met eentje speciaal voor de Nikons en met ttl werking, dat werd dan logischerwijze ook zo aangeduid : JY 620N.

Pas later kwam de ttl versie voor de Canon, logischerwijze aangeduid als JY 620C.

Dat zijn geen smerige marketing truukjes, tieske wist best wat ze gekocht had : een manuele universele flash.

De firma heeft die universele uit haar assortiment gehaald en daarom vind je die niet op hun site, maar hier en daar worden er nog wel verkocht :

http://www.amazon.co.uk/Viltrox-JY620-U ... B00AMBDZAY" onclick="window.open(this.href);return false;
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar