24mm 1.4 II of 28mm 1.8, snelheid AF

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
BUTTON_POST_REPLY
Jaapaap
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 4
GeregistreerdCOLON 05 Okt 2015 12:15

Hallo

Omdat ik mijn 24-70 wil gaan vervangen wil ik een nieuw objectief met vast brandpuntafstand. Ik gebruik de lens voornamelijk voor indoor events. Plekke waar het dus donker is.

Mijn twijfel is of ik voor de 24mm of de 28mm 1.8 moet gaan. Op dit moment heb ik ook een 28mm 2.8 IS, deze is in donkere ruimtes soms wat langzaam met scherpstellen. Wat is het verschil met de 1.8 versie en de 24mm 1.4? De 24-70 was altijd wat sneller dan de 28mm, dit was erg fijn. Ik zoek eigenlijk een lens die rond de snelheid van scherpstellen zit van de 24-70.

Op Kenrockwell stond in de review dat de 24mm 1.4 II niet al te snel is met AF in donkere ruimtes. Dus dan zou de 28mm 1.8 misschien voldoen? Het scheelt in ieder geval flink in de portemonnee.

Alvast bedankt!
Canon 7D
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 156
GeregistreerdCOLON 15 Jul 2013 09:55
WoonplaatsCOLON Provincie Flevoland

Ken Rockwell, Hmmmm....
Is dat niet die gast die :
I use BASIC JPG. I can't see any significant difference in photo quality between raw and BASIC, or BASIC and FINE, and I can see a huge difference in file size, disc and card usage and download speeds, so I shoot JPG BASIC.
Hier te vinden.
En scroll naar "Image quality"

En als klap op de vuurpijl !
24 Megapixels is baloney; Nikon only added all the extra pixels to impress amateurs; no one needs any more than 3 to 6 megapixels for anything.
Wat je hier kunt lezen.
In de sectie "Introduction".

Persoonlijk zou ik een andere bron opzoeken om een oordeel te vellen.
Canon 1Dmk4 / Canon EOS M3 / Lytro illum
Jaapaap
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 4
GeregistreerdCOLON 05 Okt 2015 12:15

Hi,

Omdat ik nog niet echt tot een besluit heb kunnen komen heb ik de vraag hier geplaatst. Wellicht dat mensen de verschillen van snelheid weten.
Deos
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1277
GeregistreerdCOLON 25 Okt 2008 20:25

De 24mm 1.4 II is een erg fijn objectief, heb het destijds enkel verkocht omdat ik drievoudig afgedekt was op 24mm. Wel is het een relatief traag objectief. Er zijn maar weinig mensen die dit objectief aanschaffen, het zit echt in een bepaalde niche.

Ik heb helaas geen hands-on ervaring met genoemde objectieven. Wel wat info van dxomark:

http://www.dxomark.com/Lenses/Compare/S ... 73_0_887_0

Kijk hier ook eens:
http://www.the-digital-picture.com/Revi ... -Lens.aspx

Ik weet niet precies wat je fotografeert wat betreft 'events', maar ik weet wel dat je op f/1.4 soms een hele andere sfeer kunt creëren dan met een f/2.8. Ook in het groothoekbereik.
| Sony A7R Mark II | TS-E 24 L II | Σ 85 | 24-105 L | 70-200 2.8 IS II L | 50 |
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar