Speedlite 550EX werkt niet draadloos met EOS 600D

Datastorage, flitsers, filters, macro, tassen, statieven en alle overige accessoires

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
BUTTON_POST_REPLY
evert67
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 2
GeregistreerdCOLON 02 Nov 2015 09:04

Ik heb een EOS 600D. Recent heb ik een tweedehands Speedlite 500EX gekocht om relatief goedkoop een goede flitser te hebben. De Speedlite werkt prima wanneer hij op de camera staat.

Ik krijg hem echter niet draadloos aan het werk. Ik heb ervoor gezorgd dat de camera en de Speedlite op hetzelfde kanaal zijn ingesteld (ik heb alle 4 kanalen uitgeprobeerd), dat de Speedlite in slave modus staat en dat de interne flitser van de camera op Easywireless staat (zodat hij als afstandsbediening werkt).

Maar wat ik ook probeer, de Speedlite weigert draadloos te flitsen. Het enige wat ik kan verzinnen is dat de Speedlite E-TTL gebruikt en de camera E-TTL II. Maar dat zou compatibel moeten zijn, voor zover ik weet.

Iemand enig idee wat er mis kan zijn? Dank!
Anoniem 4

Wel de interne flitser uitgeklapt, anders doet ie het niet. Ook op automaat werkt het niet, alleen op P, Av, Tv en M.
evert67
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 2
GeregistreerdCOLON 02 Nov 2015 09:04

Bedankt voor je reactie!

Ik ben er achter! De kant waar niet het schermpje zit op de flitser moet naar de camera toe staan. Daar schijnt de infrarood-sensor te zitten. Het werkt nu.
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar