Hoeveel zakt de 70d na uitkomen van de 80d?

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
BUTTON_POST_REPLY
postcrossing
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 7
GeregistreerdCOLON 02 Dec 2015 12:08

Op het moment fotografeer ik nog met de 400d (ja, lach maar).
Ik heb op dit moment 3 lenzen. De 18-55 kitlens, de 50mm 1.8 en de 70-300 IS USM.
Ik ben niet meer tevreden over de 400d, maar 800 euro voor een nieuwe camera is wel een hoop geld.

Nu had ik een paar weken terug een 60d in handen en dat voelde toch wel verdomd goed!

Tevens speel ik de laatste tijd met het idee om een videocamera aan te schaffen, en ik zag dat deze ook in de 60d, 70d, 760d etc zit.
Dus dan ga ik de aankoop van de videocamera omzetten in een aankoop van een nieuwe spiegelreflex.

Ik wil geen tweedehands camera kopen, dus een 60d valt af.
Het prijsverschil tussen een 70d en een 760d is na aftrek van de cashback actie van canon op het moment circa 60 euro, dus voor die 60 euro ga ik absoluut voor een 70d.

Nu las ik dat de 80d over een half jaar waarschijnlijk uitkomt.
Gaat de 70d dan nog gigantisch in prijs zakken?
Wat was het niveau voor de zakking in prijs bij de 60d toen de 70d uitkwam?

Kortom: ik vraag me af of een half jaar wachten me veel bespaart.
Al heb ik de 70d liefst NU in handen natuurlijk.

Ik doe voornamelijk productfotografie (in huis), kinderen (in huis/buiten) en vakanties/stedentrips/natuur.
maximus
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 305
GeregistreerdCOLON 06 Sep 2009 16:52
CONTACTCOLON

Over een paar maanden (eind januari meestal?) is er wellicht weer een mediamarkt-btw-weg-ermee actie. Volgens mij deden camera's afgelopen jaar ook mee, dus wellicht met goed kijken in welke vestiging een 70D aanwezig is en je hebt 18% korting te pakken (bv van de 828 dat het nu kost, zou er nog 685 euro over blijven bij de btw-actie)
It's not the quality of the pots that makes food taste good
Canon 7D
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 156
GeregistreerdCOLON 15 Jul 2013 09:55
WoonplaatsCOLON Provincie Flevoland

Een film maken met de 400D gaat niet lukken, maar je kunt de 400D best nog wel wat extra anabolen geven.
Een 400D was ook mijn eerste DSLR. Ik heb er veel van/mee geleerd en heel veel plezier mee gehad.
Op een gegeven moment kwam ik er achter dat er wat slimme mensen waren die de 400D wat extra's mee konden geven.
Zoek maar eens op 400Plus.
Zo krijgt hij toch nog een nieuw leven.

Als je straks in het bezit bent van een nieuwe Canon dan kan je mooi deze 400D gebruiken om mee te experimenteren.
Canon 1Dmk4 / Canon EOS M3 / Lytro illum
postcrossing
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 7
GeregistreerdCOLON 02 Dec 2015 12:08

Die mediamarkt actie is misschien wel verstandig om dat af te wachten.
En ik zag dat de cashback van Canon ook nog eind januari loopt, je moet producten kopen voor 31 januari 2016.
Dan zou het wel een leuke besparing worden..
Dirkjan82
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 38
GeregistreerdCOLON 30 Jan 2014 16:59
CONTACTCOLON

Let er wel op dat niet alle camera's en lenzen bij Mediamarkt in de BTW actie zitten. Toen ik rond januari/februari 2014 de 70D wilde kopen viel die buiten de actie. Toen was die camera natuurlijk ook nog maar net op de markt, maar reken jezelf niet te snel rijk.
Gebruikers-avatar
Rijk
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3205
GeregistreerdCOLON 22 Jul 2007 22:10
WoonplaatsCOLON Vleuten
CONTACTCOLON

Inderdaad reken je niet te rijk bij de MM die hebben vaak leuke addertjes onder het gras. Als je zoekt dan vind je vaak voor dezelfde aanbiedingsprijs ook wel ergens iets. Als de 80D uitkomt zal de 70D zeker iets zakken in prijs, ook komen er dan vaak meer camera's op de 2e hands markt maar ik weet niet of je dat wilt. Op marktplaats zijn er nu ook al een paar te vinden.

Groet,

Richard
één plaatje zegt meer dan duizend woorden
kijk ook eens op flickr
postcrossing
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 7
GeregistreerdCOLON 02 Dec 2015 12:08

Ja daar hebben jullie ook gelijk in.. en voor 100 euro 2 maanden wachten vind ik eigenlijk ook wel zonde.. nou ik pieker nog even verder! :D

Maar tweedehands wordt m echt niet voor mij.
Apple
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1143
GeregistreerdCOLON 02 Okt 2010 16:09
CONTACTCOLON

Het blijft altijd koffie dik kijken m.b.t. nieuwe releases en wat dit gaat doen met prijzen. Diverse merken hebben regelmatig leuke cashback acties. En schoom niet te vragen wat er met de prijs gedaan kan worden bij aankoop in de winkel. Dit kan nog wel eens interessant zijn is mijn ervaring. Zo kocht ik in verleden bij één van de grote winkels in Urk, maar deze kan niet op tegen prijzen en service die ik krijg in de lokale winkel in Arnhem (steenstraat).
* Wagner-fotografie - Workshops fotografie -_- april 2016 & 2017 Reisfotografie @ Bali & Jakarta Indonesië
.
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar